Maar de laatste maanden heb ik steeds vaker last van een opgeblazen buik, en niet zo'n beetje ook.
Ik lijk continu wel 3 maanden zwanger

Ik ben daarop vorige week zondag gestart met koolhydraatarm te eten, dus geen brood, aardappels, pasta, rijst etcetera meer.
Tot woensdag kunnen volhouden, het leek wel te helpen. Mijn buik was minder opgeblazen, echter werd ik ineens zo ontzettend flauw en zwak dat ik op advies van mijn stiefmoeder (vroeger diëtiste geweest) toch weer begonnen ben met koolhydraten. Niet teveel, maar met mate. Omdat ik weinig vetreserves heb.
Alles ging goed, tot gisteravond. Weer een ballon, en nu is de ballon nog groter geworden.
Ik eet zo weinig mogelijk suiker en veel fruit en groenten (gisteravond bijv een ovenschotel gemaakt met zoete aardappels, courgettes en champignons).
Ontbijt gezond met yoghurt en volkoren cruesli/havermout (zonder suiker), noten en pompoenpitten.
Als lunch 2/3 volkoren beschuit met auberginespread of kaas.
Daarna vaak nog 2 kiwi's en als avondeten dus vaak stukje vlees, (zoete) aardappel en veel groenten.
Moest net echter in de stad echt even een broodje eten, omdat ik weer duizelig werd. Blijkbaar heb ik soms echt snelle koolhydraten nodig.
Straks ga ik zelf pizza maken met verse ingrediënten.
Wie herkent de 3-maanden buik en wat heeft bij jou geholpen om er vanaf te komen?