BH zonder beugels, grotere maat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

BH zonder beugels, grotere maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:13

Door de vorm van mijn borsten zitten beugelbh's nooit lekker en toch heb ik het weer geprobeerd.

In de paskamer zat hij goed, 1 cupmaat groter dan mijn gebruikelijke cup D. Bedoelt om onder een iets doorschijnende bloes naar een bruiloft te dragen. Na het omkleden gaan zitten en toen begon het, drukpijn op mijn ribben waar de beugel onder mijn borsten zit. Ding uitgetrokken, oude bh aan en wit helmpje erover. Ik heb me ermee gered.

Nu ben ik opzoek naar bh's zonder beugel die wel goed steun en een mooie vorm geven.
Niet teveel aftekenen, dus redelijk gladde cups.
Facebook toont steeds Miss Mary bh's ziet er goed uit maar weet niet hoe die in het echt zijn. Iemand ervaring?

Andere merken zijn ook welkom, budget ca €50 per BH

HaKuNaMaTa

Re: BH zonder beugels, grotere maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:15

Waarom probeer je niet eens bh's van de zeeman, daar de beugels uit halen, en kijken wat het doet?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:18

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:28

Beugel bh zonder beugel heb ik weleens gedaan maar dan raak je de vorm helemaal kwijt.
Met cup B wil dat misschien nog maar met zware borsten werkt dat niet meer.

BonPrix is wel een idee, past het niet dan stuur ik ze weer terug.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:28

Als je je budget opschroeft, moet er toch een goede bh te vinden zijn, met of zonder beugels...

Ik red me helaas ook niet met goedkope bh's

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:42

Een goed passende bh zit niet vervelend, dus ik vermoed dat je óf bh's draagt van te weinig kwaliteit en/óf hij toch niet goed past als je er deze klachten van hebt.
Mocht je toch iets beugelloos blijven zoeken dan kun je misschien naar sportbh's kijken?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:43

Bij mij zitten beugels ook nooit goed, vind ze verschrikkelijk.
Nu heb ik niet zulke hele grote borsten maar toch.
Ik draag meestal sporttops om van de ellende af te zijn.

Volg dus even mee.

Wordt trouwens ook niet goed van al die vulling in die BH's tegenwoordig.
Met cupje A of AA kan ik me daar nog iets bij voorstellen maar waarom zou je dat willen bij cup C en meer?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 18:13

Ik ben nu 48 en heb in mijn leven nog nooit een beugel BH gehad die goed zat. Ook niet die dure van de speciaalzaak. De laatste was van Livera, uitgebreid gepast met behulp van het personeel, maar niemand die zegt even te gaan zitten.

Ik geef nooit veel geld uit aan kleding en vind €50 genoeg per stuk. Kan eigenlijk wel een stuk of 3 nieuwe gebruiken.

Met 48 doorstaan mijn borsten de potloodtest allang niet meer, zelfs de etui-test wordt al een uitdaging.
Ik zoek dus een BH zonder beugel, wel stevig en een mooie vorm, anders zou ik mijn sportbh's wel dragen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:19

Sjimmy schreef:
https://www.bonprix.nl/product/steunbeh ... 155/#image
Heb deze al jaren, topdingen, gaan ook jaren mee.

Ik heb en moet dan welleenswaar mét beugels hebben vanwege mijn grote maat.
Vorige week voor het eerst bij Bronprix besteld, en die zitten toch een partij lekker!! :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:26

dan moet je eens kijken bij Anita bh's die zitten echt superfijn. volgens mij zijn het officieel wel sportbh's maar je borsten hebben wel degelijk vorm en worden niet platgedrukt!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:28

Ik lees mee! Wil graag ook zonder beugel maar mooie vorm.

En, zou als ik jou was eens wat bh's gaan uitproberen in grotere cups, met kleinere omvang, eventueel met verlengstukjes. Die passen vaak veel beter! Zo droeg ik voor m'n borstvergroting al 70D ipv 85A wat eigenlijk mijn maat zou zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:30

spatter schreef:
Bij mij zitten beugels ook nooit goed, vind ze verschrikkelijk.
Nu heb ik niet zulke hele grote borsten maar toch.
Ik draag meestal sporttops om van de ellende af te zijn.

Volg dus even mee.

Wordt trouwens ook niet goed van al die vulling in die BH's tegenwoordig.
Met cupje A of AA kan ik me daar nog iets bij voorstellen maar waarom zou je dat willen bij cup C en meer?

En ik maar denken dat ik de enige ben die een hekel heeft aan beugel bh's.
Ik vind ze ook echt niet lekker zitten.

Aan die vulling irriteer ik mij ook.
Ik zie bij de primark al erg leuke bh's maar alles met vulling en ik heb al genoeg vulling van mijzelf.

ik volg dus ook even mee om te kijken wat er aan tips komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:32

Misschien niet heel charmant door de vaak brede bandjes, maar heb je wel eens een sportbh geprobeerd?
Die zijn meestal zonder beugel en geven vaak goed goede steun. Ik heb er één die niet echt met vulling is, maar wel voorgevormd waardoor de vorm ook mooi is.

Ik gebruik ze nu alleen voor het sporten. Ik heb er met gekruiste dikke bandjes op mijn rug. Ik wil binnenkort eens kijken naar een nette sportbh in één kleur met normale bandjes, omdat ik ook vrijwel geen enkele beugelbh heb die echt fijn zit.

Bij bijv. wehkamp heb je best veel keuze en dan kun je rustig thuis passen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:40

Ik heb fijne bralette van de primark :) zijn ietsje dikker, dus vormen mooi en geen doorschijnende tepels

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 00:41

Naturana.... draag ik al jaren. Zitten heerlijk en vallen niet op onder kleding.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 01:44

Hele stomme, maar ben je smal of mis je geen spek op je ribben?
Ik ging van cup c naar D, en toen zaten de beugels ook ineens waardeloos.
Druk direct onder mijn borst op mijn ribben, druk verdeelde ook slecht voor mijn gevoel, de cupmaat was goed maar toch zat het niet.
Ik heb toen de beugels wat omgebogen naar vorm van mijn ribben, en toen was het leed geleden, ik heb dus allemaal licht kromme bh's nu. :P
In mijn geval heb ik maat 36 en 1,71 maar ik ben maar 53.5 kilo, ik heb dus wel 75D, maar geen vet op mijn ribben.
Die cup D beugels zitten me gewoon niet goed als ik ze niet verbuig, heb je dat al eens uitgeprobeert?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:36

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:59

Ik kan sinds een half jaar beugelbh s aan. Altijd waren ze te smal in de beugel. Alleen triumph heeft minimiser bhs die wel breder zijn dan standaard. Deze zitten ook lekker. Ook hebben ze best een grote collectie beugelloze bhs voor bredere borsten. Wel duurder maar als je naar batavia stad gaat. Daar zit een winkel van ze en is een stuk betaalbaarder,

Anders niet charmant maar wel lekker zijn sporttopjes. Ooit zijn ze door tellsell verkocht. Nog steeds zie ik en kosten geen biet. Inmiddels kom ik ze op meer plaatsen tegen. Deze steunen wonderlijk grote slappere borsten erg goed. Zijn ook redelijk naadloos rondgeweven en niet al te zichtbaar onder kleding. Of je doet zoals ik bewust een fellere kleur eronder. Ik heb destijds een set gekocht met zwart, wit en (nog nooit gedragen lelijk vleeskleur brr) hardblauw, roze en paars. De ahh bra _O- https://www.telsell.com/nl/gezondheid-v ... FaEALw_wcB

Anita heb ik een oranje bh van. Een paste maar, de rest was te smal in de borsten. Zijn alleen niet echt onzichtbaar onder kleding en zitten wat stugger dan andere bhs

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:07

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:09

Ik heb zelf 80E en ik heb een set BH's van de Hema. Een zwarte en een witte, gewoon voorgevormde T-shirt beugel BH's. Ik voel ze niet eens meer zitten :j dus die kan ik zeer aanraden. En ik heb veel borst van opzij, dus ze sluiten goed aan.

Is niet je vraag, dat weet ik, maar ik wilde ze toch even aanraden. Zelf heb ik namelijk te veel meloen voor beugelloze BH's -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:10

Hema past mij dus van geen meter. Heb 75/80 D maar borstbreedte hoort bij een ruime E cup. -O- een goede beugelloze bh geeft wel een mooie vorm. Maar dat zijn wel de duurdere vaak.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:43

Behoorlijk oud toppic, maar was benieuwd of je een oplossing hebt gevonden.

Had vandaag een halve wehkamp binnen laten komen aan bh's, wat een ramp.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:46

Weet je zeker dat je de goede maat én vorm hebt TS? De ene beugelBH is de andere niet. Heel veel vrouwen lopen rond met de verkeerde BH maat/vorm. Ik heb er zelf van alles over uitgezocht omdat ik heel veel last had, ook met paardrijden. Heb een totaal andere maat dan wat ze me bij de Hunkemöller etc hadden aangemeten, sloeg echt nergens op :') Dat kan echt een wereld van verschil zijn! :j

Oepsie, zie nu pas dat het een oud topic is, nouja wie weet heeft iemand er nog iets aan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:11

Ja ik vroeg me idd af of ts een oplossing heeft.
De maat is wel een dingetje, als ze me meten en ik pak de maat die ze meten, is die toch echt te groot.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:17

jesito schreef:
Ja ik vroeg me idd af of ts een oplossing heeft.
De maat is wel een dingetje, als ze me meten en ik pak de maat die ze meten, is die toch echt te groot.

Ik scoor altijd goed bij http://www.annadiva.nl, die ook goede spullen heeft voor grote maten.