Enkel en hak doen pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Enkel en hak doen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:25

Zondag zat ik een tijdje, en toen ik op stond, deed mijn hak ineens zeer. Ik had er niks gekst mee gedaan, maar ik dacht dat ik misschien mn voet raar op de grond had gehouden. Het ging niet weg(ik liep op birkenstocks, loop altijd op goede schoenen).
Inmiddels zijn we 2 dagen verder, en mn hele hiel en enkel doen nu zeer. Ik kan inmiddels niet meer mn hiel op de grond zetten, dat doet echt pijn. Het doet er overal omheen zeer en ook van binnen zeg maar.
Ik ken aardig wat blessures, maar iets als dit ken ik niet. Ook dat het langzaam erger wordt. Momenteel zit ik met mn been omhoog, en ik voel constant wat pijn onderin de hiel, maar wel aan de binnenkant dus.
Ik wilde vandaag nog niet de huisarts bellen, maar als het zo blijft ga ik dat zeker doen. Maar ik ben benieuwd of iemand de klachten herkend?

Caira

Re: Enkel en hak doen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:30

Hielspoor?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:30

klinkt als hielspoor?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:34

Gut dat klinkt wel aannemelijk, maar hoe kom ik daar nou ineens aan? :')
Ik zal eens vragen of mijn manueel therapeut er iets mee kan, moet daar toch nog heen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:34

Klinkt als hielspoor. Even naar je huisarts voor een ontstekingsremmer en naar de fysio. Meteen naar de fysio heeft weinig zin, want zo lang de ontsteking/irritatie niet weg is, kan die ook niks.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:27

Goede schoenen, stretchen en je kunt heel veel proberen :x

Ik loop er al een jaar mee, hopelijk gaat het bij jou sneller weg! Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:29

Ja wat ik zei, ik loop op normale schoenen enzo. De enige oorzaak wat kan zijn is denk ik, dat ik vaak met mn benen languit lig, en daarbij vaak mijn voeten over elkaar heen kruis. Heb wel vaker gehad dat mijn enkel daarna pijn deed.
Want verder loop ik heel weinig, dus snap er niks van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:35

Misschien komt het wel doordat je nu in één keer op birckenstocks loopt, die hebben toch een fiks voetbed wat wel tegen de grote pees onder de voet aan zit.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:47

Wat bigone zegt denk ik ook eerder: overbelasting van de grote pees door het voetbed van je birckenstocks.
Lekker een plastic flesje water even in de vriezer en daarna onder je voet, terwijl je zit en rollen over het koude flesje met je voet. Verlicht.
Sowieso ook lekker nu zonder peesblessure.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:55

Ik heb chronische peesplaatontsteking (in de volksmond ook wel eens hielspoor genoemd) en ik kan absoluut geen Birkenstocks aan. Het lijken gezonde sandalen en slippers, maar dat zijn het dus niet. Ik heb veel baat bij steunzolen die zorgen voor een zachte ondersteuning van de hiel en een harde en stijve ondersteuning voor het deel van hiel naar voorvoet.

Slippers en schoenen met een zeer buigzame zool zijn een no-go.

Pas op dat het niet chronisch wordt. En sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:12

dank je Safina. Toch wel vreemd, want ik loop al best lang op birkenstocks. Maar niet heel vaak, dus toch apart. Nja, ik ga morgen in het spreekuur naar de huisarts, begint steeds meer zeer te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:26

Joolien schreef:
dank je Safina. Toch wel vreemd, want ik loop al best lang op birkenstocks. Maar niet heel vaak, dus toch apart. Nja, ik ga morgen in het spreekuur naar de huisarts, begint steeds meer zeer te doen.

Ik heb ook jarenlang op Birkenstocks en andere slippers gelopen. En toen...opeens.... |( De enige slippers die ik nu nog aankan zijn FitFlops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:37

safina schreef:
Joolien schreef:

Ik heb ook jarenlang op Birkenstocks en andere slippers gelopen. En toen...opeens.... |( De enige slippers die ik nu nog aankan zijn FitFlops.

Ah ok, wat raar zeg.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:40

Als het niet overgaat, shockwave schijnt heel goed te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:53

Wilde net de huisarts om raad bellen, want de pijn is ineens best wel toegenomen. Maar helaas, dinsdagmiddag is ze altijd vrij. Dan maar morgen direct heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:14

Joolien schreef:
Wilde net de huisarts om raad bellen, want de pijn is ineens best wel toegenomen. Maar helaas, dinsdagmiddag is ze altijd vrij. Dan maar morgen direct heen.

Flink gaan koelen, zal zeer waarschijnlijk een ontstekingsreactie zijn dus aantal keren per dag iets kouds er tegen aan. Heb je zonder schoenen en met voetje hoog ook last??

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:19

Ik denk ook een ontsteking of iets dergelijks. Wel irritant hoor. Had het laatst met met grote teen. Huisarts vermoedde jicht. Dacht daar bij jou ook meteen aan. Kan hoor, je bent er wel jong voor maar het kan. Voor jicht zou je bloed getest moeten worden op urinezuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:34

bigone schreef:
Joolien schreef:

Flink gaan koelen, zal zeer waarschijnlijk een ontstekingsreactie zijn dus aantal keren per dag iets kouds er tegen aan. Heb je zonder schoenen en met voetje hoog ook last??

Ja daarom ook gebeld. Leek me niet heel goed :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:00

Dan inderdaad goed dat je naar de huisarts gaat want hielspoor is meestal alleen zeer pijnlijk bij belasten.
Let even op of hij/zij daar naar vraagt en dat het niet meteen als hielspoor word afgedaan. Kan natuurlijk ook iets anders zijn.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:02

bigone schreef:
Dan inderdaad goed dat je naar de huisarts gaat want hielspoor is meestal alleen zeer pijnlijk bij belasten.
Let even op of hij/zij daar naar vraagt en dat het niet meteen als hielspoor word afgedaan. Kan natuurlijk ook iets anders zijn.

Ja precies, bloedonderzoek naar ontstekingswaarden en urinezuur bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:17

Thanks. Gisteravond toen ik in bed ging liggen deed ie ook nog even goed zeer. Nu ik zit en mn ontlast ook. Zit nu in de wachtkamer bij de ha. Ben benieuwd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:20

Ik denk meer aan een spier of pees ontsteking,dat is n.l. zó pijnlijk.
Sterkte Joolien.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:01

En....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:37

Ja toch hielspoor denkt ze. Moet volgende week naar de podoloog. Woensdag pas, dat is balen.