ik loop al jaren te schipperen met matrassen. Het is een drama. Ik heb verschillende goedkopere matrassen geprobeerd, een nasa matras waar ik helemaal in wegzakte en meer problemen mee kreeg als wat anders. schuimmatten, verschillende matrassen in verschillende volgorden bovenop elkaar en toch word ik elke ochtend brak en stijf wakker.
Nou ben ik hypermobiel dus het is wel duidelijk waar het probleem vandaan komt. Ik merk dat ik beter slaap op een stevig matras en ik weet dat ik een matras moet hebben waarbij ik niet al teveel moeite heb om me om te draaien want anders gaan mijn wervels aan de wandel.
Nu heb ik wel een stevig matras maar ik word toch steeds wakker met pijn in mijn onderrug nek en schouders en nog steeds wandelende wervels, mijn huidige matras is dus ook geen oplossing. Nou hoop ik dat er iemand is die mij kan vertellen wat voor matras nou handig is bij mensen die hypermobiel zijn. Ik heb wel een budget in mijn hoofd (max 350,-) maar als er een echte uitblinker bij zit wil ik het alsnog graag horen.
Ik ben aan de zwaardere kant maar verwacht dit niet lang meer te zijn (als die rugpijn maar weg is kan ik er tenminste weer tegenaan).
Thanks alvast!
Mungbean
Geplaatst: 22-05-17 21:31
Jaaaa herkenbaar. Al mijn pijntjes zijn verdwenen sinds we een topswiss matras hebben. Nu kan ik smorgens opstaan zonder eerst mank te lopen Maar die was wel een stukkie duurder dan 350 euro
soesie
Geplaatst: 22-05-17 21:54
Ik kan alleen maar op/in een waterbed liggen. Na een paar uurtjes op een 'gewone' matras loop ik de hele dag kreupel...en is inderdaad van alles van de plek geschoven in mijn lijf. Het fijne vind ik ook, dat ik de temperatuur kan regelen van het water. Op slechte dagen zet ik het iets warmer, dat scheelt bij mij enorm. Ik denk toch echt dat je matrassen moet gaan uitproberen. Die winkels zijn er toch? Maar of dat ook binnen je budget past?
Voor 350 ga je niet echt wat vinden gok ik.. zelfde probleem hier, matras heeft me een rib uit mn lijf gekost maar slaap wel probleemloos (wel voor zijlgging nog een voedingskussen erbij). Heb de duurste NASA traagschuim. En als hij op is/niet goed meer ligt over een x aantal jaar wil ik Hastings gaan testen.
Mijne vormt zich naar mijn lijf, zodat ik stil en stabiel lig. Hij trekt na opstaan ook heel snel bij. Nu na vier en een half jaar nog. Draaien hem eigenlijk te weinig want hij is loodzwaar
Hmm ja zo'n vermoeden had ik al :p voor mij is het ook erg belangrijk dat het stevig is, mee vormt (druk verdeelt) en ook snel weer terugveert zodat ik niet in een kuil blijf liggen.
Altijd proefliggen en iemand laten kijken of je netjes in een lijn ligt, nooit zomaar kopen. Bij de betere merken mag je hem ook terug brengen als he ontevreden bent.
Britt
Geplaatst: 22-05-17 22:25
Ik heb een heel fijn matras van Avek (ouro 900), maar ook die ligt ver boven jou budget. Het is een stevig matras, met ingebouwd topdekmatras. Hierdoor heb je stevigheid, maar ook comfort; dit was een beetje een boxspring in matrasvorm, om het zo maar te zeggen.
Het kan dus wel, waar je naar op zoek bent. Maar je zou eigenlijk naar een goede zaak moeten gaan om te proefliggen. Een goede beddenzaak zal je eerst vragen naar je budget, om je geen matrassen te laten proberen die je niet kunt betalen, en gaat dan samen met jou op zoek naar iets dat past bij jou wensen en eisen.
Xyris
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-17 22:27
We hebben swiss sense hier in bussum, al is die wel klein, ik moet daar maar eens kijken dan. Zijn er hier mensen met goede ervaringen met swiss sense?
Thanks, ik ga dan toch maar eens langs. Ik vind dat altijd zo vervelend, ga er bij voorbaat al vanuit dat me iets opgedrongen gaat worden :p.
Mungbean
Geplaatst: 22-05-17 22:28
Ik zou juist zonder prijsopgave gaan proberen als je niet volledig gezond bent. Gewoon om te kijken wat er allemaal mogenlijk is. Dan kun je daarna altijd afwegen.
eclair98
Geplaatst: 22-05-17 22:30
Iets heel anders, hoe lig je op je kussen? Alleen je hoofd en nek of ook je schouders? Bij mij, ook hms, maakt dit heel veel uit...
Oh, het zijn Gazella matrassen bij swiss sense, my bad. Iemand daar ervaring mee?
En ik ben een buikslaper maar word vaak wakker op mijn linker zij. Ik heb wel altijd ruzie met kussens, ik kan niet met en ik kan niet zonder, niet met dons en niet met die voorgevormde standaard kussens.
mirim
Geplaatst: 22-05-17 22:32
Xyris schreef:
We hebben swiss sense hier in bussum, al is die wel klein, ik moet daar maar eens kijken dan. Zijn er hier mensen met goede ervaringen met swiss sense?
Ja Wij hebben de platinum pocketvering matras. Mijn schouders zijn brak en ik heb jaren geleden mijn rug gebroken gehad... Ik werd al tijden minimaal vijf keer per nacht wakker van pijn in mijn schouders of rug. Nu slapen we sinds kort op dit nieuwe matras en zijn helemaal blij!!! 'S Morgens kom je gewoon niet meer zo stijf als een plank je bed uit en ik slaap de meeste nachten door! Heerlijk....dit hadden we jaren eerder moeten doen
Maartje1990
Geplaatst: 22-05-17 22:33
Simba matras kan je 100 dagen testen, niet twvreden is dan geld terug. Heb er goede dingen over gelezen. Maar zit een heel stuk boven je budget.
Ik zit al maanden te sparen voor een HBO opleiding, maar het komt er maar niet van door dit soort geintjes en er komt geen eind aan. Denk dat iedereen dat wel kent :p.
Goof
Geplaatst: 22-05-17 22:41
Niet hypermobiel maar wel fibomyalgie en dus veel last van gewrichten. Ik had voorheen altijd een waterbed omdat dat de druk fijn verdeelde en de warmte fijn was, maar nadat die lek ging heb ik toch besloten een normaal matras te kopen. Ik slaap nu op een stevig matras voor de steun maar wel met traagschuim toplaag zodat ik niet teveel pijn heb aan mijn schouders en heupen. Heel fijn.
Edit; mijn matras komt van Jysk rn is gewoon betaalbaar
Laatst bijgewerkt door Goof op 22-05-17 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Maartje1990
Geplaatst: 22-05-17 22:55
Xyris schreef:
Thanks mirim, ga ik er toch eens naar kijken.
Ik zit al maanden te sparen voor een HBO opleiding, maar het komt er maar niet van door dit soort geintjes en er komt geen eind aan. Denk dat iedereen dat wel kent :p.
Ik heb een traagschuim matras van de ikea, heeft me 300 (?) Euro gekost. Ik lig er een stuk beter op al word ik alsnog wakker met vaak pijn. Maar dat komt omdat ik bijvoorbeeld over mijn arm rol en die dan in onhandige houding blijft liggen..
Xyris
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-17 23:02
Heb al een lening open staan voor iets anders, Da's het hele probleem. Hoge rente en moet snel afbetaald worden. Dus vandaar ^^. Geld dat naar mijn lening zou moeten gaat nu naar het matras. Pas als die lening is afbetaald kan ik een studielening afsluiten of uit mijn eigen zak betalen.
Topmatras zou eventueel een optie zijn maar ik denk dat een heel nieuw matras beter zou zijn. Deze zakt toch tever door bij mijn heup en aangezien ik ook nog eens een chronisch ontstoken piriformis heb......... (spier van onderrug naar bil naar heup naar been en kruis)
Dat brengt me naar Mirtheee XD herkenbaar.
Goof
Geplaatst: 22-05-17 23:05
De traagschuim toplaag is bij mij onderdeel van mijn matras dus stevige kern voor optimale steun en een toplaag van traagschuim voor geen pijn. Geen aparte toplaag erop dus.