Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Bizzybijtje schreef:Dat doet je lichaam gewoon zelf
Dit: helemaal mee eens. Genoeg water drinken (minimaal 2,5 liter per dag en meer is beter) en dan reinigt je lichaam zichzelf gewoon.
Dit: helemaal mee eens. Genoeg water drinken (minimaal 2,5 liter per dag en meer is beter) en dan reinigt je lichaam zichzelf gewoon.
superpony schreef:2,5 liter water per dag is helemaal niet gevaarlijk. Ik moet altijd 2-2,5lt water pd drinken, anders krijg ik problemen oa met electrolyten en dat is echt waardeloos.
Op fb zag ik dat mensen naar iets waren geweest dat je in een voetenbadje gaat met iets daarin. Het water wordt helemaal vies bruin en dat is wat je afvoert. Ook bij schone voeten! Lijkt me een redelijk veilig iets.
Je lichaam reinigen door goede voeding blijft belangrijk. Want als je er iets voor koopt, maar wel erg vet gaat eten bijv, is het zonde van je moeite.
En zonder beweging is het ook vrij zonde. Je moet je lichaam zien als een transportbedrijf met im-en export.
superpony schreef:2,5 liter water per dag is helemaal niet gevaarlijk. Ik moet altijd 2-2,5lt water pd drinken, anders krijg ik problemen oa met electrolyten en dat is echt waardeloos.
Op fb zag ik dat mensen naar iets waren geweest dat je in een voetenbadje gaat met iets daarin. Het water wordt helemaal vies bruin en dat is wat je afvoert. Ook bij schone voeten! Lijkt me een redelijk veilig iets.
Je lichaam reinigen door goede voeding blijft belangrijk. Want als je er iets voor koopt, maar wel erg vet gaat eten bijv, is het zonde van je moeite.
En zonder beweging is het ook vrij zonde. Je moet je lichaam zien als een transportbedrijf met im-en export.
Nabster schreef:Vjestagirl schreef:
Dat is een gevaarlijk advies wat je daar geeft. Zoveel water ineens kan gevaarlijk zijn en is onnodig.
Kuggur schreef:Dat hele liters water wegzuipen is nonsens gebaseerd op een verkeerde interpretatie van medische gegevens.
Palmera schreef:Kuggur schreef:Dat hele liters water wegzuipen is nonsens gebaseerd op een verkeerde interpretatie van medische gegevens.
Vooropgesteld dat ik geen arts ben.
Maar: een lichaam heeft vocht nodig. Een lichaam zweet/plast/poept dat vocht er ook weer uit. Juist om alleen al deze zeer noodzakelijke lichaamsfuncties aan de gang te houden is voldoende vocht al belangrijk.
Theoretisch gezien is een liter water drinken per dag genoeg. Maar juist als je je lichaam wilt reinigen, zoals TS, mag je daar overheen gaan.
Overigens, ik hoef mijn lichaam niet te reinigen, maar als ik slechts 1 liter water per dag drink loop ik erbij als een droge champignon met hoofdpijn.