Lichaam reinigen medicijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Lichaam reinigen medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 22:54

Hoihoi,
Sinds kort heb ik mogen beginnen met het afbouwen van antidepressiva. Buitendat heb ik ruim een jaar 4 soms 6 medicijnen per dag geslikt.

Zodra ik van de antidepressiva af ben probeer ik alle medicijnen troep te stoppen. Je hoort vaak dat het toch een hoop troep is.
Iemand ervaring of ideen om zodra ik van de medicijnen af ben mn lichaam lekker op te schonen? Wat zijn er voor mogelijk heden? Zo natuurlijk mogelijk graag....
Kom maar op met de ideen!

cent

Re: Lichaam reinigen medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:01

Fijne groene leem! Alle niet lichaamseigen stoffen verwijderd deze, is natuurlijk maar ook pinnen of platen enz verwijderd deze dus Google er maat eerst goed op! Is ook goed voor de paardjes! :)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:09

Ik ken groene leem wel om op wonden te smeren maar drinken lijkt mij echt goor. Modder in een glas stel ik mij hierbij voor.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:15

Aloe vera heeft hier spullen voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:34

Blauwe bessen. Groene thee. Heel veel voedingsmiddelen bevatten een reinigende werking! Goed dat je hieraan denkt. Google maar eens op detox

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:39

Misschien een keer bioresonantie laten doen en een goede orthomoleculair reinigingsmiddel laten bepalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:55

Dat doet je lichaam gewoon zelf :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:02

groene leem is wel vrij heftig hoor, ik heb hem zelf ook gedaan.
ontgiften kan op diverse manieren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:11

Bizzybijtje schreef:

Dit: helemaal mee eens. Genoeg water drinken (minimaal 2,5 liter per dag en meer is beter) en dan reinigt je lichaam zichzelf gewoon.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:16

Vjestagirl schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dit: helemaal mee eens. Genoeg water drinken (minimaal 2,5 liter per dag en meer is beter) en dan reinigt je lichaam zichzelf gewoon.

En alles wat ik hieraan wil toevoegen is: eet gezond en gevarieerd! Een goede voeding zal je hierbij helpen, net als lichaamsbeweging. :)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 08-05-17 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:29

Volledig eens. Laat je geen zinloze meuk en behandelingen aanpraten, jammer van het geld. Vertrouw op je lichaam.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:32

Vjestagirl schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dat is een gevaarlijk advies wat je daar geeft. Zoveel water ineens kan gevaarlijk zijn en is onnodig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:37

2,5 liter water per dag is helemaal niet gevaarlijk. Ik moet altijd 2-2,5lt water pd drinken, anders krijg ik problemen oa met electrolyten en dat is echt waardeloos.

Op fb zag ik dat mensen naar iets waren geweest dat je in een voetenbadje gaat met iets daarin. Het water wordt helemaal vies bruin en dat is wat je afvoert. Ook bij schone voeten! Lijkt me een redelijk veilig iets.

Je lichaam reinigen door goede voeding blijft belangrijk. Want als je er iets voor koopt, maar wel erg vet gaat eten bijv, is het zonde van je moeite.
En zonder beweging is het ook vrij zonde. Je moet je lichaam zien als een transportbedrijf met im-en export.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:39

superpony schreef:
2,5 liter water per dag is helemaal niet gevaarlijk. Ik moet altijd 2-2,5lt water pd drinken, anders krijg ik problemen oa met electrolyten en dat is echt waardeloos.

Op fb zag ik dat mensen naar iets waren geweest dat je in een voetenbadje gaat met iets daarin. Het water wordt helemaal vies bruin en dat is wat je afvoert. Ook bij schone voeten! Lijkt me een redelijk veilig iets.

Je lichaam reinigen door goede voeding blijft belangrijk. Want als je er iets voor koopt, maar wel erg vet gaat eten bijv, is het zonde van je moeite.
En zonder beweging is het ook vrij zonde. Je moet je lichaam zien als een transportbedrijf met im-en export.

Je lever reinigt je lichaam prima. Daar hoef je niets extras voor te kopen :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:45

superpony schreef:

De klok en de klepel... :roll:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:48

bizzibijtje, dat zeg ik toch niet? Ik zeg ALS je dat gaat doen..........

Kuggur?? hoe bedoel je? Ik loop al sinds 1999 bij een mdl arts en heb regelmatig een bezoek gehad aan een dietiste in het ziekenhuis. Inmiddels heel veel ervaring en bergen mogen lezen.

Dat mensen spullen kopen en zich daar goed bij voelen is prima. Maar het zijn geen wondermiddelen. Je kan niet achterover hangen en denken dat een drankje of pilletje zijn werk dan wel doet. ER komt meer bij kijken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:53

Nabster schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat is een gevaarlijk advies wat je daar geeft. Zoveel water ineens kan gevaarlijk zijn en is onnodig.

2,5 liter water is normaal, geen belachelijke hoeveelheid. Het voedingscentrum geeft 1,5 tot 2 liter per dag aan als een minimum, als je een beetje beweegt is 2,5 liter echt geen gekke hoeveelheid hoor.

Ik vind het eigenlijk best schokkend dat je 2,5liter als "zoveel" ziet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:56

2.5 liter water per dag is niet veel, verspreid over de dag. Als je 8 uur per nacht slaapt hou je 16 uur over om dat weg te drinken. :)
Als je ieder uur een glas water drinkt kom je al een heel eind in de buurt!
In één keer wegdrinken is natuurlijk andere koek :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:57

Dat hele liters water wegzuipen is nonsens gebaseerd op een verkeerde interpretatie van medische gegevens.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:02

Vjestagirl schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ligt er aan hoeveel meer. Te veel water, zeker als je geen grote hoeveelheden gewend bent, kan erg gevaarlijk zijn ivm verschuiving van je elektrolytwaarden.
Google maar eens op waterintoxicatie, afhankelijk van wat je al gewend bent om te drinken, icm je eetpatroon kan het flink mis gaan

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:09

Kuggur schreef:
Dat hele liters water wegzuipen is nonsens gebaseerd op een verkeerde interpretatie van medische gegevens.

Vooropgesteld dat ik geen arts ben. :)
Maar: een lichaam heeft vocht nodig. Een lichaam zweet/plast/poept dat vocht er ook weer uit. Juist om alleen al deze zeer noodzakelijke lichaamsfuncties aan de gang te houden is voldoende vocht al belangrijk.
Theoretisch gezien is een liter water drinken per dag genoeg. Maar juist als je je lichaam wilt reinigen, zoals TS, mag je daar overheen gaan.

Overigens, ik hoef mijn lichaam niet te reinigen, maar als ik slechts 1 liter water per dag drink loop ik erbij als een droge champignon met hoofdpijn. :+

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:15

Palmera schreef:
Kuggur schreef:

Vooropgesteld dat ik geen arts ben. :)
Maar: een lichaam heeft vocht nodig. Een lichaam zweet/plast/poept dat vocht er ook weer uit. Juist om alleen al deze zeer noodzakelijke lichaamsfuncties aan de gang te houden is voldoende vocht al belangrijk.
Theoretisch gezien is een liter water drinken per dag genoeg. Maar juist als je je lichaam wilt reinigen, zoals TS, mag je daar overheen gaan.

Overigens, ik hoef mijn lichaam niet te reinigen, maar als ik slechts 1 liter water per dag drink loop ik erbij als een droge champignon met hoofdpijn. :+

Een lichaam heeft vocht nodig, maar ook bijbehorende elektrolyten om in balans te blijven. Het gevaar van te veel water is en verstoring van deze balans, waardoor er een verstoring optreedt.

Bijvoorbeeld de natrium-waarde in het bloed daalt door veel inname van water. Hierdoor ontstaat er een verschil in natrium concentratie tussen het bloed en de hersenen (Door de bloedhersenbarriere), en gaan de hersenen vocht aantrekken om daar de natrium concentratie te verlagen. Met als gevolg oedeem in de hersenen, en risico's op hersenbeschadiging.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:19

Het hoeft ook geen water te zijn, maar vocht! Zoals gezegd; als je 8u slaapt, ben je 16u wakker.

Mijn moeder is 73 en komt uit een generatie die echt weinig dronken. Haar ritme is verandert, nu mijn broer is overleden ( zij zorgde nog voor hem ) en toen had zij niersteentjes. Deed haar wel erg veel pijn en doet nu echt haar best om beter en meer te drinken.

Het gevaar van bokt is dat mensen zomaar iets roepen. Ik weet heel goed waarom ik wel 2-2,5lt moet hebben en meerdere goede artsen die ik door verhuizing heb gehad, weten dat ook. Dat is me meer waard dan een reactie van 1 zinnetje van mensen die totaal niks van mensen hier weten.

Als je weinig drinkt, merk je dat aan meer dingen dan alleen je electrolyten. Ik herken het helaas inmiddels en kan er flink last van hebben.

Alles is een combinatie van dingen. Als je thuis stil zit, kun je vast minder drinken. Dan krijg je geheid andere problemen, maar goed.............

Je kan ook je urine na laten kijken, Daar kunnen ze ook heel veel in zien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:26

Voor de juiste natriumwaarden komen we automatisch aan bij het hoofdstuk 'juiste voeding' :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:35

Te weinig vocht is ook slecht voor je electrolyten waardes. Een gezond lichaam, geheel in balans is een ideaal, maar dat heeft niet iedereen.

Als je zelf dingen hebt gevoeld, ga je het herkennen. Ik heb geen diabetes, maar vermoed dat iemand met diabetes ook dingen herkend en aan voelt komen, net als ik bijv dingen voel aankomen als ik te weinig drink. En in een later stadium ook te weinig eet. Maar dan hebben we het niet over een gezond, 100% compleet en functionerend lichaam.

Als je een tijd medicijnen hebt geslikt, kun je daar best nog een tijd last van hebben. Ik heb bijv heel vaak, langere tijd, hoge doseringen prednison moeten slikken en dat duurt best een tijd voor je daar echt niks meer van merkt. Daarnaast is de schade onherstelbaar.
En ik zelf onderschat een roesje of narcose ook nog weleens.

Gezond eten en bewegen is belangrijk. Maar ik merk ook steeds vaker dat niet te ver over je grenzen gaan en toch wel de rust pakken, belangrijk is. Ver over pijngrenzen gaan of ziek van alles willen, kost je lichaam ook veel energie.

Geef het de tijd en verwacht geen wonderen. Als je volgende week denkt; goh, ik voel me al beter. Dan kijk je over een maand terug en denkt; ik voel me nu toch beter dan die week dat ik stopte.