Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Je bent 23. Het is best normaal voor vrouwen om rond hun 20e nog een kilootje of 10 aan te komen. Is helaas zo, doe je weinig aan. Ik zou je afraden terug proberen te gaan naar de 64 (tenzij je heeel klein bent)
Wat is je BMI momenteel?
Lieshorses schreef:Idd, probeer eens professionele hulp zoals bijv een dietiste. Hoe komt het dat je van sommige dingen moet kokhalzen of overgeven? Hoe lang kamp je al met dit probleem?
Magrathea schreef:Je bent 23. Het is best normaal voor vrouwen om rond hun 20e nog een kilootje of 10 aan te komen. Is helaas zo, doe je weinig aan. Ik zou je afraden terug proberen te gaan naar de 64 (tenzij je heeel klein bent)
Wat is je BMI momenteel?
Oja verder kan ik je aanraden yoga te gaan doen, Yoga With Adrien bijvoorbeeld, is gratis te vinden op Youtube, ze is fantastisch. Goed voor de gezondheid (fysiek en mentaal) en het is niet ongebruikelijk om kilo's te verliezen op yoga. (je moet wel geduld hebben)
Goof schreef:Magrathea schreef:Je bent 23. Het is best normaal voor vrouwen om rond hun 20e nog een kilootje of 10 aan te komen. Is helaas zo, doe je weinig aan. Ik zou je afraden terug proberen te gaan naar de 64 (tenzij je heeel klein bent)
Wat is je BMI momenteel?
Ik vind het zeker niet normaal dat je rond je 20e 10 kilo aankomt om eerlijk te zijn. En met 20 kilo zwaarder snap ik ook zeker dat TS er weer kilo's af wil hebben. Meer gewicht is ook alleen maar extra belasting voor je lijf.
Geen directe tips hier TS, succes iig.
_Juudith schreef:vind je wandelen niet leuk? Dan ben je iig wat in beweging en is niet zo zwaar voor je enkels. Zwemmen is misschien ook leuk? en ook heel gezond.
Qua eten, probeer te variëren en niet te veel te eten in een keer. Ik merk dat ik zelf veel baat heb bij vaker een beetje (zoals je zelf al zegt, ontbijt, tussendoor, middag, tussendoor avond en evt tussendoor) dan 3 keer een grotere porsie
Ik ben ook een lastige eter. Mag best wat dingen niet hebben maar lus ook nog best wel wat dingen niet.. Zo eten wij best vaak het zelfde, maar proberen we wel te varieren. Wij eten vaak wraps. De ene keer met gehakt, de andere keer met stukjes kip en de andere keer met kipsnitzel. Beetje groentes er bij mee bakken die je lekker vind en klaar. Ben je gek van smoothies? Die zijn er ook in vele varianten te vinden en misschien kun je daar dingen in doen die je normaal niet lekker vind, maar doordat het gemengd word wel lekker is.
Als lunch zou je trouwens ook eens yoghurt met müsli en fruit, of bv een wrap kunnen nemen ipv je broodje. Krackers doen het bij mij ook altijd goed (met kaas, sla komkommer tomaatje enz)
Eight schreef:Hoi Adrienne,
Allereerst, gecondoleerd met het verlies van je oom. Zulke gebeurtenissen gaan niet in de koude kleren zitten.Weet je voor jezelf hoe zwaar je graag weer zou willen wegen?
Allereerst is het helemaal geen ramp dat je niet alles lekker vind, tussen de lijst met dingen die je wel lekker vind zitten namelijk veel gezonde en goede dingen! Wat eet je zoal als avondeten?
Even een stukje over mijzelf: 23 jaar, vorig jaar door medicijnen en omstandigheden ruim 15 kilo aangekomen. Ik heb een chronische blessure aan beide voeten waardoor ik niet kan rennen/hardlopen. Sporten is dus lastig. Ik dacht altijd dat ik prima at en schoof mijn volledige gewichtstoename op de medicijnen, tot ik werkelijk ging opschrijven wat ik at. Ik schok me rot. Ik ben uit gaan rekenen hoeveel kcal een persoon van mijn leeftijd met mijn lengte en gewicht mag eten om op een constant gewicht te blijven: ongeveer 1800 kcal.
Tweede stapje in mijn afvalstrijd: bepalen hoeveel kcal ik per dag ga nemen en hoeveel ik kan bewegen. Ik ben er achter gekomen dat sporten er momenteel gewoon niet in zit, dus heb ik er voor gekozen mijn kcal inname te verlagen. Ik doe geen crashdieet, ook geen gekke kuurtjes. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik per dag om en nabij de 1300 kcal mag eten. Op deze manier kom ik iedere dag ongeveer 500 kcal 'tekort'. Je moet 3500 kcal verbranden wil je een halve kilo afvallen. Dus per week val ik nu een halve kilo af, dat is twee kilo per maand.ik ben inmiddels op de helft van mijn afvalplan. Hoe mijn dag er ongeveer uit ziet kwa eten?
Smorgens twee boterhammen met kaas, om 10 uur een appel. Smiddags twee boterhammen met filet americain en een kom soep (liefst geen gebonden) om drie uur een koekje of een appel en tot slot avondeten á +/- 500 kcal. Dan pak ik savonds komkommers of druifjes, gewoon iets gezonds en niet te veel. De eerste week had ik honger, daarna wende ik er heel snel aan. En in het weekend eet ik frietjes of pizza of koekjes of chips
Eigenlijk is het haast altijd een kwestie van het roer omgooien, of je sport 500 kcal per dag er af of je past je maaltijden aandie twee kilo verlies per maand houd me gemotiveerd en ik kan deze manier van leven heel gemakkelijk volhouden. Wees eerlijk tegen jezelf, je hoeft het niet tegen andere te zeggen maar meestal weet je zelf heel diep van binnen waar het fout gaat. Bij mij was dat Ben&Jerry's en speculaas
en mijn ruggengraat ontbreekt zodra iemand me iets lekkers aanbied
Op bokt lopen meer topics over afvallen, met en zonder doel. Soms helpt het om steun/tips/ervaringen te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. You can do this
_Juudith schreef:Jaa de kip schnitzel vind ik echt een hele lekkere (ik neem er zelf altijd ander half bij het avond eten) En doe er dan vaak wat chilisaus op de wrap of een beetje kruiden smeerkaas zegmaar, voor wat extra smaak. Boontjes of gewoon een groente mix erbij zijn ook lekker!
Haha smoothies zijn ook niet mijn ding haha!
Maar als je 6 keer per week gaat paardrijden heb je ook al best wat beweging! Dan is lopen met de hond een mooie extra. Als je ook nog een beroep hebt waar je best wat loopt scheelt ook al een boel
Adrienne93 schreef:Magrathea schreef:Je bent 23. Het is best normaal voor vrouwen om rond hun 20e nog een kilootje of 10 aan te komen. Is helaas zo, doe je weinig aan. Ik zou je afraden terug proberen te gaan naar de 64 (tenzij je heeel klein bent)
Wat is je BMI momenteel?
Oja verder kan ik je aanraden yoga te gaan doen, Yoga With Adrien bijvoorbeeld, is gratis te vinden op Youtube, ze is fantastisch. Goed voor de gezondheid (fysiek en mentaal) en het is niet ongebruikelijk om kilo's te verliezen op yoga. (je moet wel geduld hebben)
Schrik niet maar mijn BMI is 30,1.
Ik ben maar 1.68m ongeveer. Naast bijna al mijn leeftijdsgenoten ben ik de kleinste.
Pabie schreef:Oja Let bij muesli wel heel erg op dat er niet enorm veel suiker is toegevoegd. Dus lees de labels en vergelijk de verschillende merken.
Succes
Magrathea schreef:Pabie schreef:Oja Let bij muesli wel heel erg op dat er niet enorm veel suiker is toegevoegd. Dus lees de labels en vergelijk de verschillende merken.
Succes
Je kunt ook zelf muesli maken.
En echt.. suiker uit fruit? Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dik is geworden van fruit.Dan moet je echt 3000 kcal appels eten, knappe jongen die dat voor elkaar krijgt
Magrathea schreef:Pabie schreef:Oja Let bij muesli wel heel erg op dat er niet enorm veel suiker is toegevoegd. Dus lees de labels en vergelijk de verschillende merken.
Succes
Je kunt ook zelf muesli maken.
En echt.. suiker uit fruit? Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dik is geworden van fruit.Dan moet je echt 3000 kcal appels eten, knappe jongen die dat voor elkaar krijgt
Edit: en in de OP staan 2 stuks fruit. Het voedingscentrum schaalt al op naar 3 stuks fruit als advies per dag....