wazig zien (migraine)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

wazig zien (migraine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 16:23

Ik weet niet precies of het hier goed staat maar probeer het toch.
Vorige week zaterdag ook migraine gehad. Je ziet dan van die flikkeringen en na een half uurtje is het meestal wel weg. Zo was het deze keer ook het geval. Wel de hele dag veel hoofdpijn gehad.

Zondag was er niets meer aan de hand. Maandag gewoon gewerkt, dinsdag ook maar merkte dinsdag ineens dat ik niet scherp kon zien met mijn rechteroog, heel raar, ik begon ook weer flikkeringen te zien, zwarte puntjes (beetje lastig uit te leggen). Ik ben woensdag naar mijn opticien gegaan en alles nagekeken, ook foto's gemaakt van mijn ogen maar er was niets op aan te merken, beetje troebel in rechteroog maar meer niet.

Maar toch is het nog niet over. Nog steeds moet ik vaak knipperen om scherp te kunnen zien. Als ik op de bank zit en kijk naar buiten dan is het net of de luxaflex beweegt alsmede als ik naar de muur kijk en de kachel. Het is echt heel lastig om uit te leggen maar het komt er op neer dat ik dus niet scherp kan zien en dat ik dingen voor mijn ogen ziet bewegen.

Ik ga maandag weer naar de huisarts.

Kan dit te maken hebben met oog migraine of iets heel anders.

Ik ben gewoon bang dat het blijvend is want het is mega vervelend.

Ook voel ik een druk in mijn hoofd en moet mij erg concentreren om iets te kunnen lezen. Krijg er hoofdpijn van.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:28

Wat vervelend om te lezen, ik weet precies wat je bedoeld.

Heb hier zelf in het voorjaar veel last van, ben ook een migraine patiënt.
Veel hoofdpijn, wazig zien/beperkt zicht/sterretjes en flitsen zien/duizelig/licht in m'n hoofd/vergeetachtig/moeite met concentreren/een gekke druk in het hoofd/nekpijn en ga zo maar door.
Net of er migraine aankomt die niet doorzet.

Ben hier al meerdere keren voor naar de huisarts geweest, ook gevraagd of het te maken kan hebben met de combinatie met hooikoorts (die periode heb ik er meer last van). Dit schijnt niet zo te zijn, ik schijn pech te hebben met de hoeveelheid en extreemheid van de symptomen.

Hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen.

loesjeislief

Re: wazig zien (migraine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 09:27

Dank je wel voor je antwoord. Jij heb er dus ook wel dagelijks mee te maken? Oud zijn er ook echt tijden dat het weg is?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:32

Bekend, ik heb er ook regelmatig last van al is het de laatste tijd nog maar zeer weinig. Flikkeringen zien heb ik al last van sinds dat kind was, en daarna moeilijk concentreren, beetje duizelig gevoel. Dat laatste heb ik nog regelmatig, maar gelukkig weinig echt heftige aanvallen. Eigenlijk een beetje wat Mandyy ook beschrijft.
Ik heb een tijdje veel medicatie nodig gehad, maar na wisselen van anticonceptie niet meer nodig gehad. Weet niet of je dat gebruikt, maar misschien wel een puntje om bij de huisarts te bespreken!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:33

Klinkt inderdaad als een voorbode van migraine,heel vervelend.En ook weinig aan te doen ,behalve symptoombestrijding.Op dit moment heb ik het dus ook,wacht tot de medicatie gaat werken en dan de paarden doen.Ik heb het gelukkig niet zo erg als vroeger en kan er gewoon mee leven.Wel al vanaf mijn derde....ben nu 52...Hoop voor jou dat het meevalt ,sterkte!!!!

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 09:43

Ik dacht dat dus ook maar het zien van dingen en wazig zien is echt bijna de hele dag aanwezig

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:46

Ik heb die flikkeringen ook regelmatig gehad toen ik nog een spiraaltje had. Omdat ik last had van andere bijwerkingen (ance op gezicht en bovenrug) dat ding er uit laten halen en daarna nooit meer last van gehad. Ook daarvoor niet. Kan dat een reden zijn?
Bij mij was het dan zo erg dat ik nauwelijks meer iets kon zien :-/

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:47

Bekend dit. Ik heb het bij vlagen meedere keren per dag (dan ga ik maar even wandelen want lezen/werken/autorijden etc gaat dan echt niet) en zo ook een maand niet. Kan er geen lijn in ontdekken. Vaak hoor je een link met stress maar die link heb ik niet (wel stress hoor bij vlagen maar dan niet meer last). Ook soms echt lang licht wazig zien en wat moeite met bijv lezen, net alsof ik niet goed kan inzoomen. De ellende is dat de medicatie om het te voorkomen best heftig is en dat ik zolang ik geen vreselijke last heb ik dat liever niet gebruik, al schijnt het wel goed te kunnen helpen.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 10:02

Dus het komt wel vaker voor. Ik ben trouwens niet aan de pil en gebruik geen spiraal. Wel ben ik in de overgang. Misschien heeft het met hormonen te maken. Hoe gaan jullie ermee om. Ik word er echt nerveus van. Ook last van mijn maag enzo.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:08

Als je last hebt van de overgang kun je ook gebruik maken van de anticonceptiepil om de hormoonschommelingen af te vlakken. Ik zou zeker even langs de huisarts gaan om het te bespreken. Bij mij was het wel hormonaal dus dit zou bij jou ook best de reden kunnen zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:11

loesjeislief schreef:
Dus het komt wel vaker voor. Ik ben trouwens niet aan de pil en gebruik geen spiraal. Wel ben ik in de overgang. Misschien heeft het met hormonen te maken. Hoe gaan jullie ermee om. Ik word er echt nerveus van. Ook last van mijn maag enzo.

Ik blijf er relaxed onder, probeer het maar te zien als een teken van mijn lijf dat ik even pauze moet nemen. Lesje omdenken voor mij,

Tja, het gaat na een half uur/drie kwartier toch vanzelf weer over en me druk maken helpt niet dus waarom zou je? En als je ergens last van je maag van krijgt is het wel stress. Misschien nuttige 'loslaat oefening' voor je?

Het enige echt onhandige is als ik aan het autorijden ben en ik moet nog een stuk. Maar er zit een opbouw in dus zodra ik dat merk stop ik bij het eerste tankstation en neem ik een lange koffie pauze. Is dat ook weet opgelost toch?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 10:16

Dat flikkeren bij oog migraine dat weet ik dat het weggaat maar wat ik bedoel is dat ik de hele dag door dingen ziet en hoofdpijnen en wazig zien met 1 oog.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:19

Heel herkenbaar! Het enige wat bij mij helpt op zo'n moment is paracetamol nemen en een uur gaan slapen.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 10:27

Elitedeux schreef:
Heel herkenbaar! Het enige wat bij mij helpt op zo'n moment is paracetamol nemen en een uur gaan slapen.

Ja alleen bij mij gaat het niet weg. Het is geen echt flikkeren wat ik zie. Meer soort van vlekjes of stof die je ziet dwarrelen. En wazig zien.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:25

loesjeislief schreef:
Dank je wel voor je antwoord. Jij heb er dus ook wel dagelijks mee te maken? Oud zijn er ook echt tijden dat het weg is?

In het voorjaar bijna dagelijks (niet de gehele dag door, maar vlagen) en verder in het jaar is het minder. Heb dit al bijna m'n hele leven dus ben het ook wel soort van gewend.
Heb geprobeerd medicatie te slikken om aanvallen te voorkomen maar voor m'n gevoel merkte ik daarmee weinig verschil en dan vind ik het zonde dagelijks medicijnen te slikken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:53

loesjeislief schreef:
Elitedeux schreef:

Ja alleen bij mij gaat het niet weg. Het is geen echt flikkeren wat ik zie. Meer soort van vlekjes of stof die je ziet dwarrelen. En wazig zien.

Zwarte stippeltjes en slierten,dat zijn mouches volantes. veroorzaakt door ouderdom,bij stress wordt het erger.Kan vanzelf weer minder worden. Ik zou even langs de oogarts gaan. Kan ook met verhoogde oogdruk te maken hebben en dan moet je oogdruppels gebruiken.Maar goed,ik ben geen dokter natuurlijk.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:21

Ik heb dit sinds vorig jaar. Hele zomer in een donker huis gezeten omdat ik gek werd van de hoofdpijn en licht. Dit voorjaar weer last en zet gelijk een veiligheidsbril op die mijn ogen helemaal beschermen tegen stof en luchtstromen. Geen last meer van migraine hoofdpijnen, wazig zien en andere klachten.
Heb mij laten testen op allergieën (heb er genoeg) en ik blijk allergisch te zijn voor berkenpollen. Heerlijk, in de omgeving staan er maar 12 grote bomen. Ik ben 1,5 jaar geleden hier komen wonen en heb voor die tijd niet deze zware problemen gehad.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:33

Hebben ze ook naar de oogzenuw gekeken?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 15:43

Ze hebben een foto genomen dus neem aan van wel. Maar zeker weten doe ik het niet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:49

Volgens oogarts heb ik oogmigraine (naast migraine) bij mij komt het erop neer dat ik het centrum waar je normaal focust als je iets wil zien niet goed kan zien en als dat 1 x wazig is (nou ja, hoe het eruit ziet is lasting uit te leggen) dan blijft dat vaak ook een tijd zo, zit er echt een vlek midden in mijn blikveld.

Bij mij ontstaan na aanrijding, hoop er ooit nog vanaf te komen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:49

Maeve schreef:
Ik heb die flikkeringen ook regelmatig gehad toen ik nog een spiraaltje had. Omdat ik last had van andere bijwerkingen (ance op gezicht en bovenrug) dat ding er uit laten halen en daarna nooit meer last van gehad. Ook daarvoor niet. Kan dat een reden zijn?
Bij mij was het dan zo erg dat ik nauwelijks meer iets kon zien :-/

Had jij koper of mirena?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 17:36

Sjolvir schreef:
Volgens oogarts heb ik oogmigraine (naast migraine) bij mij komt het erop neer dat ik het centrum waar je normaal focust als je iets wil zien niet goed kan zien en als dat 1 x wazig is (nou ja, hoe het eruit ziet is lasting uit te leggen) dan blijft dat vaak ook een tijd zo, zit er echt een vlek midden in mijn blikveld.

Bij mij ontstaan na aanrijding, hoop er ooit nog vanaf te komen.

Nou precies. Het is net of er een waas overheen zit. Je moet je zo contreren om iets te kunnen lezen.

Ik heb het nu al sinds vorige week dinsdag.

Ja en dan die dingetjes die je ziet bewegen. Vooral als je erop gaat letten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:45

Hier beweegt niets, dus alleen centraal een vlek, waar je "omheen" moet kijken, wat dus niet gaat, omdat ie centraal blijft als je ergens anders heen kijkt. Heel onhandig. maar schijn het ermee te moeten doen. (Kan gelukkig blind typen, maar ehh, lezen... dat is wel onhandig en mensen herkennen, zit dan precies daar waar gezicht zou moeten zitten :+ kortom... gezichtsherkenning fail... moet het hebben van postuur of kleding op zo'n moment. Tekekende en had meer priegel hobby's maar dat is ook geen doen als je geen barst ziet)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:01

Is je bloeddruk nagekeken?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 18:26

Sjolvir schreef:
Hier beweegt niets, dus alleen centraal een vlek, waar je "omheen" moet kijken, wat dus niet gaat, omdat ie centraal blijft als je ergens anders heen kijkt. Heel onhandig. maar schijn het ermee te moeten doen. (Kan gelukkig blind typen, maar ehh, lezen... dat is wel onhandig en mensen herkennen, zit dan precies daar waar gezicht zou moeten zitten :+ kortom... gezichtsherkenning fail... moet het hebben van postuur of kleding op zo'n moment. Tekekende en had meer priegel hobby's maar dat is ook geen doen als je geen barst ziet)

En dat allemaal door migraine? Kan het nog wegtrekken denk je?