Vandaag heb ik op het werk een harde klap tegen mijn borstkas gehad van iemand (met de onderarm).
Nu heb ik gekneusde borstkas waarschijnlijk
Het is blauw, gevoelig en adem halen niet echt prettig maar niet ramp. Ik denk niet iets is gebroken of zo, het is ook niet dat ik heel benauwd ben. Kan nog gewoon functioneren, heb mijn dienst afgemaakt etc. Dus naar de dokter is wat overdreven denk ik 
Die kan er ook niks aan kneuzen doen en zó veel pijn doet ook weer niet.
Gewoon irritant

Maar nou ben ik toch benieuwd naar tips om snel herstel te maken. En ik dacht: Bokt heeft vast ervaring met gekneusde ribben met al dat van paarden af stuiteren
Dus wat is beter: liggen of rechtop? Hoe kan ik wat makkelijker (=minder pijnlijk) ademen? Wat helpt er allemaal? Tips voor slapen vannacht? Wat wel en wat niet doen?
maar huisartsen kunnen niks tegen kneuzing toch? O:-) ik denk dat het erg genoeg is om naar huisartsen post te gaan? O:-) ademen doet beetje zeer maar ik kan het wel gewoon
wil niet onnodig daar naar toe...

resultaat: 10 dagen AB en een paar flinke pijnstillers.
Ik mankeerde verder ook niks, maar het is wel een rotgevoel.
(Heb kleine kinderen
.
Dan inderdaad maar liever kort pijn ervaren met inademen dan dat je straks weken last hebt van een longontsteking, want een longontsteking is veel vervelender