allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 18:57

Ik zit met een groot probleem. Ik red het nu niet zonder mijn allergiepillen. Deze zijn op dus ik bestel netjes nieuwe. Alleen wat blijkt de desloratine van Sandoz 5 mg die ik normaal heb is pas weer vanaf oktober leverbaar. Ellende is dat alternatieven ook ongeschikt zijn vanwege hun ingredienten. -O-

Eerste voorkeur is lactose houdend wat met een heftige lactose intollerantie niet mogelijk is uiteraard. Slordig alleen dat het alseerste voorkeur naar boven kwam. Elk andere die ze hadden met desloratine is lactose houdend. Of en daar zit de narigheid in bevat zoetstoffen waar ik ook verkeerd op reageer. Leuk een allergie.

Ik heb nu twee verpakkingen mee. De vloeibare variant van sandoz met sorbitol en sucralose. En de tabletten van aerius met een grote hoeveelheid aspartaam en mannitol. Om te kijken hoe heftig ik daar op reageer. Ben er uiteraard niet blij mee. Want als beiden niet gaan is de enige optie prednison. %) met als probleem lactose houdend behalve een vies drankje. Of de paardenmedicatie die vrij isvan lactose maar lastig doseerbaar omdat het in capsules van 150 mg komt.

Heeft iemand een slim idee, of kent een apotheker die zelf medicijnen maakt met de werkzame stof? Andere stoffen dan desloratine gaan niet. Daar word ik zo duf en sloom van dat ik niet meer functioneer. Maar zonder lukt nu ook niet omdat ik een erg hardnekkige uitslag heb veroorzaakt door een kattenhaar weken geleden waardoor imuunsysteem van de leg is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:59

ken je niet iemand in het buitenland?
misschien zijn ze daar wel leverbaar?

sterkte!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:01

Is een probleem bij de fabrikant blijkt. Ik ga er morgen wel eens naar zoeken en zowiezo sandoz bellen erover. Maar was vrij laat bij de apotheek.

Anoniem

Re: allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:05

CBD olie wordt ook gebruikt tegen hooikoorts en andere allergieen/overgevoelige afweersystemen. Als je niets anders hebt zou je dat eens kunnen proberen?
Bijvoorbeeld van Cannemedic of Jacob Hooy, via bol.com en drogisten/natuur/gezondheidswinkels te krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:07

Volgens mij zijn fabrikanten verplicht om medicatie genoeg op voorraad te hebben. Maar helaas kreeg ik gister ook een mailtje dat mijn schildkliermedicatie niet op voorraad was, ik krijg elke keer bericht wanneer het klaar staat en heb nog voor een maand, maar toch. Soms is het ook een truc van de apothekers.zorgverzekeraars om goedkopere pillen te leveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:07

Is het ook niet bij andere apotheken leverbaar? Misschien dat die nog iets in voorraad hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:09

Chd is op canabis basis. Daar moet ik heel ver uit de buurt blijven. Wordt daar doodziek van.

Bigone pff nachtmerrie. Sandoz is niet eens het orgineel en ook niks duurder dan de eerste keuze. Alleen de meeste medicatie van hun kan ik wel tegen. Voor mijn schildklier is het voor mij ook zweten. Als fabrikant ermee stopt of er is een probleem mee heb ik een heel erg groot probleem. Het is het enige lactose vrije medicijn dat gemaakt wordt voor schildklierproblemen.

Ik ga morgen ook nabellen, begin nu aan rondje bellen naar ziekenhuis apotheken en dienstapotheken voor de avonddienst,

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:19

Laatst bijgewerkt door Wesco op 30-03-17 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:21

Dit kun je niet kopen. -O- Alleen reserveren zodat je eigen apotheek het kan aangeven dat ze het moeten leveren. En geldt alleen voor belgie helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:23

Karuna, ik weet niet of je apotheek al met het systeem van kluisjes werkt, dan houden ze namelijk veel beter bij wie wanneer en wat voor medicatie moet hebben. Ik krijg een mail met code wanneer het klaar staat en heb dan drie of twee dagen de tijd om het kluisje te legen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:25

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:25

:+ kluisje, legen. Nee zo modern zijn ze hier niet _O- moet steeds zelf met een code nieuw herhaald bestellen of via huisarts doen.
Heb ziekenhuis apotheek gebeld waar ik vaak medicatie haal als ze het hier niet kunnen leveren. Ook zij hebben het niet. Al staat er bij hun leverbaar vanaf 10 april ipv oktober. Wel is me gezegd dat mijn derder uitwijk apotheek een zelf bereid apotheek is. Mogelijk kunnen zij met de basisstof ietabin elkaar flansen. Zal dan wel vies zijn zonder smaakstoffen ed maar dat is dan pech hebben. De paardenversie van prednison is ook heel erg vies. Met een suikerklontje nog wel weg te krijgen. :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-03-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:26

Owh dat wist ik niet. Ik heb gisteren nog 10 doosjes Certrizine gekocht via een apotheek op internet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:28

Die is vrij verkrijgbaar overal. Desloratine is niet vrij verkrijgbaar.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:30

Sorry ik wilde alleen helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:33

Snap ik lief bedoeld ook. Waardeer ik ook. :j

Ik heb dit eerder met duspatal gehad. De variant die ik mocht hebben verdween opeens van de aardbodem en de alternatieven mocht ik niet hebben. Heb toen weken gezocht naar een geschikt alternatief. Uiteindelijk een apotheek gevonden die ze voor me maakte. Heb ik nu niet meer nodig gelukkig.

Normaal red ik me ook zonder deze pillen maar nu wil de netelroos niet weggaan. Hardnekkige reactie steeds met enorme jeuk. %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-03-17 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:33

Wesco schreef:
Sorry ik wilde alleen helpen.

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor :D

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:35

Wel apart dat er geen vervanging is.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 30-03-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:36

Zolang je geen lactose en zoetstof en soya en mais enz probleem heb is er ook geen probleem. Maar ja allergie komt nooit alleen bij mij. Ben voor zoveel stoffen overgevoelig dat het steeds lastiger wordt een goed product te vinden dat ook leverbaar blijft.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:40

Volgens Google maakt Teva dit ook. Is dat een variant die je niet kunt gebruiken?

Je zou ook eens een goede drogist kunnen vragen, een die bijvoorbeeld de producten van Solgar verkoopt. Ik heb daarvan zelf een middel wat ik 's zomers gebruik tegen allergieen (hooikoorts, paard(enhaar) etc. Werkt als een tierelier. De Solgarproducten zijn heel puur.

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:41

Lastig zeg! Weet je zeker dat je de tabletten met lactose niet kunt verdragen? Mijn ervaring is dat de hoeveelheid lactose in tabletten zeer laag is en dat je het bij een intolerantie (zoals je beschrijft) best kunt gebruiken. Wel opletten dat je verder geen lactose 'stapelt' als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou evt nog tabletten bij kunnen halen die ingenomen lactose afbreekt. Ik weet zo niet hoe die heten, maar volgens mij ook bij apotheek te verkrijgen. Ik weet alleen niet of je die dan wel mag. Misschien helpt het je de levertijd van je medicatie te overbruggen. Succes!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:44

Oh bah, wat kan je, je daar naar door voelen. Ik heb een halve week zonder medicatie gezeten omdat ze een factuur verkeerd hadden gefaxt. Man, ik ben echt doodziek geweest :(

Sterkte, kan je helaas niet helpen :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 19:45

Ja heel erg zeker. Ik moet echt volledig lactose vrij blijven. Een minimale hoeveelheid maakt me letterlijk kotsziek terwijl ook aan de achterkant de boel leegloopt. Is eerder geprobeert bij bloedverdunnende medicatie. Trombose dienst heeft het opgegeven. Ik neem domweg niets daarvan op. Komt er net zo hard weer uit binnen een kwartier.

Teva is lactose houdend alleen de sandoz variant tablet is geschikt elke andere is ongeschikt helaas, -O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:00

Niet mogelijk om apotheken op te bellen (ZH apotheek) wat zij evt op voorraad hebben zodat ze dit kunnen uitwisselen met jouw apotheek?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 20:03

Ga ik morgen doen.