30 dagen zonder alcohol. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

30 dagen zonder alcohol. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 12:30

Hoi Allemaal,

Zoals al in de topic titel aangegeven staat, wil ik graag een maand lang(en wellicht daarna langer) geen alcohol drinken. Ik werk in de horeca en ik merk dat het heel makkelijk(geworden) is om na het werk toch even die paar biertjes te drinken, daar wil ik graag vanaf.
Daarnaast wil ik graag een beetje afvallen en me wat fitter voelen. Ik eet niet enorm buiten proporties, maar het bier zorgt wel voor een paar onnodige kilo's extra.

Het is niet dat ik enorm verslaafd ben, maar het gaat gewoon te makkelijk en daar wil ik graag vanaf.

Maar.... Alleen is ook maar alleen en het lijkt mij wel leuk om wat medestanders te hebben. Dus wil jij ook graag (tijdelijk) stoppen met alcohol drinken? Meld je dan en doe lekker mee, samen staan we sterk!

Wat:
Een maand lang geen alcohol.
Dus ook niet even dat ene rode wijntje tijdens het koken. Even een gehele alcoholstop.

Waarom:
In onderstaand artikel kun je lezen waarom juist een maand zo goed is:
https://www.gezondheidsnet.nl/verslavingen/maand-geen-alcohol-goed-voor-gezondheid
oa dus:
- Fitter voelen
- Je lever kan zich herstellen
- Afvallen
- Gezondere huid
- Beter slapen

Wanneer:
Ik start vanaf vandaag, maar uiteraard zijn jullie vrij om je eigen start moment te kiezen. Zolang je, je maar aan die 30 dagen zonder alcohol houdt.

Regels:
Met stipt op nummer 1:
30 dagen geen alcohol nuttigen.
Daarnaast: heb respect voor elkaar en laat elkaar in hun waarde.

Ik hoop dat er mensen zijn die mee willen doen, lijkt me enorm leuk!

Groeten,
Anne

meggiemeg

Re: 30 dagen zonder alcohol. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:32

Succes, heel knap terwijl je zo dicht bij het vuur zit, voor mij geen uitdaging want ik drink zelden alcohol, is op 1 hand te tellen wat ik op jaarbasis aan glazen drink.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:33

Haha nou dan moet ik wel verschrikkelijk gezond zijn!

Ik wens je succes, ik doe niet mee, want ik drink toch al bijna nooit :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:35

Voor mij zou het ook geen uitdaging zijn want ik drink amper en kan het zo 30 dagen laten. Voor mij zou 30 dagen zonder suiker veel erger zijn. Ik merk dat ik een suiker addict ben. In koffie, thee, koekjes, winegums, frisdrank etc. Ik krijg veel te veel binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:37

Ik had vorig jaar de challenge om dit in januari te doen. Ik vond het eigenlijk wel heel gemakkelijk. Inmiddels ruim een jaar verder en de glazen alcohol die ik in één jaar drink zijn op één hand te tellen. Maar van de beloofde voordelen heb ik nooit wat gemerkt :=

Veel succes met je challenge! Mensen kunnen ontzettend zeuren en aandringen om toch een glas alcohol te nemen, maar ook dat stopt uiteindelijk :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:38

Jammer dat je geen mensen kunt taggen op Bokt :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 12:52

Thanks allemaal!
Het zal inderdaad wel een uitdaging worden omdat ik altijd met alcohol in aanraking kom, maar dat maakt het niet onmogelijk.

@Jitskee: Daar zie ik inderdaad ook wel tegenop, het aandringen van mensen. En vooral het eventuele onbegrip van mijn omgeving.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:55

Oh, dit zou ik ook wel eens willen proberen! Ik drink geen bier, maar een wijntje, gin tonic, mojito of jagermeister met cola gaat er hier toch wel elk weekend wel in... Ben benieuwd of ik de voordelen zal merken, ik heb weinig hoop maar m'n lever zal wel blij met me zijn denk ik zo. :+

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:58

Ik heb het afgelopen januari gedaan en doe deze maand een 'geen bier' maand, gaat goed tot nu toe!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:58

Mijn moeder doet dit nu tot eind maart. Als ze wel drinkt, wordt het een duur drankje, dan krijgen ik en mijn broertje geld :Y)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:59

Eigenlijk best zorgelijk dat het een 'challenge' zou zijn om 30 dagen geen alcohol te drinken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:01

Aranel schreef:
Eigenlijk best zorgelijk dat het een 'challenge' zou zijn om 30 dagen geen alcohol te drinken..

Dat dus...
:\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:01

Aranel schreef:

Ja? Ik drink nu niet omdat ik zwanger ben, maar ik vind het pittig. Ik ben geen zware drinker, maar ik mis mijn rode wijntje bij de pasta of mijn witte wijntje bij de vis echt wel. En borrelen is lang niet zo spannend meer, maar dat komt ook door het beperkte assortiment borrelvoer wat ik mag :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:03

boooo schreef:
Ik heb het afgelopen januari gedaan en doe deze maand een 'geen bier' maand, gaat goed tot nu toe!

Goed om te horen! Merk je daar ook voordelen van?

TessaVB schreef:
Oh, dit zou ik ook wel eens willen proberen! Ik drink geen bier, maar een wijntje, gin tonic, mojito of jagermeister met cola gaat er hier toch wel elk weekend wel in... Ben benieuwd of ik de voordelen zal merken, ik heb weinig hoop maar m'n lever zal wel blij met me zijn denk ik zo. :+

Leuk dat je mee wil doen!

Aranel schreef:

Dat vind ik eigenlijk wel meevallen, het is niet zo dat ik me dagelijks helemaal van de wereld zuip(dat gebeurt me sowieso vrij weinig). Maar het gaat wel echt te makkelijk om altijd maar alcohol te nuttigen. Ook al zijn dat maar een 'paar' glazen.
Ik zie voornamelijk op tegen het aandringen van mijn omgeving en ja, daarin kan ik wel wat steun gebruiken.
En wat Lieveli zegt, ik ga dat rode wijntje bij het eten echt wel missen hoor.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:07

Januari merkte ik wel echt verschil! Doordat ik niet dronk ging ik ook minder uit dus ik voelde me een stuk fitter en ook wel 'gezonder'. Deze maand doe ik het alleen voor de calorieën, en dat merk ik ook wel! Al merk ik het deze maand ook behoorlijk in de portemonnee, een wodka-spa is toch wat prijziger dan een biertje haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:09

Uhm... Wodka is ook alcohol toch? :? Net als een biertje? :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:10

Ayasha schreef:
Uhm... Wodka is ook alcohol toch? :? Net als een biertje? :?

Maar daar zitten minder calorieën in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:11

OMFG.... Echt... :')
Ik ben te dom om dit te begrijpen denk ik. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:13

Ayasha schreef:
OMFG.... Echt... :')
Ik ben te dom om dit te begrijpen denk ik. :')

Ja daarom noem je een wodka-spa rood bijvoorbeeld een skinny bitch :P Dit soort dingen weet je alleen als je af moet vallen en alcohol drinkt. Beiden niet van toepassing op jou :*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:14

Dat was niet waar ik doelde betreffende niet begrijpen lieverd. :(:)

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:15

Waarom is het nou weer zorgelijk dat dit een challenge is..? Het is toch logisch dat het lastig is om een maand iets te laten staan wat je graag eet of drinkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:17

Ook als het een harddrugs is?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:20

Ayasha schreef:

Ook dan. En wat vooral lastig is, is het doorbreken van een gewoonte.
Het doel van die challange is een patroon doorbreken en daarbij de voordelen ondervinden van desbetreffende challange.

boooo schreef:
Januari merkte ik wel echt verschil! Doordat ik niet dronk ging ik ook minder uit dus ik voelde me een stuk fitter en ook wel 'gezonder'. Deze maand doe ik het alleen voor de calorieën, en dat merk ik ook wel! Al merk ik het deze maand ook behoorlijk in de portemonnee, een wodka-spa is toch wat prijziger dan een biertje haha!

Tof om te horen!
Ik doe het deels ook voor de calorieën, maar dan door middel van een gehele alcohol onthouding.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:25

Ayasha schreef:
Dat was niet waar ik doelde betreffende niet begrijpen lieverd. :(:)

Oh. Dan ben ik degene die dom is ^)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:33

ijssnuiver schreef:
Ayasha schreef:

Ook dan. En wat vooral lastig is, is het doorbreken van een gewoonte.
Het doel van die challange is een patroon doorbreken en daarbij de voordelen ondervinden van desbetreffende challange.

boooo schreef:

Tof om te horen!
Ik doe het deels ook voor de calorieën, maar dan door middel van een gehele alcohol onthouding.

Oh oke, je gaat jezelf af vragen waarom we dan moeilijk doen over coke en heroïne enz. :j
Maar goed, succes met je "challenge". Ik vind het triest maar uiteindelijk veranderd dat niks voor jou.