Pijn bij doorkomen verstandskiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Pijn bij doorkomen verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:16

Hallo bokkers,

Aangezien ik een beetje genoeg heb van het heen en weer wandelen en koffie drinken hier de vraag wat ik nog kan doen om de pijn te verlichten.

Momenteel komen er 3 verstandskiezen door en heb ik een gevoelloos gevoel in mijn lippen, hoofdpijn en koorts. Naast de aanwezige pijn die het doorkomen van deze kiezen met zich mee kan brengen.

Morgenvroeg ga ik eerst even langs de huisarts voor een antibiotica kuur en dan even aan de tandarts een advies vragen ( en doorverwijzing naar het ziekenhuis )

Maar wat nu? Ik mag geen pijnstillers en ik mag ook niet koelen. Nu drink ik dus afgekoelde espresso en loop ik gewoon rondjes door het huis met mijn hond naast mij. Naja, niet ideaal dus.

Iemand nog huis tuin en keuken tips om de nacht door te komen?

Daphneeeej

Re: Pijn bij doorkomen verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:20

Waarom mag je geen pijnstillers??

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:22

Allergie voor de meeste pijnstillers die vrij te verkrijgen zijn.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:22

Spoelen met jenever of een andere sterke drank, niet zomaar naar een ab kuur grijpen...doorkomen van verstandskiezen is iets anders dan een ontsteking!
Warme compressen bespoedigen het doorkomen overigens. Evt kun je wat sensodyne smeren, dat verdooft ook wat.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:24

Waarom de antibioticakuur? Lijkt me geen bacterie-infectie. Ik kan je daarnaast helaas niet helpen, advies vragen aan de tandarts/huisarts morgen lijkt me goed :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:26

Oh de antibiotica is voor mij heel normaal om te gebruiken voordat ik naar de tandarts ga. De bacteriën uit de mond kunnen zich namelijk veel makkelijker in mijn hart nestelen en dat betekend niets goeds.

heb helaas geen sterke drank in huis. Probleem is dat een van de kiezen duidelijk scheef door aan het komen is. Sensodyne zal ik er eens opsmeren. Niet geschoten is altijd mis.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:27

Mijn beste oplossing voor kiespijn/doorkomende kiezen is onder de douche even door de pijn heen hummen en wiegen en dan op bed. Jammer dat je geen pijnstillers mag een combi ibuprofen en paracetamol werkt 99% van de tijd bij dit soort klachten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:29

Ok, dat verklaart het wat meer. Men grijpt vrij snel naar een AB-keur in het algemeen, maar bij jou is het gegrond. Dan heb ik niets gezegd. Helpt misschien een washandje/zakje met ijsklontjes?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:31

Ben het met je eens dat er over het algemeen te snel naar antibiotica wordt gegrepen.

Mag helaas niet koelen ivm een allergie voor kou die anafalactische shock tot gevolg heeft.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:32

Ik lees daar ook gewoon overheen 8)7 sorry.
Maakt het wel erg lastig, in ieder geval sterkte!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:35

Geeft niets, is ook een combinatie van dingen die niet vaak voor komen.

Ik hoop dat ze snel verwijderd kunnen worden in ieder geval, maar ja... Verwijderen wordt ook een leuke gebeurtenis. Toevallig paar jaar geleden besproken wat er dan allemaal zou moeten gebeuren.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:39

Sensodyne gaat je in dit geval niet helpen, sorry.
Wat wel kan werken, maar dan moet je dat net in huis hebben... waterstofperoxide 3% oplossing... half verdunnen met water tot 1,5%, gaasje of watje mee doordrenken en daar op kauwen met de doorkomende kiezen.
Één van de volgende mondspoelingen kun je op dezelfde manier toepassen maar dan zonder verdunning:
Perio-aid, Corsodyl, Parodontaxspoeling of CB12. In al deze spoelingen zit chloorhexidine, daar gaat t om.
Niet met alcohol aan de gang, dat vinden je slijmvliezen echt niet tof.
Koorts klinkt niet heel fijn erbij, ik zou zeker even langs je tandarts gaan morgen. Voor alleen beoordelen wat er aan de hand is, heb je geen profylaxe nodig, als er behandeld moet worden, dan inderdaad wel.
Sterkte vannacht, zonder pijnstillers niet lollig!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:41

Kauwen op rauwe knoflook. Is vies maar dood ook bacteriën.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:43

Voor alleen een diagnose is idd geen antibiotica nodig, maar mijn noodvoorraad is toch al op en die moet ik ook bij koorts gebruiken. Plus verwijsbrief naar Duits ziekenhuis.

Heb natuurlijk weer net een andere mondspoeling en verder ook geen waterstofperoxide in huis.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:47

Ik heb geen tips voor je maar ben wel benieuwd hoe je het gaat doen als ze eruit gehaald worden. Is bij mij 11 dagen geleden gedaan en heb 5 dagen 600 mg ibuprofen geslikt tegen de pijn en zeker 3 dagen gekoeld tegen zwelling en pijn (en mag over 14 dagen weer :( )

Sterkte!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:52

Sla de huisarts over en ga naar degene die vele malen meer weet over problemen in de mond: de tandarts.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:54

Zijn een paar opties. Een daarvan is toch medicatie slikken, maar dan in het ziekenhuis blijven waar ze direct kunnen ingrijpen bij een reactie. Ook plaatselijk verdoofd houden is een optie.

Huisarts ga ik niet overslaan. Dit omdat er toch een verwijsbrief naar de kaakchirurg nodig zal zijn en koorts is nooit een goed teken. Ook staat er dat ik naar de tandarts toe ga, maar die kan mij niet doorverwijzen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:00

De tandarts verwijst zeker wel door naar de kaakchirurg (en vaak beter/duidelijker/vollediger waardoor je direct behandeld kunt worden ipv eerst een consult krijgt). Beterschap!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 01:01

Helaas niet als die kaakchirurg zich in Duitsland bevind en je tandarts gewoon Nederlands is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:01

Beetje acupunctuur-achtig, maar het werkt wel:
Zoek het dikste stuk in de spier tussen duim en wijsvinger. Zet hier de duim van je andere hand op en druk vervolgens vanaf dit punt stevig in de richting van het vingerkootje van je wijsvinger. Dit verzacht pijnen in het hoofd, de kaak en de tanden.
Wel even volhouden, duurt een paar minuten voor het helpt.

Mag je trouwens helemaal niks, ook geen smeer ibu off diclo? Dat helpt namelijk ook wel iets.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 01:05

Bedankt voor de tip. Zal eens gaan uitproberen of het helpt.

Helaas mag ik echt helemaal niks.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:11

Klote is dat. Mag zelf ook veel pijnstillers niet, maar heb altijd een noodvoorraadje plakkers en smeersels liggen. Want daar kan ik dan weer wel tegen.

Zwarte thee of pepermunt thee werkt trouwens ook een beetje.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:52

Spoelen met zout water helpt ook. :j

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:37

kauwen op een gaasje waterstofperoxide 3%..

Wanneer er ontstekingen zijn aan tandvlees of kies juist antibiotiva starten anders zal een KC ze niet verwijderen. Wanneer een onsteking aanwezig is zal verdoving ook noet tot nauwelijks werken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 11:28

Ben net terug van de huisarts en heb in ieder geval een oorontsteking erbij ( niets bijzonders en had de medicatie toch al in huis. ) en dadelijk kan ik tijdens de lunchpauze van de tandarts terecht voor even een foto en dan krijg ik een brief mee om bovenop de verwijsbrief mee te nemen.