Ik begrijp echt wel dat afspraken soms uitlopen, dat er soms spoedgevallen tussendoor komen o.i.d, maar ik heb de afgelopen 3x bijgehouden hoelang ik in de wachtkamer heb zitten wachten totdat ik aan de beurt was.
Dit was de 1e van die 3 keer een half uur, de 2e keer 1,5 (

En vandaag spande de kroon. Ik had geen afspraak, maar de huisarts wilde me even kort tussendoor zien i.v.m. medicijnen die ik dan voorgeschreven zou krijgen. Even tussendoor meteen om half 9.
Ik heb er ruim een uur gezeten!! Assistente constant aan de telefoon dus die kon ik tussendoor niet vragen hoe en wat. Met anderen in de wachtkamer gesproken, die zaten allemaal ook al minstens een half uur te wachten, terwijl het verdorie pas tussen half 9 en half 10 was, hoezo loop je dan al zo uit. Ik ben uiteindelijk na ruim een uur aardig pissig weggelopen en kreeg toen ineens de arts achter me aan, met duizendmaal excuses enz enz enz.
Aan de andere wachtenden kon ik horen dat dit bij deze praktijk gewoon normaal is, dat je zo een uur zit te wachten. Ik vraag me nu af of dit overal zo is.... want eerlijk gezegd, steeds minstens 1,5 uur weg zijn voor een klein bezoekje aan de huisarts, vind ik niet zo grappig meer

Normale gang van zaken of toch maar op zoek naar een andere huisarts ondanks dat ik de arts zelf wel prettig vind?