Huiselijkgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke39

Huiselijkgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:20

Jaren terug was ik getrouwd en had ik te maken met huiselijkgeweld....toen was het heel lastig om er iets mee te doen...graag wil ik weten hoe andere hierom mee zijn gegaan

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Huiselijkgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:30

De huiskamer is bedoeld voor algemene topic, omdat dit topic over specifiek huiselijk geweld gaat verplaats ik hem naar Mensenwelzijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:33

Ik wil er niet over uitwijden, maar ik ben daardoor vrij resoluut gescheiden. Tijdens dat proces heb ik wel nog gekeken of het te lijmen viel omdat we samen een kindje hebben. Maar ik hield niet meer van hem en wilde onze dochter er ook niet aan blootstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:37

Ook ik wil er niet in detail over uitwijden (heb 4 jaar intensieve EMDR moeten volgen om het een plek te kunnen geven) maar ik heb het meegemaakt als 'kind van', dus een agressieve vader en ik kan 1 ding zeggen; ik had 100.000 keer liever gehad dat mijn moeder niet bij mijn vader was gebleven omwille van ons. :o
Ik snap dat je dat als moeder (of vader, want andersom gebeurt het ook) toch graag 2 ouders onder 1 dak wil voor je kind, maar soms is het beter van niet.

Ook een relatie met extreem veel geweld meegemaakt en zoals genoemd heb ik daar jarenlang intensieve EMDR-therapie voor moeten volgen om weer een beetje 'normaal' te kunnen functioneren. :o

Mocht je meer willen weten, wil ik er eventueel wel via pb nog wat over kwijt, maar niet meer zo openbaar op een forum. :)
Die tijd ligt achter me.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:40

Wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt.

Er is een PTSS-topic op Bokt, daar kun je wellicht ook terecht.

[MWS] PTSS, wie

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:54

Ik heb getemd omdat er volgens mij iets niet helemaal klopt als je de berichten van TS leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:00

Ik zie niks geks hoor. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:03

Ik wel in 1 topic staat dat ze een gezin heeft in de andere dat ze niet zwanger geraakt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:04

CynthiaV schreef:
Ik heb getemd omdat er volgens mij iets niet helemaal klopt als je de berichten van TS leest.

Ik snap wat je bedoeld.

Anoniem

En in een ander weer dat ze 41 is en nog een kinderwens heeft, dat is niet gek toch? :) Mijn moeder heeft ook op haar 18de haar eerste kind gekregen en op haar 41 was haar oudste dochter dus 23 jaar.
Dus TS kan prima een dochter van 19 hebben én een kinderwens.
Plus dat ze een nieuwe relatie heeft, wat je ook kunt zien in recente berichten.

SavannahNx

little_birdy schreef:
Ik wel in 1 topic staat dat ze een gezin heeft in de andere dat ze niet zwanger geraakt

Dat viel mij indd ook op!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:06

En een kleinzoon en dieet.
Denk dat TS hulp nodig heeft die bokt haar niet kan geven... dat daar een professional voor nodig is

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:06

KoudbloedKim schreef:
En in een ander weer dat ze 41 is en nog een kinderwens heeft, dat is niet gek toch? :) Mijn moeder heeft ook op haar 18de haar eerste kind gekregen en op haar 41 was haar oudste dochter dus 23 jaar.
Dus TS kan prima een dochter van 19 hebben én een kinderwens.
Plus dat ze een nieuwe relatie heeft, wat je ook kunt zien in recente berichten.

Ik weet dat je altijd uitgaat van de goedheid van mensen ik vaak ook hoor ,
Maar er staat dat ze niet zwanger kan worden en in andere topic dat ze een dochter heeft of een gezin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:07

Tja, misschien ben ik wel naïef inderdaad en ga ik inderdaad uit van het goede van de mens. :)
Ik heb gister pb contact gehad en dus hoop ik dat het gewoon oprecht was. :o

Vooralsnog ga ik daar wel gewoon van uit, want ik kan me voorstellen dat je zeker als je ouder wordt niet zo makkelijk zwanger hoeft te raken persé.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:09

nienke39 schreef:
Jaren terug was ik getrouwd en had ik te maken met huiselijkgeweld....toen was het heel lastig om er iets mee te doen...graag wil ik weten hoe andere hierom mee zijn gegaan
Wie zegt dat deze situatie nu nog van toepassing is? Ik lees het als in jaren terug, dus niet meer aan de orde.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat mensen het nodig vinden te spitten in de berichten van een ander, om vervolgens daar een mening over te vormen én die plaatsen we ook nog eens vrolijk terug naar TS. Tof :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:10

Zeker als het gewoon allemaal waar is. :o

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:12

Ik zelf heb in een relatie gezeten met een agressieve (jonge) man. Ik heb een poos echt vast gezeten in de relatie en continue weer terug gegaan omdat het zou veranderen. Achteraf natuurlijk te zot voor woorden. Ik heb dit eigenlijk goed achter me gelaten maar vergeven heb ik hem nooit. Ik was jong en naief maar het heeft mij sterker gemaakt en in mijn huidige relatie heb ik ook direct mijn mening geven wat ik wel en niet accepteer en daardoor is mijn huidige relatie ook erg sterk geworden. Ik ben heel gelukkig nu en heb een ontzettend lieve man en een kind.

Een aantal voorbeelden wat hij heeft gedaan:
- Mij midden op straat een kopstoot gegeven en mij bewusteloos achter gelaten.
- Bij mijn keel tegen de trap omhoog gegooid.
- Door een raam geprobeerd te duwen.

Ik hoop voor je dat je het ook een plek kunt geven. Bij mij ging het accepteren en vooruit gaan erg gemakkelijk maar kan me voorstellen dat je hier lang last van kunt hebben. Succes TS. :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:13

Het gaat niet om spitten, soms vallen een aantal topics op en ga je inderdaad kijken..
Daarbij is bokt niet een forum dat goede en adequate hulp kan geven... en dat mag je iemand best zeggen.. dat ze echte hulp moeten zoeken gezien de historie van berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:16

Het was absoluut niet als spitten bedoeld vanuit mij iig .
Het viel me alleen op dat de ts haar naam me bekend voorkwam en daardoor ben ik gaan kijken .
Het is inderdaad heel erg vervelend als het allemaal zo is excuses daarvoor t's

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:23

Bij mij was het inderdaad dat haar naam me op viel en toen ik keek of ze inderdaad dezelfde was zag ik dat er iets niet klopte.
Als je in november nog zegt dat je blij bent met je spiraaltje en gisteren een bericht plaatst over dat je meerdere miskramen hebt gehad en een vroeggeboorte, dan klopt het niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:43

En wat dan nog? Wat willen jullie bereiken met een tem?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:46

Dus willen jullie dat een Mod met de vinger gaat wijzen en foei zeggen?

Op basis waarvan dan?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:01

Ailill schreef:
nienke39 schreef:
Wie zegt dat deze situatie nu nog van toepassing is? Ik lees het als in jaren terug, dus niet meer aan de orde.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat mensen het nodig vinden te spitten in de berichten van een ander, om vervolgens daar een mening over te vormen én die plaatsen we ook nog eens vrolijk terug naar TS. Tof :Y)

Ja idd dit.
Waarom gelijk ongeloof en berichten doorspitten.
Zegt meer over jullie als over TS.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:21

Ze reageert ook in het topic waarin mensen al jaren bezig zijn met zwanger worden en waarbij het niet lukt. Dat ze daar dan verzonnen/niet kloppende berichten plaatst, daar kwets je mensen mee.
Dan is het toch niet raar om daar op te reageren met een tem :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:26

Ik hou me hier verder buiten. :o