constant te hoge hartslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chloeve

constant te hoge hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:18

Hoi allemaal.

Ondanks heb ik een topic geplaatst, en heb hier een paar goede tips van gekregen. daarom probeer ik het toch opnieuw omdat het voor iedereen een beetje een raadsel is wat er in mijn lichaam gebeurt.

[MWS] Tips: niet kunnen eten

Dit is de topic die ik eerder heb geopend hier heb ik nog steeds last van maar wordt goed bij gehouden door de huisarts, en er is contact geweest met mijn kinderarts van vroeger en die heeft een nieuwe arts aangeraden.

Sinds een paar dagen heb ik een smart/sport horloge, en hierop is ook te zien wat mijn hartslag is. expres gedaan want het was al duidelijk bij de artsen dat dit eigenlijk altijd te hoog is (135) dit is natuurlijk een moment opnamen en ik wou toch kijken wat het de rest van de dag deed.
nu zie ik dat hij eigenlijk constant te hoog is. mijn rusthartslag is 90 als ik opsta schiet hij omhoog en blijft hij omhoog.
ook als ik loop gaat hij niet omlaag. mijn hartslag zit dus de hele dag ook in slaap tussen de 90 en 135.
nu begin ik er wel last van te krijgen. dingen doen gaat niet (ook door heel de ziekte die ik nu weer heb )
maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. of misschien tips hebben om hem naar beneden te krijgen.

ik snap heel goed dat bokt niet net als een dokter is, maar omdat die het ook niet meer zo goed weten vind ik het fijn om van meer mensen een mening en tips te horen.

heel erg bedankt voor het lezen :o

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:25

Je hartslag hangt af van conditie, stress en evt medicatie gebruik... Als het ritme en je bloedtest gewoon goed zijn kan het wel zijn dat je met een mindere conditie aan een hartslag van 90 in rust zit. Welke tracker gebruik je? Gewoon aan de pols is niet accuraat, borstband is veel beter.

chloeve

Re: constant te hoge hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:31

conditie is op dit moment sowieso niet best. krijg ook niet genoeg eten binnen helaas. ik heb ze allemaal gebruikt. en komt allemaal op het zelfde uit. heb nu eentje om mijn pols om het te blijven meten ( neem deze met een korreltje zout)
ritme is gelukkig goed, bloed krijg ik maandag weer terug
dankjewel voor de reactie :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:37

En je hebt geen tekorten in je bloed? Dat kan ook een verhoging als gevolg hebben.
Als je af en toe betrouwbaar wilt meten kun je best een pulsoximetertje kopen (25 euro) en dan kijken of je hem door relaxatie oid naar beneden krijgt.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:42

het zou kunnen, omdat ik dus niet kan eten en drinken houden ze mijn bloed goed bij. deze keer heeft hij wel wat uitgebreider getest.
in het ziekenhuis hebben ze het ook een tijdje bewaakt en daar was ook op te zien in rust. ze hebben er verder niks mee gedaan en me naar huis gestuurd
dat is wel een goed idee dankjewel!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:52

Als je nog eens in het ziekenhuis bent, vraag eens naar een infuus (nacl al dan niet plus glucose) of probeer een liter water te drinken en kijk wat dat voor effect heeft op je hartslag. Hoe is je bloeddruk eigenlijk?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:55

Mijn hartslag is ook altijd hoog. Weet niet wat hij is slaap is maar heb 'm een paar keer laten meten en telkens 120+. Ook fietstest gehad waarbij die heel snel boven de 200 komt. Kwam er eigenlijk achter bij een conditietest bij de sportschool. Mijn hartslag startte bij 150 toen ik nog niks gedaan had.

Volgens mijn huisarts was het niks bijzonders omdat het ritme en mijn bloeddruk gewoon normaal waren.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:57

drinken probeer ik zo goed mogelijk. door constant kleine slokken dat gaat de ene dag beter dan de anderen ( we blijven gewoon doorzetten haha) maar liter haal ik nog niet.
bloeddruk schommelt ook. als ik net heb gelopen was hij niet goed ben alleen vergeten wat het was. die is alleen niet constant zo.
infuus zou heel fijn zijn want de vorige keer knapte ik daar van op, helaas geven ze dat niet zo snel wat ik ook heel goed begrijp

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:58

joy mennings.
oef dat is ook hoog, heb je er zelf last van? ik ben er niet snel mee bezig maar begin nu wel last van te krijgen helaas.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:06

Als je niet eet en drinkt gaat je hartslag omhoog. Waarschijnlijk is het een symptoom van het probleem dat je hebt.

Als het is opgelost en je hebt er nog steeds last van dan zou ik wel verder laten zoeken :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:22

Weet je zeker dat het smarthorloge de juiste hartslag aangeeft? Die dingen zijn niet altijd betrouwbaar,

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:31

Niet zwanger? :') Bij mij ligt Het daar nu aan. Bloeddruk is prima, maar hartslag is hoog

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:34

Ik denk dat het inderdaad met het eten en drinken in verband staat. Helaas is dit al 4 weken zo en weten ze niet zo goed wat te doen

Tot nu toe is hij goed. Ik heb hem ook omgehad toen er met mijn vinger bij de huisarts werd gecontroleerd en was het zelfde. Neem hem wel voor de zekerheid met een korreltje zout

Zwanger heeft ook door mijn hoofd gespookt maar weet zeker van niet al getest ( begon toch te twijfelen toen niks over ging haha)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:33

chloeve schreef:
joy mennings.
oef dat is ook hoog, heb je er zelf last van? ik ben er niet snel mee bezig maar begin nu wel last van te krijgen helaas.

Ik heb et niet echt last van. Ben alleen wel snel buiten adem als ik iets van sport doe.

Heb ook altijd het idee gehad dat mijn conditie bijna niet beter werd terwijl ik meer ging sporten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:07

chloeve schreef:
Ik denk dat het inderdaad met het eten en drinken in verband staat. Helaas is dit al 4 weken zo en weten ze niet zo goed wat te doen

Tot nu toe is hij goed. Ik heb hem ook omgehad toen er met mijn vinger bij de huisarts werd gecontroleerd en was het zelfde. Neem hem wel voor de zekerheid met een korreltje zout

Zwanger heeft ook door mijn hoofd gespookt maar weet zeker van niet al getest ( begon toch te twijfelen toen niks over ging haha)

Ik weet niet welke je hebt, maar de meeste zijn accuraat, helemaal in rust.
Als je aan het sporten bent wil zo'n ding nog weleens te weinig aangeven. Maar nooit teveel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:14

Ik heb ook altijd een hoge hartslag. Ze hebben het bij mij gegooit op hyperventilatie en slechte conditie.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:18

Ben net es gaan kijken in je ander topic, en ik zag dat je domperidon nam tegen het overgeven. Ik zou zeggen: niet meer nemen! Domperidon is nu nl. alleen verkrijgbaar op voorschrift omdat het hartklachten kan geven (soms zelfs met dodelijke afloop!), dus ga in dat geval op zoek naar een gezonder alternatief, bijv. op basis van gember. In België kennen we hiervoor Emistyl, Antimetil, Digestil... geen idee wat er in Nederland verkrijgbaar is.

Verder zou ik zeggen: wacht even af tot je volledig hersteld bent, want de hartslag van een ziek persoon is meestal wel afwijkend, is vaak een eerste indicatie van ziekte.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:27

Dankjewel allemaal voor de reactie. Het duurde even voordat ik weer op bokt kon komen.
Toen ik deze horloge kocht werd er wel aan mij verteld dat het met een van de beste hartslag meter is die een horloge kan hebben. Maar ook bij de huisarts is hij altijd hoog.

Vandaag wel de uitslag gekregen. Bloed was redelijk vrijdag weer prikken. Maar er zat best veel bloed in mijn urine terwijl ik niet ongesteld ben. Dit moet vrijdag ook nog een keer getest worden.
Moest dan ook aangeven of de hartslag nog steeds constant zo hoog is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:29

Dan zou je natuurlijk een fikse ontsteking kunnen hebben. Wat al je symptomen kan verklaren. Hopelijk is het iets simpels!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:46

Ik heb ook een (te) hoge hartslag in rust, dit komt door medicatie en is bij mij niet schadelijk. Neemt niet weg dat ik het een vervelende bijwerking vind.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 22:55

Hoi allemaal.

ik schop deze toch even omhoog. omdat de vorige keer wel een paar goede tips waren.

helaas zit ik er na bijna 2 maanden nog steeds mee, eten gaat niet en mijn hartslag wordt steeds hoger.
er bestaat een kans dat ik aankomende week weer wordt opgenomen en dan sonde voeding krijg.
maar de vraag is hoe ze dit op kunnen lossen en wat er aan te doen is.

misschien nog iemand tips met hartslag? als ik heel rustig fiets echt als een slak is hij al 170/180 als ik loop schiet hij meteen naar de 140 en als ik rustig zit is hij 110 allemaal -+
we wouden medicijnen starten om de hartslag naar beneden te krijgen maar mijn bloeddruk was net goed waardoor de huisarts het niet durfde.

ik snap heel goed dat ik naar een arts moet. maar die zit ook met zijn handen in het haar en hoe meer mensen mee denken hoe verder we misschien komen

onwijs bedankt alvast :o

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:23

Ik zou je eerder druk maken over het slecht kunnen eten dan over je hartslag. 110 in rust is niet extreem hoog en tijdens inspanning is het logisch dat je hart harder werkt dus meer pompt. Je bloeddruk is daarnaast ook goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:45

Dat eten moet inderdaad aangepakt worden en is waarschijnlijk de reden.

Ik ben onlangs magnesium citraat gaan slikken en verrekt, het werkt! Ik heb zowel poeder als tabletten. Als ik minstens 800mg neem dan gaat het. Bij 1000-1200mg gaat m'n hart bijna zoals toen ik nog gezond was. Ik verdeel Het over 2-3x per dag.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:22

Idd, magnesium is goed voor de spieren, dus ook voor de hartspieren.

Maar zoals al gezegd vermoed ik ook dat je hartslag zo hoog is omdat je verzwakt bent door te weinig te eten. Hoeft ook niet dramatisch te zijn: ik stond vandaag aan de start van een hardloopwedstrijd bij iemand die voor de start al hartslag 135 had, heeft ook hoge rusthartslag, bij het hardlopen gaat ze direct richting 185 à 200.

Dus eerst maar zien wat de sondevoeding doet, en of ze omtrent dat eten een oplossing vinden. Zijn er inmiddels verdere onderzoeken geweest? Of vind ik die terug in je andere topic? (ben nog niet bijgelezen).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:37

Je zegt dat er bloed onderzoek gedaan is, maar is er ook naar je schildklier gekeken? Een vergrote/ontstoken/geïrriteerde schildklier kan slikproblemen geven of keelpijn en als de schildklier te snel werkt krijg je daar ook een te hoge hartslag van.