Onwijs slecht zelfbeeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Onwijs slecht zelfbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 13:53

.. en dan niet omdat iemand iets lelijks tegen mij zei, maar omdat ik een foto van mij zelf zag.

Al jaren struggle ik met mijn zelfbeeld. Ik vind mijzelf niet mooi, te lang, ik vind m'n neus raar gevormd en ik ben totaal niet blij met mijn lichaam. Ik ben lang en dun en voel me echt een slungel soms.

Ik ben er een hele tijd voor in therapie geweest omdat ik mezelf niet kon accepteren. Dat heeft zeker geholpen, zomer 2016 durfde ik eindelijk mezelf weer zelfverzekerd te voelen. Het kon me niet eens meer schelen wat mensen zeiden, ik ben hoe ik ben, klaar.

Dat gevoel is al een tijdje minder, ik dacht dat komt door de winter. Want dan voel ik me namelijk altijd minder. Maar vandaag was weer zo'n punt dat ik niks anders meer wou dan in bed liggen en er niet meer uitkomen.

Ik moest vanochtend ergens heen voor school en er werd als laatste een groepsfoto gemaakt, nou leuk zou je denken. Dat dacht ik ook.
Tot ik de foto terug zag, ik kon wel janken. Ben ik dat? Ben ik zo lang? Ben ik zo bleek? Ben ik zo slungelig?
De rest van de ochtend kon ik nergens anders meer aan denken en ik ben maar naar huis gegaan. Ik voelde me zo min.
Ik ben nu weer op het punt dat ik mij het liefste niet laat zien aan de buitenwereld. Ik voel me ineens weer zo anders dan de rest, al die gedachten van een paar jaar geleden komen ineens weer naar boven.
Ik ben hierom gepest, hierom heb ik geen échte vrienden, hierom kan ik geen nieuwe baan vinden, hierom heb ik geen vriend, hierom maak ik geen filmpjes meer op YouTube. Ik zie er niet uit.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil, ik voel me op dit moment erg verdrietig en wou even mijn verhaal kwijt, want ik heb niet het gevoel dat ik hier thuis zo over kan praten.
Misschien zijn er mensen die het zelfde gevoel hebben of hadden, ik was het kwijt en nu heb ik het weer en daar baal ik ontzettend van.

mensen die willen denken dat dit een aandachts topic is ga je gang, maar hou aub je opmerkingen voor je.

Anoniem

Re: Onwijs slecht zelfbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:01

Ik zag niet wie dit topic geschreven had tot ik in je profiel wilde kijken.... Ik ben eigenlijk heel jaloers op hoe jij er uit ziet en zou er graag meer zoals jij uit willen zien... :o

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:05

Danique schreef:
Ik zag niet wie dit topic geschreven had tot ik in je profiel wilde kijken.... Ik ben eigenlijk heel jaloers op hoe jij er uit ziet en zou er graag meer zoals jij uit willen zien... :o

Precies dit, je bent hartstikke knap!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:05

Wow anders ik wel!! Je ziet er super goed uit en ik hoop ook echt dat je dat zelf ook snel in gaat zien :)
Verder geen tips, maar je onzekerheid is echt niet nodig!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:12

Als jij dat bent op die foto in je profiel vind ik je model waardig. je hebt een heel mooi lief gezichtje en een prachtige bos haar. Meis, voel je alsjeblieft niet minder als de rest. Dat je lichaam nu lang en slungelig lijkt ( hoewel ik daar in de foto niets van terug zie) verandert nog wel. Dat je wat bleek bent zoals je zegt, is midden in de winter ook niet zo raar.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:15

Als jij dat bent op de foto in je profiel kan ik alleen maar zeggen dat ik je een mooi meisje vind.
Aan elk lichaam is wel iets mis. Mijn neus is ook iets te lang en niet geweldig mooi, zou ik een andere neus willen? Absoluut niet! Iedereen aan mijn moeders kant heeft dezelfde neus net als ik. Zo zie je dat ik bij hun hoor, zij zijn mijn familie.
Iedereen wil mooi zijn maar dat is natuurlijk heel subjectief. Wat is mooi zijn eigenlijk? Er zoals een model uitzien? Of misschien net heel gespierd? Of misschien zacht en rond?
Mooi zijn hoeft niet zo belangrijk te zijn. Er is altijd wel iemand die jou mooier vindt en er zijn er ook die een ander mooier vinden. Is dat erg? Is dat belangrijk? Nee toch?
Probeer je slechte gedachten eens te zien als gewoon woorden in je hoofd, een gedachte komt te pas en te onpas in hoofd gefloept, daar kan je niets aan veranderen, hoe jij met die gedachte omgaat dat kun je wel veranderen.
Telkens als je een slechte gedachte hebt probeer eens te zeggen 'Mijn hoofd geeft mij de gedachte dat (hier invullen wat de gedachte is)'.
Probeer jezelf niet met die gedachten te vereenzelvigen. Die gedachten zijn nutteloos en onbelangrijk. Jij en jouw gemoedstoestand zijn veel belangrijker.
:(:)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:15

SindyKaya schreef:
Ik ben hierom gepest, hierom heb ik geen échte vrienden, hierom kan ik geen nieuwe baan vinden, hierom heb ik geen vriend, hierom maak ik geen filmpjes meer op YouTube. Ik zie er niet uit.

Ook "lelijke" mensen hebben werk en een leven hoor.. ;) Een van de lelijksten heeft het zelfs tot president geschopt :')
Uiterlijk is subjectief, we kunnen wel met zijn allen hier melden dat je een prachtige meid met schitterend haar bent, maar jij ziet dat niet. Maar als ik nou zou zeggen dat je inderdaad een afzichtelijke trol bent zal dat je eigen beeld wel bevestigen...
Hoelang is je therapie geleden? Kan je nog rechtstreeks contact opnemen met therapeut? Anders langs de huisarts, als je je in de zomer goed kan voelen over jezelf zou dat in de winter ook mogelijk moeten zijn, een beetje hulp daarbij lijkt me nuttig (zeker gezien therapie je eerder geholpen heeft).

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:19

Nou, ik vind je echt een hele mooie en knappe meid :j
Niks om je voor te schamen!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:20

Wees lief voor jezelf, je mag er echt wel zijn! Op de foto in je profiel vind ik je een prachtige meid!
Niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat hij/zij niet mooi vind, maar uiteindelijk zul je het echt met jezelf moeten doen. En naast dat je jezelf bleek, lang, slungelig vind zijn er toch ook wel dingen die je wel kunt waarderen aan jezelf? Er zijn heel veel vrouwen die ontzettend jaloers zouden zijn op jouw lengte en die een bleke huid juist hardstikke mooi vinden. Wees lief voor jezelf Y;(

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:27

pfoe moeilijk zeg, iedereen kan je hier 100 keer zeggen dat je mooi bent, model figuur hebt maar je "wilt" het niet horen. Niet bewust, zo bedoel ik het niet, maar het komt niet binnen bij je. Iedere keer als iemand iets positiefs over je uiterlijk zegt denk je alleen maar "ja ja het zal wel"

Probeer je aandacht eens te verleggen. Wat maakt jou jou? niet uiterlijk maar als persoon.. Ben je vrolijk, kun je goed leren, ben je meelevend, zorg je goed voor mensen en dieren om je heen.. maak daar eens een lijstje van en wees trots op je innerlijk.. dan wordt je uiterlijk langzaam aan steeds minder je focuspunt en kijk je op een dag in de spiegel en denk je "he dat ben ik en ik ben mooi om wie ik ben" Kost tijd, moeite en heel veel zelfliefde maar je kan het!
Spreek uit ervaring.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:30

Ach meissie!!
Met dit probleem heb ik ook jaren gezeten helaas! Door mij heftige verleden was mijn zelfbeeld ook ontzettend slecht! Maar ik heb de knop omgezet en ben dingen van een andere kant gaan bekijken. Er bestaan veel lelijkere mensen, heb schijt aan wat anderen over je denken en zeggen, laat je niet gek maken!
Als ik eerlijk moet zijn vind ik je helemaal niet lelijk! Ik vind je juist een superknappe meid! Ik denk eigenlijk ook niet dat mensen jou hebben gepest omdat je lelijk bent (wat je ook niet bent!) maar juist doordat ze jaloers zijn!
Geloof niet in wat anderen over je zeggen, maar blijf in jezelf geloven! Volg je eigen weg, en je komt er wel doorheen!

xx

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:30

Ik heb zelf ook heel lang met mezelf gezeten, ik werd gepest omdat ik groeilittekens op m'n benen heb, die eigenlijk ook littekens zijn van iets anders, denk aan zelf pijniging.
Werd altijd "Dik" genoemd, of Dolfijn omdat ik van mezelf volle lippen heb.

Mijn hele middelbare schooltijd is eigenlijk een hel geweest, ik werd nergens geaccepteerd en eveneens thuis vonden mijn vader en broer het nodig om mij "dikke" te noemen om mij zo te motiveren om af te gaan vallen. Ik woog zelf toen 75 kilo en ben uit emotie gaan eten, ben toen in 3 maanden tijd naar 93 kilo gegaan.

Toen ik er vanaf wilde ben ik simpelweg gaan stoppen met eten, maaltijden overslaan en sportscholen. Op een gegeven moment wel normaal gaan eten maar ik heb nu nog steeds heel erg die angst om weer dik te worden.

Wat ik aan deze periode over heb gehouden? Een angststoornis, ik ben een hele sociale vlinder waarvan je het op het eerste oog niet ziet maar mensen die me beter leren kennen ( zijn twee mensen in totaal, m'n eigen ouders wagen zich er niet meer aan. Die denken dat het goed gaat) en echt door die bubbel heen prikken zien dat de pesterijen, gebroken harten, zelfbeeld mij echt kapot gemaakt heeft en ook aan het maken is op het moment.

Ik ben hulp gaan zoeken, maar ook daar zet ik dat masker op dat ik die vrolijke leuke meid ben. Niemand ziet het, omdat ik niet wil dat iemand het ziet. Leven gaat immers gewoon door toch? Niemand ligt er wakker van als ze zouden weten dat het slecht gaat.

Ik snap heel erg waar je vandaan komt meid, het is heel erg moeilijk. Ik vind op dit moment mijn uitweg in mijn muziek genre; Hardcore. Het klinkt gek maar ik weet niet of je het fenomeen "gabbers" kent? In mijn vriendenkring daar accepteert iedereen mij voor wie ik ben en hoe ik eruit zie, hier heb ik ook mijn vriend ontmoet waar ik nu een maandje mee samen ben, ook een jongen met een rugzakje maar toen ik vertelde dat ik een angststoornis had heeft ie twee avonden achter z'n computer gezeten om zich erover in te lezen en hij anticipeert nu op hoe ik soms reageer.

Als je erover wil praten als je je rot voelt, mag je me altijd een pb'tje sturen, je mag m'n nummer zelfs als je wil. Niemand verdient het om alleen te zijn! :(:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:35

Ik dacht 'even spieken in profiel' met de verwachting dat daar vast geen foto zou staan.

Maar er staat dus wel een foto. En heel eerlijk? Ik ben echt stomverbaasd. Prachtig gezichtje, lang blond haar en je bent blijkbaar ook nog lang. Wat wil je nog meer?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:38

Ik zie dat je wel op zoek bent naar iemand die foto's maakt van JOU en je paardjes, en ook dat je laatst nog een update geplaatst hebt met foto's van jezelf.

Hierin kan ik dus wel zien dat het niet zo is dat je helemaal niks meer van jezelf wilt delen of zien. Dat is een heel positief punt :)

Misschien moet je gewoon juist veel foto's maken van wanneer je bij de paarden bent of als je dingen doet. Zodat je juist vaker naar jezelf gaat kijken op een andere manier. Bedenk dan 1 of 2 dingen waarvan je denkt; Maar dat is eigenlijk wel leuk !
Niet persé meteen van wat ben ik ontzettend mooi, want dat vind je erg moeilijk. Maar begin dan is bij, goh, mijn haar zit wel leuk daar! Of iets in die trant.

Probeer ook als je weer in een dipje zit en je denkt alleen maar vervelende dingen jezelf te stoppen en te zeggen, maar wat is er dan goed aan mij? Noem dan in je hoofd een aantal punten op. Dit kan echt helpen!
Anders blijf je alleen maar denken in een neerwaartse spiraal.
Misschien heb je hier wat aan, want echt, je bent een mooi kind ! :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:26

Bedankt voor de reacties.

Aradis schreef:
SindyKaya schreef:

Ook "lelijke" mensen hebben werk en een leven hoor.. ;) Een van de lelijksten heeft het zelfs tot president geschopt :')
Uiterlijk is subjectief, we kunnen wel met zijn allen hier melden dat je een prachtige meid met schitterend haar bent, maar jij ziet dat niet. Maar als ik nou zou zeggen dat je inderdaad een afzichtelijke trol bent zal dat je eigen beeld wel bevestigen...
Hoelang is je therapie geleden? Kan je nog rechtstreeks contact opnemen met therapeut? Anders langs de huisarts, als je je in de zomer goed kan voelen over jezelf zou dat in de winter ook mogelijk moeten zijn, een beetje hulp daarbij lijkt me nuttig (zeker gezien therapie je eerder geholpen heeft).

Nu ik het zo terug lees komt het heel on aardig over, dat zinnetje. Was niet mijn bedoeling..
Het is ongeveer 1 tot anderhalf jaar geleden dat ik de therapie heb gehad.

mellanion84 schreef:
pfoe moeilijk zeg, iedereen kan je hier 100 keer zeggen dat je mooi bent, model figuur hebt maar je "wilt" het niet horen. Niet bewust, zo bedoel ik het niet, maar het komt niet binnen bij je. Iedere keer als iemand iets positiefs over je uiterlijk zegt denk je alleen maar "ja ja het zal wel"

Probeer je aandacht eens te verleggen. Wat maakt jou jou? niet uiterlijk maar als persoon.. Ben je vrolijk, kun je goed leren, ben je meelevend, zorg je goed voor mensen en dieren om je heen.. maak daar eens een lijstje van en wees trots op je innerlijk.. dan wordt je uiterlijk langzaam aan steeds minder je focuspunt en kijk je op een dag in de spiegel en denk je "he dat ben ik en ik ben mooi om wie ik ben" Kost tijd, moeite en heel veel zelfliefde maar je kan het!
Spreek uit ervaring.

Het komt inderdaad niet bij me binnen. Ik lees het en het gaat zo mijn hoofd weer uit.
Bedankt voor de tips.

Toothless schreef:
Ik heb zelf ook heel lang met mezelf gezeten, ik werd gepest omdat ik groeilittekens op m'n benen heb, die eigenlijk ook littekens zijn van iets anders, denk aan zelf pijniging.
Werd altijd "Dik" genoemd, of Dolfijn omdat ik van mezelf volle lippen heb.

Mijn hele middelbare schooltijd is eigenlijk een hel geweest, ik werd nergens geaccepteerd en eveneens thuis vonden mijn vader en broer het nodig om mij "dikke" te noemen om mij zo te motiveren om af te gaan vallen. Ik woog zelf toen 75 kilo en ben uit emotie gaan eten, ben toen in 3 maanden tijd naar 93 kilo gegaan.

Toen ik er vanaf wilde ben ik simpelweg gaan stoppen met eten, maaltijden overslaan en sportscholen. Op een gegeven moment wel normaal gaan eten maar ik heb nu nog steeds heel erg die angst om weer dik te worden.

Wat ik aan deze periode over heb gehouden? Een angststoornis, ik ben een hele sociale vlinder waarvan je het op het eerste oog niet ziet maar mensen die me beter leren kennen ( zijn twee mensen in totaal, m'n eigen ouders wagen zich er niet meer aan. Die denken dat het goed gaat) en echt door die bubbel heen prikken zien dat de pesterijen, gebroken harten, zelfbeeld mij echt kapot gemaakt heeft en ook aan het maken is op het moment.

Ik ben hulp gaan zoeken, maar ook daar zet ik dat masker op dat ik die vrolijke leuke meid ben. Niemand ziet het, omdat ik niet wil dat iemand het ziet. Leven gaat immers gewoon door toch? Niemand ligt er wakker van als ze zouden weten dat het slecht gaat.

Ik snap heel erg waar je vandaan komt meid, het is heel erg moeilijk. Ik vind op dit moment mijn uitweg in mijn muziek genre; Hardcore. Het klinkt gek maar ik weet niet of je het fenomeen "gabbers" kent? In mijn vriendenkring daar accepteert iedereen mij voor wie ik ben en hoe ik eruit zie, hier heb ik ook mijn vriend ontmoet waar ik nu een maandje mee samen ben, ook een jongen met een rugzakje maar toen ik vertelde dat ik een angststoornis had heeft ie twee avonden achter z'n computer gezeten om zich erover in te lezen en hij anticipeert nu op hoe ik soms reageer.

Als je erover wil praten als je je rot voelt, mag je me altijd een pb'tje sturen, je mag m'n nummer zelfs als je wil. Niemand verdient het om alleen te zijn! :(:)

Bedankt voor je berichtje, klinkt misschien raar maar het leest motiverend. Ik zal je zeker een berichtje sturen als het even niet meer wilt.

Amaris schreef:
Ik dacht 'even spieken in profiel' met de verwachting dat daar vast geen foto zou staan.

Maar er staat dus wel een foto. En heel eerlijk? Ik ben echt stomverbaasd. Prachtig gezichtje, lang blond haar en je bent blijkbaar ook nog lang. Wat wil je nog meer?

Dat kan dus de hele wereld tegen mij zeggen maar ik hoor het niet. Wat ik wil is mij goed voelen over mij zelf, thats all..

xAnnouk schreef:
Ik zie dat je wel op zoek bent naar iemand die foto's maakt van JOU en je paardjes, en ook dat je laatst nog een update geplaatst hebt met foto's van jezelf.

Hierin kan ik dus wel zien dat het niet zo is dat je helemaal niks meer van jezelf wilt delen of zien. Dat is een heel positief punt :)

Misschien moet je gewoon juist veel foto's maken van wanneer je bij de paarden bent of als je dingen doet. Zodat je juist vaker naar jezelf gaat kijken op een andere manier. Bedenk dan 1 of 2 dingen waarvan je denkt; Maar dat is eigenlijk wel leuk !
Niet persé meteen van wat ben ik ontzettend mooi, want dat vind je erg moeilijk. Maar begin dan is bij, goh, mijn haar zit wel leuk daar! Of iets in die trant.

Probeer ook als je weer in een dipje zit en je denkt alleen maar vervelende dingen jezelf te stoppen en te zeggen, maar wat is er dan goed aan mij? Noem dan in je hoofd een aantal punten op. Dit kan echt helpen!
Anders blijf je alleen maar denken in een neerwaartse spiraal.
Misschien heb je hier wat aan, want echt, je bent een mooi kind ! :)

Die advertentie is ondertussen ook al weer 10 maanden geleden en voelde mij veel beter over mezelf.
Meer foto's maken heb ik geprobeerd maar daar word ik alleen maar ongelukkiger van.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:35

Aradis schreef:
Een van de lelijksten heeft het zelfs tot president geschopt :')

Ik moest even lachen om die opmerking :')

TS, je bent een knappe meid! Dit gaat jou natuurlijk niets helpen. Ik zit namelijk in het zelfde schuitje, maar probeer te focussen op dingen die je leuk vind, trek kleding aan die je leuk vind en omring je met lieve positieve mensen, dat helpt voor mij opzich!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:50

Ga gezellig om met je dieren,die kan het niets schelen hoe je eruit ziet maar waarderen je om je innerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:59

Pff, van alle mensen die ik 'ken' had ik dit het minst van jou verwacht!
Je bent echt een prachtige meid, je zou zo model kunnen worden als je zou willen!
Dus tenzij je stiekem over al je foto's 100 filters gooit, zie ik echt niet wat jij ziet als je naar jezelf kijkt. :(:)

Er bestaat wel een stoornis waarbij mensen zichzelf echt compleet anders zien dan hoe de buitenwereld die persoon ziet. (body dysmorphic disorder)
Ik zal de laatste zijn die zegt dat je dat hebt, (voordat er weer een rel komt over 'met labeltjes strooien') maar mocht je nou een heleboel symptomen herkennen, zou je het altijd eens kunnen noemen bij je huisarts of andere hulpverlener.

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:08

Wat? Zoals de foto te zien op je profiel ben je juist een heel mooi meisje! Maak jezelf niet wijs dat je lelijk bent, dat ben je namelijk echt niet!

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:09

Ik volg even, dit zou zo door mij getypt kunnen zijn... Ik heb precies hetzelfde als jij.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:33

Ik ken Sindy persoonlijk en ja dat is ze!!! Een knappe meid!

Sindy, ik kan wel heel veel gaan zeggen, maar zoals je zelf zegt heeft het waarschijnlijk niet zoveel zin... TOCH ga ik het doen!!

Je bent een mooie meid, van binnen en van buiten! Je bent aardig, behulpzaam en gezellig!

Ik denk dat 90% van de meiden op een bepaald moment in hun leven niet tevreden zijn met hun lichaam, dat hoort nou eenmaal bij het opgroeien -O- je gaat je eigen ik ontwikkelen, je kijkt anders naar dingen en daar hoort een beeld bij. Al dan niet beinvloed door de media... -O-

Been there, done that!

Je moet je absoluut niet gaan verstoppen voor de buitenwerld, want hoe hard deze soms kan zijn, hij is ook zo mooi!! Ik weet zeker dat als je straks aan je nieuwe opleiding gaat beginnen je jezelf veel beter gaat voelen!

Zoals je weet ben ik vroeger ook altijd gepest! Toen ik MBO ging studeren en bij gelijkgestemde mensen in de klas kwam, dat was voor mij de omslag! Jij hebt nu geen leuke opleiding (hoe zit dat met je klasgenoten?) , als je straks bij die andere zit wordt alles vast een stuk leuker!!

En waarom ben je je baan verloren? Als ze hebben gezegd "je bent lelijk" dan kun je ze gelijk voor de rechter slepen! Maar dat hebben ze vast niet gedaan...

En een vriend... Tja... Op een gegeven moment komt er iemand in je leven die de moeite waard is. Daar staat geen standaard leeftijd voor, het komt zoals het komt! Bij mij heeft dat 27 jaar geduurd, dus je hebt nog even!!

Leg de lat voor jezelf niet zo hoog en onthoudt...

JE BENT HET WAARD!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:06

Hoi Sindy,
bekend verschijnsel: 'iedereen kan het roepen, maar het komt niet binnen'. :(:)
Heb je in je therapie het verschijnsel 'overlevingsmechanisme' besproken...?
...dit is een van de klassieke dingen die 'pesten' met een mens doet.

Je wordt niet gepest omdat je lelijk zou zijn, te dun, te dik, rood haar hebt of je ouders hebt die naar de verkeerde kerk gaan
(...en ook niet, zoals de mindere therapeuten beweren, omdat je niet weerbaar bent!)
..je wordt gepest, omdat een agressor zich wenst af te reageren en omdat een klein deel meeloopt en meesart - en de rest bang dan wel laf de andere kant op kijkt.

Maar de littekens die je therapie helaas nog niet heeft weggehaald, gebieden jou om de akelige dingen van de pesters over te nemen.
"Gewoon" omdat pestkoppen losers zijn -
daarom willen pestkoppen geen blije, rechtop lopende mensen zien die zelfrespect hebben ("dus moet dat gesloopt worden").

Dus als eerste stap in een therapie is het prachtig om zelfrespect op te bouwen, stap twee is de overlevingsmodus (oh, wat zie ik er vreselijk uit!) afzetten. (Dat kan erg goed, maar niet pure praattherapie. Google bijvoorbeeld eens op emdr.)

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:19

De wereld vandaag de dag is enorm uiterlijk gericht. Een plaatje wat bijna niet na te streven valt, wat jou het gevoel kan geven dat je 'niet genoeg' bent.

Elk mens heeft onzekerheden, dat is niet ongewoon en hoort bij ontwikkeling.
Jouw imperfecties maken je uniek, en mooi.

Buiten dat; onder de oppervlakte zit de meerwaarde.

We zijn meer dan alleen onze fysieke kenmerken.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:40

Wauw wat ben jij een mooie meid <3
Prachtig!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 11:58

KoudbloedKim schreef:
Pff, van alle mensen die ik 'ken' had ik dit het minst van jou verwacht!
Je bent echt een prachtige meid, je zou zo model kunnen worden als je zou willen!
Dus tenzij je stiekem over al je foto's 100 filters gooit, zie ik echt niet wat jij ziet als je naar jezelf kijkt. :(:)

Er bestaat wel een stoornis waarbij mensen zichzelf echt compleet anders zien dan hoe de buitenwereld die persoon ziet. (body dysmorphic disorder)
Ik zal de laatste zijn die zegt dat je dat hebt, (voordat er weer een rel komt over 'met labeltjes strooien') maar mocht je nou een heleboel symptomen herkennen, zou je het altijd eens kunnen noemen bij je huisarts of andere hulpverlener.

Nee ik gooi haast nooit filters over m'n foto's.
Ik heb het even opgezocht maar herken eigenlijk geen 1 symptoom. Gooi nooit veel make up op mijn gezicht, enkel wenkbrauwen bij tekenen en mascara :)

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik ken Sindy persoonlijk en ja dat is ze!!! Een knappe meid!

Sindy, ik kan wel heel veel gaan zeggen, maar zoals je zelf zegt heeft het waarschijnlijk niet zoveel zin... TOCH ga ik het doen!!

Je bent een mooie meid, van binnen en van buiten! Je bent aardig, behulpzaam en gezellig!

Ik denk dat 90% van de meiden op een bepaald moment in hun leven niet tevreden zijn met hun lichaam, dat hoort nou eenmaal bij het opgroeien -O- je gaat je eigen ik ontwikkelen, je kijkt anders naar dingen en daar hoort een beeld bij. Al dan niet beinvloed door de media... -O-

Been there, done that!

Je moet je absoluut niet gaan verstoppen voor de buitenwerld, want hoe hard deze soms kan zijn, hij is ook zo mooi!! Ik weet zeker dat als je straks aan je nieuwe opleiding gaat beginnen je jezelf veel beter gaat voelen!

Zoals je weet ben ik vroeger ook altijd gepest! Toen ik MBO ging studeren en bij gelijkgestemde mensen in de klas kwam, dat was voor mij de omslag! Jij hebt nu geen leuke opleiding (hoe zit dat met je klasgenoten?) , als je straks bij die andere zit wordt alles vast een stuk leuker!!

En waarom ben je je baan verloren? Als ze hebben gezegd "je bent lelijk" dan kun je ze gelijk voor de rechter slepen! Maar dat hebben ze vast niet gedaan...

En een vriend... Tja... Op een gegeven moment komt er iemand in je leven die de moeite waard is. Daar staat geen standaard leeftijd voor, het komt zoals het komt! Bij mij heeft dat 27 jaar geduurd, dus je hebt nog even!!

Leg de lat voor jezelf niet zo hoog en onthoudt...

Ik denk juist vaak dat ik de enige ben die zo struggle, niemand heeft het erover dat ze dit of dit niet mooi vinden dus dan zeg ik het ook nooit.
Klasgenoten gaat, ze zijn wel aardig maar ik pas er niet helemaal tussen. Maar dat komt ook denk ik omdat ik tussen allemaal mensen zit die de zelfde interesses hebben en ik heb juist hele andere interesses.
Ik zit nog niet zonder baan, maar ik wil graag iets wat straks bij mijn opleiding past maar ik hoor niks terug van geen enkel bedrijf :(

Janneke2 schreef:
Hoi Sindy,
bekend verschijnsel: 'iedereen kan het roepen, maar het komt niet binnen'. :(:)
Heb je in je therapie het verschijnsel 'overlevingsmechanisme' besproken...?
...dit is een van de klassieke dingen die 'pesten' met een mens doet.

Je wordt niet gepest omdat je lelijk zou zijn, te dun, te dik, rood haar hebt of je ouders hebt die naar de verkeerde kerk gaan
(...en ook niet, zoals de mindere therapeuten beweren, omdat je niet weerbaar bent!)
..je wordt gepest, omdat een agressor zich wenst af te reageren en omdat een klein deel meeloopt en meesart - en de rest bang dan wel laf de andere kant op kijkt.

Maar de littekens die je therapie helaas nog niet heeft weggehaald, gebieden jou om de akelige dingen van de pesters over te nemen.
"Gewoon" omdat pestkoppen losers zijn -
daarom willen pestkoppen geen blije, rechtop lopende mensen zien die zelfrespect hebben ("dus moet dat gesloopt worden").

Dus als eerste stap in een therapie is het prachtig om zelfrespect op te bouwen, stap twee is de overlevingsmodus (oh, wat zie ik er vreselijk uit!) afzetten. (Dat kan erg goed, maar niet pure praattherapie. Google bijvoorbeeld eens op emdr.)

Volgens de basisschool werd ik gepest omdat ik geen vader meer heb. En dat hakt er goed in, ook de leiding daar op school vond dat ze er niks aan kon doen, terwijl ik toch elke dag vreselijke opmerkingen naar m'n kop kreeg.
Ik zal het even googlen, dankjewel