Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:57

Een stel vrienden van me is uit elkaar gegaan.
Beiden zijn nu aan het afvallen.
'Om er wat strakker uit te zien voor dates.'

Ik viel van mijn stoel:
1. Voor degene waar je van houdt laat je je gaan :?
2. Iemand aantrekken met een tijdelijk strak lijf en dan laten gaan is imo misleiding.
3. Wanneer jij je laat gaan, blijf je imo in gebreke in jouw kant van de randvoorwaardes, dus de deal waarmee je de realtie bent aangegaan.

Ik zie het inderdaad veel om me heen; 'vaste' relatie en hoppa.
Vast bewust tussen aanhalingstekens want dat is een delusie en bepaald niet vaster door de betreffende instelling.

Imo doe je JUIST je best voor degene waar je van houdt, voor de relatie en dus jezelf.
Maar goed, ik zie wel meer op een niet modale manier.
Hoe zien jullie dit?

Grapjasjes12

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:00

Persoonlijk blijf ik juist beter in shape in een relatie. Omdat ik me dan gemotiveerder en geliefder voel.

Nu na een scheiding en een kind is het veel moeilijker en ja, ook ik ga niet de 'markt' op voordat ik tevreden ben.
Maar van mezelf weet ik dat ik dat dan ook zo hou. Wel zo eerlijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:00

Ik heb al vaker gezien dat dames flink afvallen, zich weer helemaal wauw voelen en dan hun vent inruilen. :')

Mannen, als je tokkie vrouw opeens gaat afvallen, pas dan goed op. :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:01

Hetzelfde :) Zie dat om mij heen en ook bij ons zelf dat we minder moeite voor elkaar doen dan voordat we een relatie hadden en nog aan het daten/scharrelen waren...
Dat vind ik af en toe best lastig want dat zijn wel dingen die ik af en toe mis inderdaad. Maar dat ligt bij ons beide. Wij doen beide minder moeite voor elkaar dan voorheen.

Gelukkig is dit bij ons beide bekend en proberen wij hier samen wat aan te doen!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:01

Ik zou zeker niet afvallen voor iemand anders. Enkel en alleen voor mezelf.
Vind diegene mij niet leuk zoals ik ben? Jammer dan, your loss :evaw:

Dat geld zowel in vaste relaties als bij daten. Ik ga mij echt niet aan een strak dieet houden omdat iemand anders dat wilt, of omdat ik 'strak' was toen we een relatie aangingen.. Onzin

Ik eet gezond en let op wat ik eet alleen voor mijzelf omdat ik dan lekkerder in m'n vel zit. Niet voor de ander.
Ik zou er dan ook weinig problemen mee hebben als mijn partner 20 kilo aan zou komen. Als hij zich goed voelt en lekker in z'n vel zit, heb ik er geen problemen mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:04

Ideaal gezien heb ik de motivatie om strak te worden en eeuwig te blijven :D
In praktijk werkt het net als bij je kennissen :o Het is in mijn eentje ook veel gemakkelijker, niet eten of alleen sla, meer tijd om te sporten. Mannen vinden je ook vaak 'ongezellig' en 'een zeur' als je op een wortel knaagt en niet mee uit eten wilt, is mijn ervaring tot dusver.
(Gaat vanavond op date, friet en een burger eten en dan naar de film met popcorn en cola, weet hij gelijk wat hem te wachten staat ~~}> )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:04

Huertecilla schreef:
Een stel vrienden van me is uit elkaar gegaan.
Beiden zijn nu aan het afvallen.
'Om er wat strakker uit te zien voor dates.'

Ik viel van mijn stoel:
1. Voor degene waar je van houdt laat je je gaan :?
2. Iemand aantrekken met een tijdelijk strak lijf en dan laten gaan is imo misleiding.
3. Wanneer jij je laat gaan, blijf je imo in gebreke in jouw kant van de randvoorwaardes, dus de deal waarmee je de realtie bent aangegaan.

Ik zie het inderdaad veel om me heen; 'vaste' relatie en hoppa.
Vast bewust tussen aanhalingstekens want dat is een delusie en bepaald niet vaster door de betreffende instelling.

Imo doe je JUIST je best voor degene waar je van houdt, voor de relatie en dus jezelf.
Maar goed, ik zie wel meer op een niet modale manier.
Hoe zien jullie dit?

Gedeeltelijk met je eens.

Jouw
1. Bij degene waar je van houdt maakt het niet uit hoe je er uit ziet, als hij/zij net zoveel van jou houdt. Je neemt elkaar zoals je bent.
2. Eens. Maar de andere persoon heeft dat neem ik aan gauw genoeg in de gaten en kan de benen nemen :D
3. Ik vind dat geen deal, en je sluit geen randvoorwaardes af. Dat is misschien in de ogen van een ander zo, maar dat vind ik onzin. Als ik dik ben en ga daten, mag ik dan achteraf ook niet naar de sportschool en gezond gaan eten om af te vallen?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:06

Ik blijf ook juist beter aan mijn eigen shape denken in een relatie. En ja, 'de deal waarmee je de relatie bent aangegaan' en het zelfs 'misleiding' noemen :wow: ik vind het maar een vreemde verwoording.
Maar om nou af te gaan vallen voor een date/relatie? Nee, je hebt er maar mee te dealen. Tuurlijk mag de ander in dit verhaal commentaar geven als ie het niet meer aantrekkelijk vind oid, maar ik beslis nog altijd zelf wat ik daarmee doe. Als iemand het daar niet mee eens is dan vertrekt ie maar, is zijn goed recht ook.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:06

Ik was drie jaar geleden toen ik mijn vriend leerde kennen ook 15 kg lichter, maar om dat misleiding te noemen :') Ik kom sneller aan en sinds ik met de pil begon ging het nog veel sneller. (Heb een normaal gewicht, was dun) ik vind niet dat je kunt verwachten dat iemand altijd hetzelfde blijft als toen je de relatie begon. Maar een beetje moeite blijven doen is zeker niet verkeerd en zie vaak om me heen dat als de relatie er eenmaal is dat minder gebeurd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:08

Hmm.. ik denk meer dat je weer zelfvertrouwen wilt krijgen. Je ego zal wel een deuk krijgen van zo breuk. Dan heb je zoiets er moet iets veranderen. Ik ga dieeten.

Verder zou iedereen je moeten nemen zoals je bent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:10

Ik ben zo iemand die is gaan afvallen toen de relatie uit ging. Maar niet met de intentie om beter in de markt te liggen hoor. Is dat echt wat mensen zeggen of je eigen invulling?

Wanneer je in een relatie zit krijg je liefde van iemand vlak bij je. Daardoor 'hoef' je minder van jezelf te houden om toch onderaan de optelsom gelukkig te zijn. Na het verbreken van mijn relatie vroeg ik me af hoe ik mezelf gelukkig kon maken. Randvoorwaarde is dan om tevreden met jezelf te zijn.
Ondertussen ben ik 35 kilo lichter (ja het was echt nodig). Mijn ex heb ik contact mee, die is mega trots op mij en ziet ook dat ik weer gelukkig met mijzelf kan zijn.
Maakt niet dat onze relatie nu wek goed geweest had. Dat had namelijk niet met uiterlijk te maken.

De aandacht die je krijgt op een geweldig lichaam is geen liefde voor een relatie. Iemand moet daar wel doorheen kunnen kijken en gek zijn op jou als persoon.

Urbanus

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:12

Waar een mens zich al niet druk om maakt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:12

SayaJones schreef:
Vind diegene mij niet leuk zoals ik ben? Jammer dan, your loss :evaw:

Je bent niet alleen in een relatie; die relatie is er niet voor jou alleen.
Er goed uit BLIJVEN zien; lees: niet voor een ander strakker zijn of je door vermeende zekerheid laten gaan.

Citaat:
Dat geld zowel in vaste relaties als bij daten. Ik ga mij echt niet aan een strak dieet houden omdat iemand anders dat wilt, of omdat ik 'strak' was toen we een relatie aangingen.. Onzin

Kijk, we veranderen allemaal, doch van strak model naar overgewicht is imo toch echt wel een serieus aspect binnen een bestaande relatie.
Jouw punt over accepteren zoals je bent gaat voorbij dat je dan NIET meer bent zoals je WAS en het je houdt jezelf voor de gek als je roept dat uiterlijk niet belangrijk hoort te zijn. Uiterlijk is deel van hoe je bent, van het totaal aan eigenschapen waar iemand voor gekozen heeft.
Daarbij gaat het niet alleen om uiterlijk maar ook om gezondheid en verschillende praktische zaken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:18

Huertecilla schreef:
Kijk, we veranderen allemaal, doch van strak model naar overgewicht is imo toch echt wel een serieus aspect binnen een bestaande relatie.
Jouw punt over accepteren zoals je bent gaat voorbij dat je dan NIET meer bent zoals je WAS en het je houdt jezelf voor de gek als je roept dat uiterlijk niet belangrijk hoort te zijn.

Niet helemaal eens.
Als ik mijn sexy gespierde prille twintiger die inmiddels een kale gerimpelde veertiger met een buikje en grijs borsthaar inwissel voor een jonger model die wel op MILF's valt, ben ik er zeker van dat de meesten hier het irreëel vinden. Je wordt nu eenmaal slapper, rimpeliger, voller, kaler behalve op de verkeerde plaatsen :Y) , etc. etc. naarmate je ouder wordt.
Als het goed is, is er dan de liefde en gedeelde herinneringen en het besef dat je zelf ook geen 18 meer bent om je bij elkaar te houden.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:20

Ik doe het juist andersom _O-

Tijdens het daten Etc doe ik niet zo heel erg m'n best om er leuk uit te zien.

Met een relatie vind ik het juist leuk om er goed uit te zien voor m'n Evt partner.

Als het tijdens mijn niet zo charmante momenten toch goed gaat weet ik dat het de moeite waard Is :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:20

Urielle schreef:
Huertecilla schreef:
Kijk, we veranderen allemaal,

Je wordt nu eenmaal slapper, rimpeliger, voller, kaler behalve op de verkeerde plaatsen :Y) , etc. etc. naarmate je ouder wordt.

Dat schrijf ik :)*

en dat is de kern niet.
Lees de openingsdraad nog eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:22

IS dat niet ook van toepassing op andere zaken, elkaar misleiden tijdens het daten? Ik bedoel, dan doe je nog je best voor iemand, je tut je leuk op, doet je knapste kleding aan, draagt fatsoenlijk ondergoed mocht het zover komen en je zorgt dat de beharing her en der onder controle is.
Zodra je prooi binnengelokt is en aan de relatie vast zit, treft ie je binnen enkele maanden ruftend op de bank aan, met ongewassen haar in een huispakje van de Primark. En wellicht met een kilotje of 5 eraan omdat je altijd zo houdt van gezellige hapjes s'avonds enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:29

"Het maakt niet uit hoe je eruitziet voor degene die van je houdt"
Nou echt wel hoor, vind ik tenminste.
Ik doe wel mn best om in shape te blijven en er leuk uit te zien en verwacht dat van mijn partner ook. Natuurlijk niet 24/7, maar wel meest vd tijd. Eens met HC dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:29

Urielle schreef:
Mannen vinden je ook vaak 'ongezellig' en 'een zeur' als je op een wortel knaagt en niet mee uit eten wilt, is mijn ervaring tot dusver.

Ik ben man, knaag op wortel, drink een watertje. Dat is gezonder dan een Mars en 'fris'drank. Ook ben ik altijd degene die rijdt omdat ik de meest strikte ben mbt alcohol achter het stuur.
Ga wel mee uit eten want dat houdt niet per definitie te veel of verkeerd eten in.

Maar goed, dat is een zijlijn.
De kern is waarom je je zou laten gaan binnen relatie en wel afvallen voor daten en ja ik vind dat misleidend en gebrek aan respect voor je partner.

Joolien; ik zie dat gewoon niet. Waarom wel je best doen op de 'markt' en niet voor degen waarmee je besluit een relatie op te bouwen? Is die het niet waard dat jij je beste beentje voor zet?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-01-17 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:31

lieveli schreef:
Waar een mens zich al niet druk om maakt...

_/-\o_ andermans leven, andermans zorgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:31

HC je bent later nooit meer wie je was toen je de relatie aanging, dus waarom zou je gewicht/omvang dan hetzelfde moeten blijven? Of je nu verandert door dikker worden, door ouder worden, door andere interesses of omdat je in de loop der jaren andere normen en waarden hebt ontwikkeld... je gaat nooit meer dezelfde zijn als de persoon waar je partner op viel. Het lijkt me ook bijzonder beklemmend om in mijn oude malletje te moeten passen, zowel letterlijk als figuurlijk :D Daarom staat het de ander vrij om op te stappen en jou om iemand te zoeken die je wel graag ziet zoals je tegenwoordig bent.

Ik zie het verschil tussen uiterlijk en andere zaken niet zo helder vrees ik.

Met daten zie ik inderdaad dat punt van Joolien ook. Niet alleen uiterlijk en kleding, maar ook bijvoorbeeld je gesprekken. Ooit ben je gestart met discussies over actualiteiten, wereldpolitiek, de nieuwe serie op tv, weet ik veel. Tegenwoordig ken je elkaars mening wel en heb je het over de tandartsafspraak die gemaakt moet worden. Ooit luister je aandachtig en geamuseerd naar iemands anekdotes. Na een tijdje heb je ze allemaal wel gehoord. En dan heb ik het nog niet over je seksleven %)

(Waarom wil ik eigenlijk nog een relatie? := )

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:32

Heb niet alles gelezen.
Bij mij zou het anders zijn. Nml aankomen.
Ik ben slank. Maar wie van mij vraagt om aan te komen (of af te vallen)? EXIT
Per direct!

Ik vraag niemand om af te vallen of aan te komen voor míj dus waarom zou ik voor andermans ogen afvallen of aankomem. Staat het hen niet aan en zit ik links? Kijken ze maar naar rechts. En anders andersom.

Enige momenten dat ik wel iets zeg is als ik met verjaardagen wordt belaagd met zeurende mensen die zelf eigenlijk wel n kilo er af mogen.
"Jij mag er ook wel n kilotje er bij op hoor. Staat je veel beter."
--" ja en bij jou n kilotje er af kan ook geen kwaad."
Sinds die tijd zegt niemand meer wat.

Ik vind mezelf super zo.
En dikke middelvinger voor degene die daar problemen mee heeft.
Vooral dates. Geen waarde aan hechten en doeiiii.
En partners? Ey jij ging voor mij zoals ik ben. Maar ik wil ook blijven wie ik ben.

( voor de nieuwsgierigen. 173 en 60 kg maatje 36-38.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:35

Urielle schreef:
HC je bent later nooit meer wie je was toen je de relatie aanging,

Dat schreef ik al, haalde ik daarna nog eens aan....

en is het punt niet.

Het punt is waarom wel je best willen/kunnen doen voor daten en niet voor je parter.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:38

maralyn schreef:
Heb niet alles gelezen.

....

En partners? Ey jij ging voor mij zoals ik ben. Maar ik wil ook blijven wie ik ben.

Lees de openingspost eens.
Die gaat over veranderen door je te laten gaan en dan wel weer je best kunnen doen om een nieuwerd aan te trekken met eigenlijk zoals je niet bent.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:38

Ik val af voor mezelf en niet voor een ander :) Vind het onzin om voor iemand af te vallen, als iemand van je houd dan maken een paar kilo's extra niet uit in mijn ogen. Wel zou ik in opstand komen als de gezondheid van de persoon in het geding komt.