Ik moet heel even mijn frustraties kwijt. Sinds ik gestopt ben met fulltime werken ( in maart 2 jaar geleden) ben ik ongeveer 8 kilo bijgekomen. Toen ik net begon bij te komen stoorde het mij niet zozeer maar ondertussen vind ik mijn eigen toch wel wat te mollig. Ik weeg nu 65 en zou terug graag 60 wegen, en vooral terug een strakker buikje. Ik had voorheen een echt mooi gespierde buik, nu begint er toch al een serieus buikje te komen. Normaal als ik gewoon een beetje op mijn eten let dan vliegt die 5 kilo er zo vanaf. Echter nu totaal niet.
Ik snoep bijna niks meer ( ik haal ook bewust bijna nooit iets in huis). Het enige wat ik in huis haal is wafeltjes ( geen suiker wafels of met chocolade maar gewoon droge wafeltjes) en dan fruit. Soms ook eens wat yoghurt om variatie te houden. Hier ben ik ongeveer al 2 maanden mee bezig. Als ik dan toch zin heb in iets dan pak ik een stuk fruit of soms een wafeltje. Heeel soms ook wel eens een kom cornflakes als ik een echt honger gevoel blijf hebben. Voor de rest eet ik redelijk normaal. Alleen op de dagen dat ik vroeg moet werken eet ik pas s'middags.Dit is meestal op maandag, donderdag en vrijdag. Dit omdat ik smorgens altijd vrij misselijk ben ( ook met maagbeschermers). Wel probeer ik dan rond 10 uur even een koekje/stukje fruit te eten.
Ik merkte eigenlijk geen verschil in gewicht. Maar ik dronk ook nog echt ontzettend veel gesuikerde dranken. Dus daar ook mee gestopt ( zelfs flinke hoofdpijn gehad de eerste week doordat ik ineens minder suiker binnenkreeg). Maar ondertussen drink ik netjes de hele dag water. Afentoe nog eens een glaasje ice tea of vruchtendrank. Hier ben ik ondertussen ook bijna een maand mee bezig.
Maar helaas er is nog steeds niks vanaf

Het enige wat ik kan doen is nog meer op mijn maaltijden letten, maar ik ben een vrij moeilijke eter. Met een slaatje doe je mij echt geen plezier helaas. Ik probeer al heel gevarieerd te koken en zo gezond mogelijk ( en wat ik dan nog lekker vind natuurlijk). Maar op een gegeven moment is mijn inspiratie wel op eigenlijk. Ik vind het gewoon zo frustrerend. Vroeger moest ik echt eten om op gewicht te blijven. Kon ook gewoon de hele dag door blijven snoepen. Ik kwam niks aan, en nu krijg ik er niks af

Meer bewegen is ook zo moeilijk. Ik heb het hypermobiliteitssyndroom en gewoon weinig energie/veel pijn. Ik werk nu 18 uur vast en dan nog 5-10 uur variabel. Daarnaast rijd ik mijn paard 3 keer per week. En daar houdt het dan ook me op kwa energie. Ik moet mij nu zelfs al vooruit slepen om sommige dingen gedaan te krijgen. Dus echt gaan sporten om af te vallen is gewoon bijna niet haalbaar. Ik ben wel terug intensiever beginnen rijden met mijn paard en ook terug beginnen lessen. Ik had goede hoop dat dit ook wel ging helpen in mijn gewicht maar helaas

Nu zullen jullie misschien wel denken wat een zeur voor die 5 kilo

Iemand dus nog tips voor fijn te kunnen afvallen? Of iemand die mij gewoon wat kan motiveren terug

alvast bedankt
gr hanne