Heel koud 's nachts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Heel koud 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 10:05

Superraar, de laatste tijd (weet niet precies hoe lang) heb ik regelmatig dat ik 's nachts wakker lig omdat ik het zo koud heb. Ik slaap al onder een redelijk dik dekbed, daaroverheen nog een dekbed. Als ik het dan zo koud heb gooi ik er nog een kleed overheen en doe ik een dikkere pyjamabroek aan. En dan nog duurt het een tijdje voor ik warm ben.
Uiteindelijk val ik in slaap en word ik een tijdje later wakker, badend in het zweet :') Op zich logisch gezien het feit dat ik dan onder drie dekbedden en een kleed lig, met een dikke pyjama. Maar paar uur daarvoor lig ik met kippenvel klappertandend in bed.

Tips? Best irritant, want als ik eenmaal wakker ben val ik moeilijk weer in slaap.

magda_90

Re: Heel koud 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:12

Niet een beginnende griep? Zo kenmerkt dat zich bij mij althans. :=

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:14

Heb ik ook een tijd gehad. Daarom heb ik een electrische deken gekocht haha. Nu stap ik in een heerlijk bed en heb het sindsdien niet meer koud gehad.

Tips heb ik helaas niet. Succes! Het is echt verschrikkelijk om het koud in bed te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:14

Gemberthee voor je op bed gaat en even warm douchen
Of nog wat bewegen, wandeling ofzo

Te warm aankleden in bed is slecht voor je slaap want je lichaam moet juist iets afkoelen, anders wordt je wakker

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:16

Ik heb het vooral heel erg koud als ik naar bed ga. Een electrische onderdeken werkt geweldig. Ik zet hem uit als ik in bed lig en ga slapen. Ik heb er een die ook uit kan springen na een uur. Misschien is dat iets voor jou? Dan zet je hem even aan als je het koud hebt (duurt een kwartiertje voordat hij goed warm is) en na een uurtje springt hij dan weer uit. Dan hoef je niet van die dikke dekens te gebruiken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:18

Ik slaap momenteel in een slaapzak onder een dekbed. Dat vind ik toch nog het lekkerst.

Ik heb altijd veel moeite me de overgang van temperaturen. Want ik ben normaal echt iemand die de koude temperaturen kan waarderen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 10:19

Nou.. Een nichtje van me heeft haar halve huis laten afbranden door een elektrische deken :Y) Dus ben daar niet zo heel erg fan van!
Grieperig zou stom zijn, was twee weken terug niet lekker maar het gaat nu wel weer oke. Warme douche / bad voor het slapen gaan is wel een goede tip. En toch weer aan de melatonine wellicht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:20

Mloes schreef:
Nou.. Een nichtje van me heeft haar halve huis laten afbranden door een elektrische deken :Y) Dus ben daar niet zo heel erg fan van!
Grieperig zou stom zijn, was twee weken terug niet lekker maar het gaat nu wel weer oke. Warme douche / bad voor het slapen gaan is wel een goede tip. En toch weer aan de melatonine wellicht.

Als je een nieuwe koopt, hoef je daar echt niet bang voor te zijn hoor.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:23

Bij mij doet een kruik wonderen.
Want met koude voeten krijg ik mezelf echt niet warm. Dus lekker een kruik mee naar bed, warme voetjes = blij mens en lekker slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:24

ashley1 schreef:
Want met koude voeten krijg ik mezelf echt niet warm. Dus lekker een kruik mee naar bed, warme voetjes = blij mens en lekker slapen.

Heb ik mijn kerel voor :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:26

Kersenpittenkussen is ook fijn en koelt niet zo af als een kruik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:27

Idd jezelf voorverwarmen met een douche of even een kruik in bed leggen :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:30

Ik heb de verwarming aanstaan. Wel een duur grapje.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:31

Voor je gaat slapen kopje thee drinken (of warme melk, maar dat lust ik echt niet :+ ). Verder heb ik ook een elektrische deken, die zet ik aan en na half uurtje ga ik naar bed, zet m dan op standje 1 of 2 en na 2 uur geloof ik gaat ie zelf uit. Als ik in de nacht wakker wordt van de kou, zet ik m weer even aan. Werkt prima.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:33

Hier ook heel ouderwets kruikjes, die gooi ik in bed voor ik er in duik, dan is bed tenminste warm en kan je aan de kant trappen als je het warm genoeg vind en ze koelen ook nog eens vanzelf af.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:33

In plaats van een extra deken en een pyamabroek doe ik meestal sokken aan. Als m'n voeten warm zijn, wordt de rest ook gemakkelijker warm. En je zweet niet zo wanneer je t wel warm hebt gekregen :-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:35

Mloes schreef:

Was een optie. :+
Naast bovengenoemde een goede borrel? Laatst een whisky gedronken na een stevige 5 gangen diner zo dan een kerncentrale was er niets bij. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:35

Hier hetzelfde probleem. Maar sinds ik 's avonds douche voor ik naar bed ga, is het over en slaap ik als een roos.
Wel met flanellen dekbedovertrek, 4-seizoenen dekbed (dubbel), pyjama/nachtpon met lange mouwen (die ik tijdens het douchen over de warme verwarming hang), sprei erover en als het écht koud is nog skisokken aan.

Mijn verwarming staat op een tijdklok tot 23.59u, zodat het nog een tijdje warm is op de slaapkamer. Nu is mijn slaapkamer ook wel extreem koud, want dat zit tegen de dijk aan. Ik grap altijd: 'vriest het buiten, vriest het op de slaapkamer'. :+

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 10:36

Sokken is ook een idee! M'n vriend is er een paar weken niet, en kon serieus wel eens zijn sinds hij er niet is! Zal toch veel warmte afgeven, zo'n groot mannenlichaam naast je :D
Kersenpittenzak heb ik, alleen geen magnetron meer. Keertje in de oven proberen op te warmen. Gecombineerd met sokken, een warme douche en een kop thee voor het slapen gaan.. Zo gaan we het vanavond doen :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 10:38

Amanda schreef:
Hier hetzelfde probleem. Maar sinds ik 's avonds douche voor ik naar bed ga, is het over en slaap ik als een roos.
Wel met flanellen dekbedovertrek, 4-seizoenen dekbed (dubbel), pyjama/nachtpon met lange mouwen (die ik tijdens het douchen over de warme verwarming hang), sprei erover en als het écht koud is nog skisokken aan.

Mijn verwarming staat op een tijdklok tot 23.59u, zodat het nog een tijdje warm is op de slaapkamer. Nu is mijn slaapkamer ook wel extreem koud, want dat zit tegen de dijk aan. Ik grap altijd: 'vriest het buiten, vriest het op de slaapkamer'. :+

Oef! Ik vind op zich een frisse slaapkamer wel heel fijn, heb snel hoofdpijn als ik slaap in een ruimte waar de verwarming aan is. Heb nu alleen een rooster open. Het is altijd lekker fris in mijn kamer, maar niet echt superkoud ofzo. Geen vrieskou in ieder geval :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:38

Ik lees even mee. Ik heb hier ook regelmatig last van, soms een paar dagen achter elkaar en soms weken niet. Inslapen is vaak geen probleem, maar ik word dan na een uur of 2-3 rillen en met kippenvel wakker.. Wat bij mij nu lijkt te helpen is een flanellen dekbedovertrek :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:39

Amanda schreef:

Dat laatste is thuis bij ons geen grap, haha. :')
Als het -10 is staat het ijs ook aan de binnen kant van het raam, zelfs bij -30 staat het raam nog gewoon open. :=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:40

Google eens op warmies! (Magnetronknuffel)
Wij hebben er twee. 1 ligt bij onze voeten, de ander heb ik altijd bij mijn buik.
Tegen de tijd dat ze afkoelen heb ik het warm genoeg en wordt ik niet zwetend wakker :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:42

[***] schreef:
ashley1 schreef:

Heb ik mijn kerel voor :+

O dat vind hij vreselijk als ik dat doe haha. Eerst zat hij me uit te lachen met m'n kruik, maar ondertussen steekt hij zelf z'n koude voeten er ook tussen :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:45

Quir schreef:
Amanda schreef:

Dat laatste is thuis bij ons geen grap, haha. :')
Als het -10 is staat het ijs ook aan de binnen kant van het raam, zelfs bij -30 staat het raam nog gewoon open. :=

Hier geen raam, maar wel een rooster. Ik moet wel zuurstof in de kamer.
Met als gevolg dat er inderdaad wel eens ijs aan de binnenkant staat :j :=