help, verkouden op het slechtste moment

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

help, verkouden op het slechtste moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:54

de titel zegt het al, ik ben ** verkouden. Overal snot kan geen minuut zonder zakdoek, traanogen hoofdpijn, keelpijn. Drama.
Normaal ga ik gewoon door met mijn dagelijkse routine en probeer ik rust te pakken waar kan. Maar ik heb nu uit voor zorg al 5 dagen rust genomen, thee drinken, stomen en in bed liggen of op de bank zitten, maar wat ik ook doe t word met de dag erger.
Nu zullen jullie allemaal wel denken, ach onschuldige verkoudheid, gewoon rusten.
Ja normaal zou ik dat ook zeggen, maar ik heb dinsdag een stage meeloopdag die gaat bepalen of ik mijn diploma haal dit jaar of niet
Spoiler:
en als ik hem niet haal 6000 euro naar de maan gestuurd heb

Ik weet het stress is ook niet goed, maar weet me echt geen raad meer, ben 4 maanden bezig geweest met het vinden van een stage (had nu eigenlijk ook al stage moeten lopen), bijna 100 bedrijven contact gehad en nu eindelijk 1 die plek heeft en waar ik een dag mee mag lopen. Er zijn meer kandidaten dus ik moet een goeie indruk achter laten wil ik die plek krijgen. Nou zo als ik er nu bij loop en uit zie word dat dus HELEMAAL NIKS!
en af zeggen/verplaatsen vind ik ook echt geen optie eigenlijk

Heb al wel wat gegoogeld, maar toch hoopte ik dat er een bokker hier is die net een wondermiddeltje weet die ik nog niet gevonden had, iniedergeval om het voor die dag te onderdrukken, en dan vooral het snot want die 2 papieren proppen hele tijd in mijn neus is geen porum :')

kleine toevoeging.
heb al aspirine c genomen, thee, stomen, paracetemol, 3 mandarijnen per dag en trachitol en nog een ander soort keeltabletten (naam even kwijt)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:11

Maak je niet druk om een verkoudheid. Dat kan iedereen overkomen en heeft helemaal niets te maken met hoe ze je gaan beoordelen hoor. Lekker gaan.

Overigens een grog maken is ook wel prettig, dan zweet je het lekker uit.

Fish_n_Chips

Re: help, verkouden op het slechtste moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:21

Je laat juist je inzet zien, dat je je zo belabberd voelt en alsnog komt.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:23

neusspray werkt goed tegen de snotneus. Otrivin werkt bij mij een uur of 6 door, daar kan ik meestal wel een werkdag mee redden. Vroeg naar bed en warm blijven, grogje vanavond. En niet te druk maken

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:24

strepfen voor de keel , helpt mij altijd enorm. en ibruprofen onderdrukt ook aardig.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:27

Neusspray met Xylametazoline, enige middel waarbij je neus open blijft.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:28

ik heb een keer een pilletje tegen hooikoorts/stofallergie genomen omdat dat dezelfde symptomen had, en dat werkte echt heel goed, de hele dag geen last gehad van mijn verkoudheid. Of het echt gezond is weet ik niet, ik schrok van het effect :P dus heb het erna verder niet meer genomen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:31

Twee paracetamollen nemen, je neus sprayen (met xylometazoline idd) en snuiten voor je naar binnen gaat en vooral goed je best doen!
Verkoudheid duurt mét en zonder medicatie 7 dagen. Het is een virus en die moet je uitzieken..
Kleed je niet té warm aan. Als je koorts hebt en je kleed je warm aan stijgt je lichaamstemperatuur nog meer waardoor organen kunnen beschadigen. Dus 'uitzweten' is helemaal niet goed.

Heel veel succes!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:34

Ik zou een paracetamol spiegel op gaan bouwen. Verder die duo neusspray nemen die ook helpt tegen een loopneus. Voor de keel trachitol en verder veel succes!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:36

_Mikey_ schreef:
neusspray werkt goed tegen de snotneus. Otrivin werkt bij mij een uur of 6 door, daar kan ik meestal wel een werkdag mee redden. Vroeg naar bed en warm blijven, grogje vanavond. En niet te druk maken

Vergeten er bij te zetten, die heb ik ook nog, nu werkt die bij mij niet goed of ik doe het niet goed :+
mn neus zit opzicht niet super erg dicht, kan nog wel een beetje lucht door heen haha, probleem is meer dat juist alles er uit loopt.
Daar maak ik mij dus ook het meest zorgen om, kan niet hele tijd zakdoeken pakken bij die praktijk, maar kan echt geen minuut zonder momenteel (stage is bij een dierenartsen praktijk)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:37

Je zou morgen ook even langs de apotheek kunnen gaan voor advies. De apotheek is méér dan alleen een medicijnafgiftebalie - ze horen je ook te kunnen adviseren op dit gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:48

Otrivin duo neusspray en je hebt geen snot meer :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:51

Dinsdag is symptomen bestrijdingsdag - doe vanavond en morgen de oorzaak.

De oorzaak is een virus: je helpt je lichaam door veel te rusten, warm te blijven, rustig bewegen en veel vitamine C. Lekkere forse pillen van 1000 mg, een aantal keren per dag met vruchtesap. (Om evenveel vitamine C in je bloed te hebben als een paard maakt, zul je 15 gram moeten slikken. Dat is wat fors, 3 of 4 gram doet een hoop.)
Uitzweten is prima (jezelf koken niet) gebruik je 'boerenverstand'.

De aspirine komt dinsdag pas, een onderdrukker van je afweerreactie is nu niet handig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:52

Ben je een thee drinker?
Op 1 Liter gekookt water doe je gember stukjes naar smaak, sap van een halve citroen, honing naar smaak en flink goed laten trekken. Drink deze liter, liefst 2 verspreid over de dag op. Je zweet er goed van, wordt er warm van en smeert je keel.

Daarnaast veel water drinken.

Antigriepine ipv paracetemol. En wat hierboven gezegd is.

Je toont imo juist moed om door te gaan met een verkoudheid.

Zo liep ik ooit een meeloopdag met mijn pols in het verband, ik was niet geheel nuttig maar had toch de plaats. :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:52

RenskeFrea schreef:
ik heb een keer een pilletje tegen hooikoorts/stofallergie genomen omdat dat dezelfde symptomen had, en dat werkte echt heel goed, de hele dag geen last gehad van mijn verkoudheid. Of het echt gezond is weet ik niet, ik schrok van het effect :P dus heb het erna verder niet meer genomen.

Geen idee of dat gezond is inderdaad haha, maar voor 1 dag kan vast geen kwaad toch :D
Het is nooit plezierig om verkouden te zijn, maar die dinsdag is zo belangrijk voor mij dat ik me dan toch wel beetje vertoonbaar wil maken. Daarna mag ik weer super ziek zijn haha, als het dinsdag maar niet is :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:56

Voor mij helpt vitamine C met zink altijd goed.
Morgen even advies vragen bij de apotheek.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:59

RenskeFrea schreef:

Inderdaad Cetrizine helpt mij altijd erg goed. Gewoon te koop bij de lidl.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 21:02

Fish_n_Chips schreef:
Je zou morgen ook even langs de apotheek kunnen gaan voor advies. De apotheek is méér dan alleen een medicijnafgiftebalie - ze horen je ook te kunnen adviseren op dit gebied.

goeie tip, ga ik doen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:03

Goed drinken en rusten en Vit c inderdaad.
Je kan ook nog stomen.
Gewoon gekookt water in een bak en er boven hangen met een handdoek.
Beterschap en heel veel succes dinsdag.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 21:08

magda_90 schreef:
Ben je een thee drinker?
Op 1 Liter gekookt water doe je gember stukjes naar smaak, sap van een halve citroen, honing naar smaak en flink goed laten trekken. Drink deze liter, liefst 2 verspreid over de dag op. Je zweet er goed van, wordt er warm van en smeert je keel.

Daarnaast veel water drinken.

Antigriepine ipv paracetemol. En wat hierboven gezegd is.

Je toont imo juist moed om door te gaan met een verkoudheid.

Zo liep ik ooit een meeloopdag met mijn pols in het verband, ik was niet geheel nuttig maar had toch de plaats. :j

Niet echt een thee drinker, maar nu met de verkoudheid krijg ik het wel goed naar binnen, wel met een schepje suiker.
antigriepine is ook wel een goeie.
Zal dinsdag ook zeker gaan, wel of niet fit, maar je voelt je natuurlijk toch wat prettiger en zekerder zonder al dat gesnotter, dus probeer iniedergeval alles te doen wat kan om het wat beter te maken :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:41

Ik ben apothekersassistente :)) dus je krijgt daar waarschijnlijk hetzelfde advies te horen als dat ik je geef :P

Antigrippine is een goeie verkooptruc!
Het heeft slechts 250mg paracetamol wat dus minder is dan een normale tablet.
Daarnaast bevat het coffeïne wat geen bewezen werking heeft (het zou de paracetamol sneller op moeten nemen), je kan ook een kop koffie drinken.
Ook heeft het vitamine C wat nu eigenlijk niet zo veel nut meer heeft, nu je al ziek bent.
Dus niet beter voor jou en ook niet voor je portemonnee ;)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:47

Rhinofebril werkt voor mij super goed
Vrij verkrijgbaar bij apotheek (in belgie toch)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:51

Gewone Otrivin is alleen tegen een verstopte neus. Bij een loopneus moet je de Otrivin in het zilverkleurige doosje hebben. Schijnt wel aardige troep te zijn waar niet iedereen even lekker op reageert.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:29

Macs schreef:
Ik ben apothekersassistente :)) dus je krijgt daar waarschijnlijk hetzelfde advies te horen als dat ik je geef :P

Antigrippine is een goeie verkooptruc!
Het heeft slechts 250mg paracetamol wat dus minder is dan een normale tablet.
Daarnaast bevat het coffeïne wat geen bewezen werking heeft (het zou de paracetamol sneller op moeten nemen), je kan ook een kop koffie drinken.
Ook heeft het vitamine C wat nu eigenlijk niet zo veel nut meer heeft, nu je al ziek bent.
Dus niet beter voor jou en ook niet voor je portemonnee ;)

Dat is goed om te weten!
Dan hou ik het lekker bij normale paracetemol, heb dat toch al in huis.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:33

Een dagje symptoombestrijding dus. Dinsdag gewoon vol in de neusspray met xylometazoline, hot-coldrex drinken, 's nachts een ui naast je bed en je insmeren met vicks vaporub.
Fluimucil werkt goed tegen slijm.
Beetje paracetamol erbij en je bent voor een dag helemaal het mannetje.

Wel woensdag en donderdag niks plannen want dan voel je je waarschijnlijk erg verrot.