Mijn linker heup staat hoger dan mijn rechterheup. Daarbij staat de ene bekkenhelft iets voorover gekanteld en de andere iets achterover gekanteld (een soort torsie/verwringing dus). Ten gevolge daarvan heb ik ook een torsiescoliose (compensatie) van mijn ruggenwervel.
Het liefst zou ik gewoon zien dat de scheefheid van mijn bekken gecorrigeerd wordt (maar hoe?!), tot nu toe hebben behandelingen alleen (tijdelijk) mijn pijnklachten verminderd, maar ik ben nog steeds zo scheef als de toren van Pisa.
Wat heb ik inmiddels gedaan:
- Fysiotherapie (lost de pijnklachten tijdelijk op, maar oorzaak wordt niet echt aangepakt waardoor pijnklachten iedere keer weer terug komen)
- Osteopathie (dit heeft me niet meer gebracht dan een lege portemonnee

- Otrhomanuele therapie (dit hielp nog het beste, ontzettend prijzig, maar dit maakte de strakke spieren rond mijn bekken los, maar was hierna nog steeds scheef in mijn bekken en de spierspanningen rondom het bekken sluipen dan langzaam terug. Waardoor je dus weer terug bent bij 'af')
- Fysio op de flexchair (hielp ook redelijk voor het soepel maken en houden van spieren in het bekkengebied en onderrug maar lost scheefstand niet op en zou dit dan wekelijks moeten doen)
Ondertussen heb ik al honderden euro's uitgegeven maar eigenlijk zonder permanente oplossing. Ik vraag me af of dat wat ik graag wil (corrigeren van de scheefstand, het aanpakken van de oorzaak van mijn klachten) wel kan. Of dat ik moet leren leven met dit probleem en telkens enkel de gevolgen ervan kan laten aanpakken.
Op internet lees ik van alles, van de methode sickesz tot aan KPR therapie, maar wat werkt nou écht?
Daarom ben ik erg benieuwd of er meer bokkers zijn met dergelijke problemen waarvan de scheefheid in het bekken is aangepakt en zo ja HOE?