Altijd moe, niet slaperig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Altijd moe, niet slaperig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:30

Dag Bokt,

al langere tijd heb ik last van continue vermoeidheid. Ik slaap minstens 8 uur maar ook als ik lekker uit kan slapen (en dus geen wekker zet, uit mezelf wakker word) ben ik moe.

Of ik laat ga slapen of op tijd, of zelfs vroeg maakt helemaal niks uit: ik ben toch wel moe. Maar niet slaperig... Dit weet ik omdat het een ander gevoel is dan vlak voor ik naar bed ga of als ik bijv. een keer voor 6 uur mijn bed uit moet (om bijv naar het vliegveld te gaan). Dan val ik zo weer in slaap en nu niet.

Ik slik nu vitamine A tot Z, ik heb 3/4 jaar terug bloed laten prikken maar daar kwam alleen ijzergebrek uit. Ik heb het 's winters en 's zomers.

Verder ben ik niet traag van begrip oid. Ik kan prima auto rijden/snel reageren etc. Ik drink 1,5l water en eet gevarieerd.

Wie o wie heeft tips, herkent dit, weet wat dit is...?

Ik weet dat ik er mee naar de huisarts kan maar ik wilde eerst lotgenoten vinden!

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Altijd moe, niet slaperig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:32

Ik lees dat je ijzergebrek had als resultaat van het bloedprikken, maar ik lees nergens in je openingspost terug dat je hier ook extra supplementen of voeding voor tot je neemt? Wel dus je vitaminen e.d.

Kan het zijn dat ik hier iets over het hoofd zie of is het misschien dan een plan om je ijzer-intake te verhogen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:34

Wat jij beschrijft klinkt mij al "mentaal moe", fysiek moe is wanneer je daadwerkelijk wil slapen en daar ook mee uit rust.

Heb je veel stress of zit je tegen een depressie aan?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:35

Ik heb dit ook een tijd gehad en ben magnesium gaan slikken. Ik viel standaard in slaap op de bank als ik 's avonds thuis was. Sinds ik magnesium slik ben ik een stuk helderder. Ik kom makkelijker mijn bed uit, heb minder een waas in mijn hoofd en val niet meer in slaap als ik een film of serie kijk. Misschien ook iets voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:36

Ik heb toen een hele tijd ijzertabletten geslikt en dit hielp wel iets, maar niet genoeg om te misselijkheid die ik er van kreeg erbij te nemen. Daar ben ik dus mee gestopt en nog een paar x opnieuw mee begonnen (andere merken etc) maar ook daar voel ik me niet zo lekker van.

Ik zou eigenlijk nog een x bloed willen laten prikken maar ik vind het ZO eng.

Azmay, dat klinkt inderdaad wel zo. Stress... nee, niet echt geloof ik. Ik werk 30 u in de week en ga naar 't paard maar heb ook veel momenten waar ik de mogelijkheid heb even een stapje terug te doen en even niksen.

Ik ben niet zo zeer slaperig en zal ook niet zo snel in slaap vallen tijdens een film oid dus ik weet niet of magnesium iets voor mij is?

Het belemmert me niet in mijn dagelijks leven, ik sleep mezelf net als ieder ander uit bed en houd de dag ook prima vol (werken, paard, s avonds nog iets gaan doen) maar ik voel me nooit energiek en niet moe.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:47

Dit heb ik ook een aantal jaar gehad, heel vervelend.
Vorig jaar november heeft me vriend me mee gesleept naar een mesoloog.
Ik wou hier niet zo in geloven en was erg sceptisch, maar het heeft mij geholpen.
Nu ga ik elk half jaar heen voor een apktje :)

ps. niks engs aan, geen naalden enzo :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:47

Toch bloed laten prikken, meten is weten :)
Dit kan allerlei oorzaken hebben en bloedonderzoek geeft al een goede indicatie. Je wil niet oververmoeid geraken, dus hup, angst opzij en gaan naar die HA ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:50

Pandora2 schreef:
Dit kan allerlei oorzaken hebben en bloedonderzoek geeft al een goede indicatie. Je wil niet oververmoeid geraken, dus hup, angst opzij en gaan naar die HA ! :D

Ik weet heeeet. :o Ik ga alleen niet alleen hoor! Even in de omgeving vragen of er iemand met me mee wilt.

Wat is dat precies Kingeping?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:05

Ik heb dit ook, maar eigenlijk alleen in stressvolle periodes dus misschien heb jij daar ook last van? Dit is alleen mijn ervaring hoor dus misschien ligt het wel aan iets lichamelijks.
Ik ben in september bijvoorbeeld met mijn nieuwe studie begonnen en heb eigenlijk al de hele tijd last van vermoeidheid, maar het gaat steeds beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:15

Zeepsop schreef:
Ik heb dit ook, maar eigenlijk alleen in stressvolle periodes dus misschien heb jij daar ook last van? Dit is alleen mijn ervaring hoor dus misschien ligt het wel aan iets lichamelijks.
Ik ben in september bijvoorbeeld met mijn nieuwe studie begonnen en heb eigenlijk al de hele tijd last van vermoeidheid, maar het gaat steeds beter.

Het wordt nu bij mij eigenlijk net wat rustiger... Misschien dat de stress er nu uit komt ofzo?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:18

Tip ipv ijzertabletten kan je ook schussler celzout nr 3 innemen = ferrum phosphoricum. werkt net zo goed, maar geen bijwerkingen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:21

Als je ijzer te laag was, had dat dus aangevuld moeten worden, je bent er mee gestopt dus grote kans dat je hb weer te laag is. Vitamine b12 kan gerelateerd zijn, dus daar ook op laten onderzoeken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:48

Danique schreef:
Pandora2 schreef:

Ik weet heeeet. :o Ik ga alleen niet alleen hoor! Even in de omgeving vragen of er iemand met me mee wilt.

Zal ik wel even met je meegaan :')
Of je moet bij mijn HA komen... <<)

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:05

[/quote]

Wat is dat precies Kingeping?[/quote]

http://www.mesologie-zwolle.nl/

Naar haar ga ik altijd, op haar site staat wat mesologie inhoud.
Het is de eerste keer heel raar en heel onwerkelijk.
Ze kwam met dingen waarvan ik dacht,, hoe weet jij dat nou??

Bij mij was de oorzaak dat ik opstapelingen had van stoffen in mijn lichaam die aan het "rotten" waren.
Na 3 jaar ziekenhuis bezoeken en nare onderzoeken en medicijnen, niets hielp en er kwam eigenlijk nergens wast uit.
kreeg ik van haar na een lichaams meting een zwaar dieet voor 3 maanden,, echt wauww :o

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:41

Je kan proberen Roosvicee Ferro te drinken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:44

Ijzergebrek geeft idd die symptomen. Aan je huisarts vragen hoe je je ijzer kan aanvullen zonder vervelende bijwerkingen.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:53

Als je toch laat prikken, vraag dan of ze ook je vitamine D controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:59

Oh wat grappig zeg! Wat fijn dat dat heeft geholpen, interessante website

Dankjewel allemaal, Die roosvicee is een goed idee ja, daar zit veel ijzer in toch!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:03

Probeer eens zo suikervrij mogelijk een tijdje te gaan eten..heel moeilijk, maar elke poging brengt je zeker in de goede weg..lees etiketten..dus ook de frisdranken etc. met hun zogenaamde suikervrij en kunstmatige zoetstoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:11

Indestal schreef:
Probeer eens zo suikervrij mogelijk een tijdje te gaan eten..heel moeilijk, maar elke poging brengt je zeker in de goede weg..lees etiketten..dus ook de frisdranken etc. met hun zogenaamde suikervrij en kunstmatige zoetstoffen.

Ik heb helaas niet zo veel te zeggen over wat er in huis gehaald wordt (woon thuis, ouders bepalen) maar ik drink geen frisdrank. Alleen water.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:14

Koop eens een fles roosvicee Ferro, drink zoethout thee en lekker appelstroop op je brood.
Dat zou misschien een verschil kunnen geven.

Zoveel mogelijk suikervrij gaan eten. Je koopt het misschien niet maar je kan het toch wel bespreken thuis, meer groente, minder brood enz. Het proberen waard

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:21

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:24

Heb je al eens uitgekeken naar producten/voedingssupplementen op natuurlijke basis?
Ik heb hier een filmpje van wat Aloe vera met je lichaam doet als je het drinkt.
Ik post hieronder het filmpje. Ik heb er al zoveel mensen van zien opknappen. Ook mensen die steeds maar moe, moe, moe waren.
https://aelno.wistia.com/medias/us1xeoc52r

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:34

Danique schreef:
Dag Bokt,

al langere tijd heb ik last van continue vermoeidheid. Ik slaap minstens 8 uur maar ook als ik lekker uit kan slapen (en dus geen wekker zet, uit mezelf wakker word) ben ik moe.

Of ik laat ga slapen of op tijd, of zelfs vroeg maakt helemaal niks uit: ik ben toch wel moe. Maar niet slaperig... Dit weet ik omdat het een ander gevoel is dan vlak voor ik naar bed ga of als ik bijv. een keer voor 6 uur mijn bed uit moet (om bijv naar het vliegveld te gaan). Dan val ik zo weer in slaap en nu niet.

Ik slik nu vitamine A tot Z, ik heb 3/4 jaar terug bloed laten prikken maar daar kwam alleen ijzergebrek uit. Ik heb het 's winters en 's zomers.

Verder ben ik niet traag van begrip oid. Ik kan prima auto rijden/snel reageren etc. Ik drink 1,5l water en eet gevarieerd.

Ik weet dat ik er mee naar de huisarts kan maar ik wilde eerst lotgenoten vinden!

Waar is allemaal naar gekeken? Ook naar vit. B12 en Pfeiffer ?

Wat heb je voor het ijzertekort voorgeschreven gekregen?

Is er ook gecontroleerd of je ijzertekort verbeterd is?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:40

Heb hier zelf ook last van, maar bij mij komt het door mentale moe heid.. Depressie.

Heb je al wel opnieuw bloed laten prikken? In 4 jaar kan er veel veranderd zijn enz