sinds een drietal weken (bijna vier) woon ik samen met mijn vriend. Het is de eerste keer voor ons dat we samenwonen. Ik heb wel op kamers gezeten en kan mijn boontjes wel doppen zeg maar. Mijn vriend heeft tot enkele weken geleden steeds thuis gewoond.
Ik merk echter dat het niet helemaal loopt zoals gepland. Sinds augustus heb ik een nieuwe job en geef me daar voor de volle 100%. Ik werk elke week 40u en als ik thuiskom vlieg ik meteen in de potten en pannen om een lekkere maaltijd klaar te maken. Vervolgens begin ik aan de vaat, waar ik heel vroeger wel een dacht 'blijf maar lekker staan' of 'even zitten, ik doe het erna wel' denk ik nu vaak 'ik ga nu onmiddellijk de vaat doen, dan kan ik nadien toch nog de zetel in'. Jammer genoeg denk ik na de vaat dan ook 'sja, ik ben nou toch al aan het werk, ik kan evengoed nog even *vul in* (wassen, strijken, stofzuigen, ...)' Met het gevolg dat ik om 21u30 a 22u00 pas klaar ben met mijn werk, me ga douchen en dan ineens maar ga slapen. Tot grote frustratie van mijn vriend, die gerust tot 24u00 kan opblijven.
Dankzij mijn nieuwe job ben ik (momenteel) elke weekend thuis. Maar helaas vind ik geen tijd om te rusten in mijn weekend. Zo ben ik vrijdagavond al maar begonnen met de bovenverdieping te poetsen, dit omdat ik zaterdag ochtend een symposium had staan van 8u30 tot 13u30. Na dit symposium ben ik doorgereden naar de winkel om de nodige kerstdecoratie te gaan halen (dit wou ik vorig weekend doen, maar kwam tijd tekort. Mijn vriend reageerde toen met "NOU? Ik dacht dat je de kerstboom wel op ging zetten dit weekend?')

We wonen in het oude huis van mijn schoonmoeder en ik ook dat alles er perfect uitziet. Dit aangezien ze elke kans grijpt om commentaar te geven. Dat vermijd ik liever, maar toch weet ze altijd binnen te komen op juist die éné avond dat ik besluit om wél even in de zetel te liggen.
En nu ben ik helemaal op, ik heb nog een hele avond voor me staan, maar moet nog koken, dan de vaat weer doen, en wie weet wil ik toch nog even stofzuigen

Ook ben ik zelden uitgerust, ga slapen rond 22u30 a 23u00 en sta om 6u15 op. Droom vaak slecht en dat vind ik nu net minder leuk. Altijd moe rondlopen, vitaminen bijnemen, vroeg slapen en nog geen resultaat hebben. Ga ik te hard of stel ik me lekker aan?