Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cilli96 schreef:Ik heb het een aantal weken mogen proberen, een vriendin en ik hebben dezelfde maat en zij loopt al jaren barefoot. Ik kon het niet, veel pijn en pezen die op hun max zaten met krachtiger worden.
Echter ben ik extreem hypermobiel, elke arts/podotherapeut is verrast wat ik met mijn voeten/andere lichaamsdelen kan. Hierdoor moeten mijn pezen in mijn enkels en voeten te hard werken om alles op te vangen, als ik dit zou willen trainen kan ik jaren verder zijn tot dat ik een fijne wandeling kan maken.
Als je er mee begint, lees je heel goed in over je loop tijden en wat te doen om blessures te voorkomen.
brokjes schreef:Geen goede match met HMS dus? Jammer, had juist gehoopt dat mijn spieren zich sterker konden maken en zo mijn pezen kunnen ontlasten!
Natasja22 schreef:Aangezien ik toch vaak last heb dat schoenen niet lekker zitten (schoenen vaak te smal) en daardoor last krijg van drukplekken in de vorm van likdoorns ed zit ik toch eens te kijken naar andere oplossingen.
Barefootschoenen zijn van nature breder aan de voorkant en dus ook geschikt voor brede voeten dus misschien een goede oplossing voor mij?
Dus ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben?
Hoe zit het met nat en koud weer?
brokjes schreef:Gewoon doen. Ik draag ze niet altijd, maar wel als ik lange(re) wandelingen maak, of lang moet lopen. In het begin voelde ik me ook raar en bekeken, maar in de praktijk valt dat heel erg mee. De enige plek waar ik er vragen over kreeg, was in het Lake District toen ik daar aan het hiken was en mensen gewoon oprecht geïnteresseerd waren in het feit dat ik door de bergen klauterde op zulke minimalistische schoenen.Ik ben al bij de podotherapeut geweest, maar een zooltje en stevige schoenen tegen het zwikken zijn niet de oplossing voor mij.
Ik had schoenen van vivobarefoot gezien, ze hebben modellen waarvan je nieteens kan zien dat ze barefoot zijn. Tenen schoenen lijken me ook heerlijk maar heb net niet genoeg lef om die te gaan dragen publiekelijk
brokjes schreef:Ik ben al bij de podotherapeut geweest, maar een zooltje en stevige schoenen tegen het zwikken zijn niet de oplossing voor mij.
Ik had schoenen van vivobarefoot gezien, ze hebben modellen waarvan je nieteens kan zien dat ze barefoot zijn. Tenen schoenen lijken me ook heerlijk maar heb net niet genoeg lef om die te gaan dragen publiekelijk