Blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dawn1993

Blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 20:50

Hii bokkers,

Ik heb ff advies nodig want ja maak me best druk.
Vanmiddag naar de dokter gebeld en gezegd dat ik een blaasontsteking vermoedde.
Ze vroegen niet eens naar de klachten en mocht meteen komen.. Moest alleen zelf wel iets meenemen om mijn urine in op te vangen want ja potjes hadden ze niet..
Nou ik dat gedaan en ze zag al meteen bloed, ze keek ff snel met een testje en zei al meteen dat ze ontstekingen zag. Nu heeft ze het op kweek gezet en morgen krijg ik de uitslag.. Ik plas de hele tijd kleine beetjes en krijg een raar irritant gevoel als ik klaar ben met plassen. Alsof er nog uit moet zeg maar..

Nu vraag ik me af zou 't echt een blaasontsteking zijn? Heb met mijn domme kop ook lopen google en er kwam ook iets ernstig uit waardoor je bloed in je plas kan hebben en waardoor je kleine beetjes plast.
Ik maak me echt druk door dat bloed dus ja echt fijn is het niet... Toen ik vroeg of het ook iets anders kon zijn dan een blaasontsteking reageerde ze met een hatelijke toon ja hoor hele ernstige dingen..

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:53

Ik zou gewoon even de resultaten van de kweek afwachten en niet teveel Google-en. Op Google staan inderdaad de meest ernstige dingen en je kunt volgens Google zelfs doodgaan aan een ingegroeide teennagel. Dat is één van de nadelen van het internet: mensen gaan de meest erge horrorverhalen als standaarden zien.

Toen ik blaasontsteking had, had ik ook bloed in mijn urine. Dat is "gewoon" één van de symptomen bij een blaasontsteking en niets om je extreem zorgen over te maken. Je huisarts weet ervan, wacht even de kweekresultaten af en zal je dan een antibioticakuur voor gaan schrijven. Belangrijk voor jou is dat je goed blijft drinken en dan ben je er hopelijk snel vanaf.
Laatst bijgewerkt door Kalab op 17-11-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:53

Op google is een blauw plekje al dodelijk. ;) Maak je geen zorgen, morgen hoor je wat het is. Voor nu raad ik je aan regelmatig water of kruidenthee te drinken om goed door te spoelen. Meer kun je nu niet doen.
Beterschap :(:)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:54

Aan je klachten te zien, denk ik inderdaad dat je een blaasontsteking hebt. Dat zijn wel de symptomen namelijk.

Maar goed, wie zij wij om dat vast te stellen. Wacht rustig de uitslag af van je huisarts en dan krijg je wellicht antibiotica, welke je blaasontsteking en klachten verhelpen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:55

Palmera schreef:
Op google is een blauw plekje al dodelijk. ;) Maak je geen zorgen, morgen hoor je wat het is. Voor nu raad ik je aan regelmatig water of kruidenthee te drinken om goed door te spoelen. Meer kun je nu niet doen.
Beterschap :(:)

Cranberry! Helpt nog beter :j

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 20:55

^Dank je wel dat stelt me een beetje gerust, ik ben echt zo'n idioot die gaat Googlen en ja als je dan dezelfde symptomen tegenkomt bij iets ergs die ook bij een blaasontsteking horen heb ik het niet meer.
Ik vind vooral dat gevoel na het plassen super irritant :-P

Thanks iedereen erg lief dat jullie meteen reageren :-D

Dawn1993

Re: Blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 20:58

Binnen 1 minuut zag ze al ontstekingen dus ja ik schrok me rot toen ik dat en bloed hoorde :$

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:16

bloed hoort er inderdaad wel bij. goed dat je langs bent gegaan!
Ik had 2 jaar geleden een blaasontsteking, ben flink wat cranberry gaan drinken en verwachtte dat het wel over ging. week later zat ik met een beginnende nierbekkenontsteking bij de huisartsenpost :o
bloed lijkt trouwens vaak meer omdat het een vloeistof is en mengt met de urine :j
en google is een slechte raadgever in veel gevallen.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 21:20

^Thanks voor je reactie, ik vind het echt stom van mezelf dat ik gegoogled heb..
Al die symtomen lijken op elkaar dus je maakt je snel gek.
Ik heb echt een angst voor dokters, maar ja loop er nu al 3 dagen mee dus ja moest wel :-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:46

Ja hoor, bloed bij een blaasontsteking is redelijk normaal en kan weinig kwaad als je het op tijd behandelt :)
Heb je vitamine C tabletten/bruistabletten in huis? Voor de nacht dan even 1000mg vit C naar binnen schuiven zodat dit 's nachts de zuurtegraad van je blaas flink kan verlagen. Daar kunnen de bacteriën niet tegen, en dan ben je er sneller vanaf.
Brandnetelthee helpt bij mij ook erg goed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:49

Ik heb maandag ook urine ingeleverd en had ook een blaasontsteking. Nou heb ik het al eens vaker gehad, dus ik wist het ook wel. Alleen kreeg ik gelijk een recept mee. Hoefde niks op kweek. Scheelt weer een dag pijn en ellende. Maar misschien doen ze die kweek om een speciale reden. Ik was eigenlijk de dinsdag al ver van mijn klachten af. En dat pas na 1 dag antibiotica. Hoop dat je morgen ook een kuurtje krijgt. Dan ben je er snel vanaf.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:01

Even morgen af wachten en tot die tijd veel thee en water drinken.

Vorige jaar nog een blaasontsteking gehad. Amtibiotica van de huisarts gekregen en veel water en thee gedronken.
Hierdoor spoel je deels de bactieren eruit.
Plus netjes optijd naar de wc gaan en goed uitplassen

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 22:11

Volgens de assistente krijg ik die kweek alleen om te kijken of het erg genoeg was om antibiotica te krijgen. Maar ja ik hoorde natuurlijk weer alleen bloed haha. Ik zal blij zijn als het morgen middag is.
Ontzettend tof dat jullie allemaal reageren :-)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:36

vooral veel drinken inderdaad. dan is het plassen vaak ook net iets minder pijnlijk ;)
ik hoefde de 2e keer alleen maar te bellen met het vermoeden (klopte ook) en kreeg ook gelijk kuurtje.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:39

Hoort erbij en de kweek is er ook voor om te kijken welke antibiotica. Veel drinken en idd vitc tabletten en cranberrie kan ondersteunen verder Google met rust laten. Als je andere klachten krijgt gewoon even de huisarts bellen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:42

Veel drinken en neem gerust een overdosis vitamine C

En jezelf niet gek maken :(:)

Beetje bloed is heel normaal bij een blaasontsteking en die assistente mag weleens een draai om haar oren krijgen, wat een rotopmerking 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:40

8nnemiek schreef:
Ja hoor, bloed bij een blaasontsteking is redelijk normaal en kan weinig kwaad als je het op tijd behandelt :)
Heb je vitamine C tabletten/bruistabletten in huis? Voor de nacht dan even 1000mg vit C naar binnen schuiven zodat dit 's nachts de zuurtegraad van je blaas flink kan verlagen. Daar kunnen de bacteriën niet tegen, en dan ben je er sneller vanaf.
Brandnetelthee helpt bij mij ook erg goed.

Gevaarlijke uitspraak (denkt aan verhaal over patiënt die zetpillen op at) :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:12

:') Oke voor de duidelijkheid, niet via de onderingang :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:27

Als ik mijn symptomen ga googlen zou ik ook binnen de kortste keren dood gaan :+ Wat overigens absoluut niet het geval is.

Lekker de uitslag afwachten. De kans dat het iets anders is dan blaasontsteking is aanwezig, maar die kans zal heel klein zijn.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:47

De assistente heeft net gebeld en het is een blaasontsteking, kan in de loop van de dag mijn antibiotica gaan halen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:17

Fijn!
Dan zul je wel rap opknappen :j

Inderdaad, als je Google soms moet geloven is het nog een wonder dat je het artikel helemaal uit kunt lezen en niet onderwijl al de geest geeft _O-

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 12:22

^ Ja idd, maar pff wat ben ik blij als die antibiotica gaat werken, het begint nu echt pijn te doen :-)

V Dank je wel!!
Laatst bijgewerkt door Dawn1993 op 18-11-16 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:31

Mag je ook gerust een pijnstiller naast slikken, hoor :(:)
Zou dan wel een veilig paracetamolletje nemen.

Beterschap!

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 14:54

Is het normaal dat ik een soort doorbraakbloeding krijg nu ik aan de antibiotica zit?
Krijg het wel vaker en nu is het ook weer bruin/rood bloed bij afvegen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:08

Hoeveel drink je?
En officieel is de pil niet betrouwbaar met antibiotica(correct me if i'm wrong)

Wat sowieso eut belangrijk is dat je minimaal 2 liter water of thee drinkt