Ik ben sinds mei 18 jaar, en dan komen de dingen er bij kijken dat je zelf overal heen belt en zelf alles regelt wat betreft verzekering, zorg, huisarts, tandarts etc..
6 maanden geleden ging ik naar de tandarts omdat ik links en rechts achter pijn had aan mijn tanden/tandvlees. daar waar mijn verstandskiezen zitten. (die zijn al door.) De tandarts keek wel geteld 10 seconden in mijn mond en ik mocht gaan. Ik zei: Maar is er dan niets? Tandarts: nee. Ik: Maar ik heb wel pijn, hoe kan dat dan. Tandarts: Weet ik niet. Ik moest maar een extra paracetamol nemen.
Beduusd ging ik weg. Echter na een week had ik weer pijn, belde ik weer de tandarts en opnieuw kwam ik daar. Precies hetzelfde verhaal als hierboven.
Ik ben toen naar huis gegaan met het idee: 'het zal wel tussen mijn oren zitten'. En als ik pijn had slikte ik een paracetamol. Ik heb met deze pijn leren leven en ben er gewend aan. Hoort er bij toch?
Nu heb ik sinds 3 dagen enorm last van mijn mond, meer dan normaal, linksachterin. Echt kiespijn is het niet. Het zit achterin, mijn tandvlees is daar dik en het straalt helemaal uit naar de linkerkant van mijn gezicht. Ook mijn oor doet enorm pijn en mijn keel, alleen aan de linkerkant. Ik kan momenteel niet kauwen, niet eens mijn kiezen op elkaar zetten. Ik heb inmiddels een ibuprofen op maar het helpt niet en ik zit met tranen in mijn ogen van de pijn.
Vanmiddag had ik dan eindelijk het lef om de huisarts te bellen. Er werd opgenomen en ik vertelde dat ik graag een afspraak wou maken. Ik moest uitleggen wat mijn klacht was. Ik vertelde dus het bovenstaande verhaal. De vrouw aan de telefoon zei dat ik maar een paracetamol moest nemen. Als dat niet hielp dan moest ik maandag terugbellen. Ik leg wat beduusd de telefoon neer en laat het even door mij heen gaan. Ik vertel net aan die vrouw dat ik niet kan eten, en ik moet maar gewoon uithongeren tot maandag en pijn hebben?

Opnieuw bel ik; Ja hoi, opnieuw met [naam]. Ik wil eigenlijk gewoon nagekeken worden, straks loop ik 3 dagen langer met een ontsteking rond en dat wil ik niet. Daarnaast kan ik niet eten en dat zou ik wel graag willen. Ik was best geïrriteerd. Ik snap heus dat er mensen bellen voor niets, maar voor zo'n klacht mag je toch wel serieus genomen worden? Uiteindelijk zei ze oke: morgenochtend.
Ik ben toch een beetje geschokt inmiddels.

Waarom dit topic? Ik wil het even van me afschrijven. Daarnaast vraag ik me af of meerdere mensen mijn klachten herkennen van mijn mond. En is het normaal dat de telefoniste je zo wegstuurt als je pijn hebt? dat kan toch niet? Ik ga nooit naar de huisarts dus ik schrok best wel.