Say yes to carrots/cucumber shampoo een hype?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Say yes to carrots/cucumber shampoo een hype?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 23:31

Jaja.. Zoals de titel zegt..
Ik lees hier al jaren supergoede verhalen over Say yes to.
Heel leuk SLS vrij, ik dacht give it a try dan hoef ik niet meer te bestellen in de usa.
Zag al iets met sulfate staan, maar dacht: niet neuzelen wie weet is t niks.
Mijn eigen shampoo schuimt al niet, reinigt goed maar droogt mijn huid ook totaal niet uit gelukkig.
Andrelon natuurlijk puur met Sodium laureth sulfate (SLES) wel.
Vol goede moed doe ik dat spul op mijn hand en ik merk direct dat t schuimt en mijn handen droog aan gaan voelen.
Nu heb het getest, maar ik krijg net zoveel jeuk van Say yes to als van andrelon natuurlijk puur.
De sulfaat die erin zit is bijna net zo heftig als SLES, en ik zit me nu echt af te vragen of al die sulfaatvrij wassende bokkers dat niet gemerkt hebben?!
Ik heb echt het idee dat dit een hype is om maar dure flessen shampoo te kunnen verkopen, waar ze net zo goed zooi instoppen, maar in een andere verpakking met mooie praatjes. >;)

Ben ik nu te kritisch of hoe zit het? :x
Ik heb nu in elk geval jeuk op alle plekken waar de shampoo mijn huid geraakt heeft, mijn borst, rug, gezicht en nek jeuken flink.

Dustyenmax18

Re: Say yes to carrots/cucumber shampoo een hype?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:47

Mag ik vragen wat je nu precies gebruikt?
Ik heb sinds een 3 jaar contact allergie op alles wat schuimt. Het was nog niet zo erg dat ik wasgel en shampoo moet bannen.
Nu ben ik helaas wel op dat punt gekomen dat ik nadat ik gedouched heb alles kapot krab..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:55

Niet alle say yes producten zijn idd 100% sles vrij. Er zijn say yes shampoos met een 'vervanger' wat dus wss dat sulfaat is en ongeveer hetzelfde doet als sles.

Het is wss wel een hype, maar ik doe er zelf ook aan mee na gezonde scepsis. Ik heb het idee dat mijn hoofdhuid tegenwoordig gelukkiger is :)

(Daarmee bedoel ik: stabieler, minder jeukend en gezonder)

Edit: ik gebruik trouwens shampoo van de organic.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:31

Vroeger vond ik hem fijn maar sinds de vernieuwing niet meer. Gebruik nu shampoo bars van lush.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:53

Weleda is sles vrij dacht ik! Je kan ook eens proberen met 100 procent olijfzeep je haar te wassen? Allepo's bv..

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:45

Ik had juist het idee dat de hype van Yes to... shampoo al zijn hoogtepunt had gehad.

Ik gebruik de yes to carrots versie en voor mij is het een uitkomst. Ik heb een lange tijd heel erg lopen tobben met mijn hoofdhuid en haar. Gewone shampoos kreeg ik een reactie op en met shampoos uit de wat alternatieve hoek werd mijn haar niet schoon. Toen een tijd soda gebruikt en daar werd het schoon en rustig van, maar is weer niet zo lekker voor de kwaliteit van je haar. Toen ik van een kennis een halve fles kreeg omdat het voor haar niet werkte ben ik deze shampoo gaan proberen. Voor mij werkt het dus en waarom, geen idee. En misschien zou een andere shampoo tegenwoordig ook weer goed gaan, maar ik voel niet zo de behoefte om dat te testen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 12:52

Dustyenmax18 schreef:
Mag ik vragen wat je nu precies gebruikt?
Ik heb sinds een 3 jaar contact allergie op alles wat schuimt. Het was nog niet zo erg dat ik wasgel en shampoo moet bannen.
Nu ben ik helaas wel op dat punt gekomen dat ik nadat ik gedouched heb alles kapot krab..

Ik gebruik natures gate, te bestellen bij iherb.com.
Echt super tevreden over. :j
Als je wil kan ik kijken of ik je een beetje op kan sturen.
Ik heb douchegel en shampoo hiervan.

Ik ga vandaag weer mijn oude shampoo bestellen, ik ga er niet meer mee expirimenteren nu ik dit gemerkt heb.
Weleda vind ik echt te duur trouwens.
Maar het valt me goed tegen van Say yes to, snap echt de positieve berichten niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 04:58

Ik reageer er gewoon goed op, maar ben dan ook niet gevoelig voor de schuimers in de shampoos. Nu Graham's shampoo en die bevalt ook goed. (Zit ook wel een sls in)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 07:27

In Grahams zit zeker geen sls

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:46

Mariposa11 schreef:
In Grahams zit zeker geen sls

Dan heb ik het verkeerd gezien. Zit in elk geval weinig rommel in

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:53

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 14:53

Er is een pakket onderweg.
Twee liter shampoo en douchegel. :+
T zit in flessen van 950 ml met pompje dus ik kan weer effe. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:58

Ik gebruik de yes to cucumbers lijn, die is inderdaad niet volledig vrij. Ik geloof dat de conditioner 97% 'schoon' is en de shampoo 99%. Ik reageer niet super heftig op sulfaten dus het is voor mij niet zo'n probleem, mijn hoofdhuid schilfert er een stuk minder door dan wanneer ik een andere shampoo gebruik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:03

Thats_Me schreef:
Vroeger vond ik hem fijn maar sinds de vernieuwing niet meer. Gebruik nu shampoo bars van lush.

Vernieuwing?

Ik heb nooit van de hype geweten, ik gebruik het zo'n drie jaar omdat het gewoon heel erg goed bevalt. Geen vet haar meer, nauwelijks nog plekjes op m'n hoofd... Maar laatste tijd wel meer dan eerder. Nog geen reden om terug te gaan naar gewone shampoo, aangezien m'n haar nog niet extreem vet is.

Ik heb overigens ook totaal geen last van droge handen of wat dan ook door die shampoo. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb niet zo snel een droge huid.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:41

Deze SLS vrije bokker heeft dat zeker gemerkt en daarom gebruik ik het ook niet. Veel merken beweren vrij te zijn van het eea totdat je kritisch de ingrediëntenlijst bekijkt. Voor mij nu alleen nog Aleppo zeep. :)
Nu is hij mij de hoofdmoot dat ik allergisch ben voor veel waardoor ik natuurlijke en zonder troep producten nodig heb. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 19:52

Ik kan ook heel slecht tegen normale shampoo.
Sinds ik Lyme heb heb ik nogal rare dingen.
De shampoo die ik nu heb ben ik heel blij mee, natures gate.
Ik heb alleen een fles andrelon natuurlijk puur voor als mijn haar erg vet is.
Eens in de paar weken doe ik een beetje op mijn hand, laten schuimen en dan heel oppervlakkig op mijn haar smeren zonder inmasseren op mijn huid, en snel afspoelen zonder dat het de rest van mijn huid raakt.

Deze shampoo heb ik, je ruikt m na uitspoelen amper.
http://eu.iherb.com/Nature-s-Gate-Herba ... 32-ml/6170

Er zal vast wat bij zitten wat niet super is, maar ik heb jaren gezeur gehad met shampoo, dus ik ben blij dat dit fijn werkt. *\o/*
Heb echt gauw erg vet haar, en dat af laten kicken door niet wassen werd echt ontzettend nasty, dat heeft hij deze shampoo bijna geen moeite gekost. :)
Was ook dagelijks of om de dag, ik heb vaak verhoging en dan voelt het niet fris na een nacht woelen om niet te wassen.
Ik reageer trouwens zelfs geregeld op hypoallergene producten, laatst nog gehad met pleisters en ook met crémes in het verleden voor eczemerige huid.
Dat was ook echt lastig om iets fijns te vinden.

Ingrediënten:
Water, cocamidopropyl hydroxysultaine, sodium cocoyl isethionate, disodium cocoamphodiacetate, lauryl glucoside, glycerin, panthenol, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, borago officinalis (borage) seed oil, tocopherol, ascorbic acid, achillea millefolium (yarrow) extract, chamomilla recutita (matricaria) flower extract, lavandula angustifolia (lavender) flower extract, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf extract, salvia officinalis (sage) leaf extract, urtica dioica (nettle) extract, prunus serotina (wild cherry) bark extract, thymus vulgaris (thyme) leaf extract, ascorbyl palmitate, guar hydroxypropyltrimonium chloride, leuconostoc/radish root ferment filtrate, polysorbate 20, hydroxypropyl methylcellulose, sodium hydroxide, glyceryl undecylenate, phenoxyethanol, citric acid, fragrance (parfum)*.
*Phthalate free
Made in USA from globally sourced materials
No - Sodium lauryl/laureth/coco sulfates, phthalates, butylene glycol, artificial colors.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:56

Hier heel tevreden met Yes to, krullen blijven mooi.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:07

XUlyssesX schreef:
Is dit misschien iets voor je?
Ik gebruik het al jaren
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... randId=333
in combinatie met de conditioner

Deze shampoo werkte averechts voor me.
Zojuist vandaag een topix geopend wegens mijn hoofdhuid.
Wil morgen de yes to carrots scalp relief halen en proberen. Gebruij alleen nooit cremespoeling dus weet nog nietof ik die erbij neem.

Ingredieten;

oductinformatie
Aanbevolen gebruik:

Inmasseren in nat haar en uitspoelen. Voor een optimaal resultaat gebruik samen met Yes To Carrots Scalp Relief Conditioner.
Opmerking:

Uitsluitend uitwendig gebruik. Aanraking met ogen vermijden.
Allergie informatie:

Vrij van:
Parabenen
Petroleum
SLS
Ingrediënten:

Water (Aqua), Sodium Coco-Sulfate, Xanthan Gum, Cocamidopropyl Betaine, Salvia Officinalis (Sage) Oil, Citrus (Lemon) Peel Oil, Cupressus Sempervirens Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Oil, Menthol, Niacinamide, Salicylic Acid, Silk Amino Acids, Aleurits Moluccana Seed Oil, Daucus Carota Sativa (Carrot) Seed Oil*, Ipomoea Batatas (Sweet Potato) Root Extract, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Sodium Chloride, Caprylyl Glycol, Sorbic Acid, Citric Acid, Phenoxyethanol, Fragrance (Parfum), Limonene, Citral, Geraniol.
*Certified Organic Ingredient

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:15

Stamper schreef:
XUlyssesX schreef:
Is dit misschien iets voor je?
Ik gebruik het al jaren
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... randId=333
in combinatie met de conditioner

Deze shampoo werkte averechts voor me.
Zojuist vandaag een topix geopend wegens mijn hoofdhuid.
Wil morgen de yes to carrots scalp relief halen en proberen. Gebruij alleen nooit cremespoeling dus weet nog nietof ik die erbij neem.

Ingredieten;

oductinformatie
Aanbevolen gebruik:

Inmasseren in nat haar en uitspoelen. Voor een optimaal resultaat gebruik samen met Yes To Carrots Scalp Relief Conditioner.
Opmerking:

Uitsluitend uitwendig gebruik. Aanraking met ogen vermijden.
Allergie informatie:

Vrij van:
Parabenen
Petroleum
SLS
Ingrediënten:

Water (Aqua), Sodium Coco-Sulfate, Xanthan Gum, Cocamidopropyl Betaine, Salvia Officinalis (Sage) Oil, Citrus (Lemon) Peel Oil, Cupressus Sempervirens Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Oil, Menthol, Niacinamide, Salicylic Acid, Silk Amino Acids, Aleurits Moluccana Seed Oil, Daucus Carota Sativa (Carrot) Seed Oil*, Ipomoea Batatas (Sweet Potato) Root Extract, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Sodium Chloride, Caprylyl Glycol, Sorbic Acid, Citric Acid, Phenoxyethanol, Fragrance (Parfum), Limonene, Citral, Geraniol.
*Certified Organic Ingredient

Ik heb ook het merk in de 1ste quote. Ik ben over de vitamine e heel tevreden. omdat de argan oil beter zou aansluiten bij mijn haar heb ik die laatst gekocht. Gelukkig is de bus bijna leeg, ik raak er steeds minder tevreden over. Snel weer terug naar de vit e dus, die is wel fijn.
Kan dus ook dat de ene shampoo je niet zo ligt en een ander wel

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:21

Sinds ik meer dit soort shampoos gebruik is mn haar niet zo gauw vet meer en de toppen niet meer droog. Nu met de grahams na 4 dagen weer aan wassen toe.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:23

mirriezz schreef:
Ik heb ook het merk in de 1ste quote. Ik ben over de vitamine e heel tevreden. omdat de argan oil beter zou aansluiten bij mijn haar heb ik die laatst gekocht. Gelukkig is de bus bijna leeg, ik raak er steeds minder tevreden over. Snel weer terug naar de vit e dus, die is wel fijn.
Kan dus ook dat de ene shampoo je niet zo ligt en een ander wel

Dus die shampoo is aan te raden?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:29

Ik gebruik andrelon natuur puur maar daar wordt mijn haar idd erg droog van. Maar heb erg vet haar

Daarna doe ik vaak keratine shampoo van syoss erin dat helpt wel tegen de droogheid maar heb soms wel wat jeuk erna

LUsh is volledig vrij dan? En ook goed voor vet haar?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:45

Heb zoveel merken al gehad. O.a Syoss, maar zelfde probleem na aantal wasbeurten.

Lush las ik weer SLS bij de ingrediënten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 20:58

Syoss heb ik geprobeerd toen t net op de markt was, nou dat was een drama.
Vreselijk vet werd mijn haar ervan, een grote siliconenbom volgens mij.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:01

Het blijft natuurlijk uitproberen. Hangt ook af van hoe vaak je je haar wast enzo. Ik was meestal maar 2x per week (daarnaast wel spoelen met water, maar niet met shampoo), en heb dik en krullend haar en een vettige hoofdhuid.

Met de vit e shampoo van organic heb ik niet meer zo'n vette hoofdhuid en geen gekke droge plukken meer in mijn haar.

Maar of het voor jou werkt? Geen idee. Je kunt het natuurlijk proberen.