Aften wel vaker maar dit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Aften wel vaker maar dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:17

Hallo allemaal,

Ik had al een paar dagen fixe pijn in mijn keel en merkte dat ik ontzettend slecht kon slikken zonder pijn.

Ik heb namelijk best wel vaak blaren jn de mond zonder verklaring. Eet genoeg vitamines. Verzorg mijn gebit goed.

Maar nu keek ik dus een flinke blaar achterin me keel en de andere kant is ook flink rood.

Wat kan ik hier tegen doen?
http://boktimg.nl/img/m/c7y8Zg.jpg

lenaa_tje

Re: Aften wel vaker maar dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:27

Auw heel pijnlijk! Ik ben ook iemand met vaak aften. Wat bij mij wel verlicht is spoelen met pure bosbessensap (heel vies) maar naar mijn idee helpt het wel wat tegen de blaren in je mond. Verder heb ik hier een bepaalde spoeling staan en dat verdoofd. Dat heb ik bij de apotheek vandaan. Het helpt allemaal niet perfect .. het is gewoon uitzitten. Hij ziet er al groot uit dus ik denk dat hij nu gaat afzwakken.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:29

dat s het probleem bij mij groeien ze echt wel door tot 1,5 CM groot. Ik poets mijn tanden met zeeduin tandpasta. ik heb lidocaini als verhoof middel. maar kom niet zo ver achter in mijn mond omdat ik super gevoelig ben achterin en dan ga kokhalzen. Ook heb ik aanstipspul om er op te doen maar dat idem. En wat mij zorgen maakt is die andere kant die ook zo rood is

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:31

Tanden poetsen met zendium werkt bij mij goed. Had er ook heel veel last van. En sinds mij zendium is aangeraden een stuk minder. Ik had van bij de huisarts een gek die de pijn een heel stuk verzachte en ook zat verdoofde. Misschien is dat iets!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:35

Bij sommige mensen ligt het aan de tandpasta. Zendium heeft zo als Romyloverrr al schreef een goede werking bij mensen die een gevoelige mond hebben. Dit komt omdat deze tandpasta geen schuimmiddel bevat. Veel mensen met een aanleg voor aftes kunnen niet goed tegen schuimiddelen. Misschien proberen waard om over te stappen van tandpasta?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:36

malih schreef:
Bij sommige mensen ligt het aan de tandpasta. Zendium heeft zo als Romyloverrr al schreef een goede werking bij mensen die een gevoelige mond hebben. Dit komt omdat deze tandpasta geen schuimmiddel bevat. Veel mensen met een aanleg voor aftes kunnen niet goed tegen schuimiddelen. Misschien proberen waard om over te stappen van tandpasta?

ja maar ik gebruik al Zendium. en ik ben van mening dat dat vast wel helpt voor het verkomen van aften. maar het verhelpen wil niet

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:41

Auw! Mijn man heeft dus ook heel vaak grote aften, het enige wat bij hem helpt tegen de pijn is Oralmedic. Het erop doen brand behoorlijk volgens hem maar daarna is het helemaal verdooft en kan hij weer normaal iets eten.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:47

Mijn ervaring is dat je vanalles kunt proberen, maar dat de beste remedie is om gewoon te wachten tot het weg gaat. Veel middeltjes doen mij meer zeer dan dat het verlicht. Ik heb als kind echt van alles getest, niets hielp echt. Alleen het poetsen met zendium, maar dat doe je al.

Ik probeer altijd wel op te letten dat ik genoeg drink als ik last heb van aften (vaker wel dan niet). Dat lijkt mijn mond een beetje soepel te houden ofzo. Sinaasappelsap prikt, lauwe thee is meestal het fijnst.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:52

Ohh auww dat doet echt zeer.

Aften zijn heel vaak een teken dat je weerstand / immuunsysteem niet optimaal funktioneert. Daar kun je gelukkig wel veel aan doen.
Voor deze keer zal t niet meer helpen maar het zou fijn zijn als de aften niet meer terug komen.

Darm opbouwen met probiotika en gezond eten is een mogelijkheid.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:02

Tjinta schreef:
Ohh auww dat doet echt zeer.

Aften zijn heel vaak een teken dat je weerstand / immuunsysteem niet optimaal funktioneert. Daar kun je gelukkig wel veel aan doen.
Voor deze keer zal t niet meer helpen maar het zou fijn zijn als de aften niet meer terug komen.

Darm opbouwen met probiotika en gezond eten is een mogelijkheid.

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ja, je weerstand helpt natuurlijk ook tegen aften. Maar ik heb ze al mijn hele leven en de rest van mijn gezin heeft er nooit 1 gehad. Eten hetzelfde, sporten verschillend maar even veel, als kind had ik een strak bedtijd-regime (en sliep meestal goed).

Mijn conclusie is daardoor dat er ook gewoon mensen met aanleg zijn. En gelukkig overleef je aften best.

Gewoon heel vervelend voor ts dat dat ding op zo'n rottige plek zit nu.

Edit: ts kan natuurlijk prima pribiotica proberen, het zal haar geen kwaad doen. Ik probeer gewoon aan te geven dat ik betwijfel of het helpt.
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 05-11-16 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:05

Wat bij mij altijd helpt wanneer ik aften heb is bananen eten.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:08

Iemand die ik ken heeft precies hetzelfde. Heel raar, maar hem werd geadviseerd een pot goede bosbessenjam aan te schaffen en een paar keer per dag een lepel bramenjam door te slikken. Hoe apart ook, het hielp super goed. :=
Verse bosbessen schijnen ook te helpen.
Beterschap en succes ermee!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:11

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:13

Ik had ook altijd aften en ook grote..
Maar bij mij is meer de gluten de reden geweest. Heb coeliaki namelijk.
Wat eerder altijd hielp was bij mij om extra foliumzuur te slikken.
Verder viel er niets tegen te doen dan de pijn uitzitten :(

Nu heb ik ze echter zo goed als nooit meer. Heel soms een kleintje.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:37

mariekeoo schreef:
dat s het probleem bij mij groeien ze echt wel door tot 1,5 CM groot. Ik poets mijn tanden met zeeduin tandpasta. ik heb lidocaini als verhoof middel. maar kom niet zo ver achter in mijn mond omdat ik super gevoelig ben achterin en dan ga kokhalzen. Ook heb ik aanstipspul om er op te doen maar dat idem. En wat mij zorgen maakt is die andere kant die ook zo rood is

Ik heb ook lidocaini gekregen van de Apotheek. Maar toen ik dat gebruikte, werden ook mijn lippen gevoelloos. Dus dan gebruik ik maar liever een ander middel. En het is geen wondermiddel want het verdoofd maar voor heel even. En als je aftes hebt die er pas zijn, heb je er nog wel een tijdje pijn aan. Maar zo'n grote als jij heb ik nog nooit gehad.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:47

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:49

mariekeoo schreef:

Ik bedoel eerder aan het wittige te zien. Ik heb inderdaad ook wel is van die enorme maar na het pijnlijkste stadium met veel van dit wit zakken ze wel af na een paar dagen. Ik zou toch is naar de Reform winkel voor bosbessensap, ook smerig maar proberen waard.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:51

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:14

Bij mij bleken de aften, net als bij mijn oma veroorzaakt door een overgevoeligheid voor citrusfruit. Sinds ik geen mandarijn, sinaasappel, mineola, citroen od meer gebruik/ eet (en ook t sap niet meer drink) geen last meer. Verse ananas geeft bij mij ook moeilijkheden, die kan uit blik dan weer wel. En als ik nou een keer wel per ongeluk stukje mandarijn eet of iets met citroensap erin drink, is t gelijk weer mis. Misschien ligt het bij jou ook wel aan bepaald voedsel?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:18

ik zou eens hiermee naar de huisarts gaan misschien ben je inderdaad allergisch voor iets .. ik heb dit als ik ijsjes met een zuur stukje ( raket, split, of limoen smaak) eet ... daarna spoel ik met corsodyl en goed gorgelen en dan is het na (2x daags) 2 dagen zo goed als weg

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:22

Op mijn amandel had ik er een tijdje geleden ook een. Man, het leek wel of ik keelontsteking had! Gelukkig heb ik ze maar heel af en toe.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:24

Al geprobeerd te spoelen met appelazijn (gemengd met water)? Niet vaker dan 1x per dag doen. Goed mogelijk dat het prikt, maar grote kans dat het je probleem oplost.

De oorzaak achterhalen is natuurlijk het beste, sterkte!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:31

Ocharme Ts... ik heb nav klierkoorts een uitbraak van aften gehad en had ook zo een krater (+30 andere aften...). Het allerbeste middeltje is echt spoelen met water met daarin salietinctuur! Je ziet de krengen zo wegtrekken (zo een grote zal wel een paar dagen/week nodig hebben). Sterkte hoor!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:50

ik heb er ook regelmatig last van, helaas ook gezegend dat ik niet zo goed tegen citrusfruit kan helaas.
nog niks gevonden tot op hedend at werkt, alleen aanstip spul voor tijdelijke verdoving. maar jeetje, ik voel je pijn.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 23:54

Ja opzich heb ik wel lidocaine wat ik er opzich op kan doen. Maar achter in me keel kom ik niet. Met spoelen moet je het haast doorslikken om er bij te komen. Die lidocaine word sinds dit jaar trouwens niet meer vergoet. 18 euro voor 30 ml. Belachelijk toch. Maar alsnog uuh. Ja pijn is voornamelijk wat mij nekt