Ik ben dan ook vast niet de enige die in die laatste loodjes ontzettend onzeker is wat nou wél weeën zijn en wat nou niét.
Allereerst, natuurlijk heb ik mijn verloskundige allang gesproken en heeft ze mij ook allang gezien. Maar het vertrouwen wat ik in hun praktijk zou moeten hebben, geven ze mij helaas niet. Vandaar dat ik een topic start zodat ik het misschien wat meer op me af kan laten komen.
Vandaag ben ik 40 weken + 3 dagen.
Mijn zwangerschap was eigenlijk een roze wolk; ik had nergens last van en had niet eens in de gaten dat ik zwanger was. Tot 1.5 maand geleden ongeveer.
Ik kreeg toen ontzettend last van harde buiken, die met een beetje rust wel wat minder werden.
Nu sinds 3 weken heb ik voor weeën zoals mijn verloskundige deze noemt, alleen zijn die weeën die ik 3 weken geleden had toch écht minder pijnlijk dan die ik sinds donderdag heb ( vorige week ).
Sinds vorige week donderdag slaap ik misschien nog 3 uur per dag, en vannacht heb ik helemaal mijn bed niet gezien. Lopen gaat zeer moeilijk en omdat het ons eerste kindje is heb ik natuurlijk in die tijd de verloskundige wel een paar keer gebeld omdat ik zoveel pijn had. Ik heb 2 verschillende verloskundige en allebei nemen ze mij niet erg serieus. Zij lachen mijn pijn gewoon weg, vertellen dat ze toch niets kunnen doen en dat ik maar paracetamol moet gaan slikken om de pijn te verzachten.
Toen ik met vragen kwam, kwam het er zo'n beetje maar op neer dat ik dat ook allemaal op Google kon opzoeken.

Nu weet ik dat jullie geen verloskundige zijn, maar er zijn vast een paar mensen die mij kunnen geruststellen en misschien ontzettend goede tips hebben zodat ik toch mijn rust in de nachts nog een beetje heb.

Mijn eerste vraag is dan ook gelijk een beetje een onsmakelijke, ik ben sinds gisteren morgen mijn slijmprop verloren, en sindsdien ben ik alleen nog maar met maandverbanden aan het verwisselen omdat het zoveel is. Heeft één van jullie dit ook gehad? En wanneer zou dit moeten ophouden?
Dan de bijna ondraaglijke pijn die ik heb; voor mijn idee zijn het gewoon weeën; een soort menstruatiepijn alleen dan 100 keer zo erg. Als ze komen kan ik niet meer zitten, staan of liggen en verdwijn ik het liefst onder de grond. Het begint als knagende pijn en word later nog erger, waarna het weer afzakt. Gisteren had ik het om de 5 minuten wat later weer 10 minuten werd. Wat tot nu toe is afgezakt na om de 30 minuten. Dit heb ik sinds gisterenavond rond 17.00 en dit gevoel is nooit weggegaan.
Ik ben best wel bang voor mijn bevalling, ook omdat ik geen klik heb met mijn verloskundige. Toen ik wist dat ik zwanger was wist ik ook direct dat ik een ziekenhuis bevalling wou. Mijn angst is nu dus een beetje dat ik misschien al wel ontsluiting heb, en straks geen mogelijkheid meer heb om naar het ziekenhuis te komen. Kan dat? Het ziekenhuis is hier ongeveer 10 minuten vandaan dus niet heel erg ver.
Zijn er meer vrouwen die zo lang aan het martelen zijn met weeën die maar niet lijken op te houden?
De baby beweegt ook minder dan hij voor die tijd deed, maar niet zorgelijk minder. Ik voel hem nog wel met regelmaat.
En er zijn hier vast vrouwen die goede tips hebben om de dag door te komen?

Alvast bedankt voor het lezen!