Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Ik snap niet echt hoezo een bril zou helpen bij in slaap vallen. Zeker niet als je thuis nergens last van hebt. Misschien een keer naar de huisarts ermee?Thuis kan ik uren met mn laptop werken zonder problemen, maar op het werk val ik bijna in slaap. Maar dan ook echt!
....
Ik ben dus aan het denken aan een computerbril.
Roadracer schreef:Het feit dat je er thuis geen last van hebt maar op je werk wel, doet me eerder denken aan een verkeerd afgesteld beeldscherm, niet scherp genoeg, verkeerde resolutie, o.i.d. Kun je niet kijken of je een ander scherm kunt krijgen op je werk? Of de instellingen nog probeert te verbeteren?
Taucha schreef:Janine1990 schreef:Ik snap niet echt hoezo een bril zou helpen bij in slaap vallen. Zeker niet als je thuis nergens last van hebt. Misschien een keer naar de huisarts ermee?Thuis kan ik uren met mn laptop werken zonder problemen, maar op het werk val ik bijna in slaap. Maar dan ook echt!
....
Ik ben dus aan het denken aan een computerbril.
*of meer koffie drinken op je werk
Janine1990 schreef:Roadracer schreef:Het feit dat je er thuis geen last van hebt maar op je werk wel, doet me eerder denken aan een verkeerd afgesteld beeldscherm, niet scherp genoeg, verkeerde resolutie, o.i.d. Kun je niet kijken of je een ander scherm kunt krijgen op je werk? Of de instellingen nog probeert te verbeteren?
Ik wacht ook zeker nog even de fysio af die mijn werkplek komt instellen. Dan kan ik idd ook ict nog even vragen. Vind dat er veel ruis in het scherm zit. Maar thuis heb ik ook een ander scherm hoor. Mijn laptop heeft een glimmend scherm, vind ik persoonlijk rustiger aan de ogen. Geen idee in hoeverre dat helpt.
Janine1990 schreef:Even vooropgesteld: ik heb hele goede ogen. Met name op grote afstanden.
Maar ik heb al jaren klachten met beeldschermwerk. Thuis kan ik uren met mn laptop werken zonder problemen, maar op het werk val ik bijna in slaap. Maar dan ook echt!
Ik ben dus aan het denken aan een computerbril. Maar met mij goede ogen vraag ik me af of dat helpt? En ben ik met mijn 26 jaar niet een beetje jong hiervoor als ik verder geen problemen heb?
Ben erg benieuwd!
Azmay schreef:Ik neem aan dat je dit gewoon bij je baas aan kunt geven en dat die jou een prettige werkplek moet geven.
Een opticien zal jou prima kunnen vertellen of een bril jou gaat helpen, advies en een testje zijn normaal ook gratis dus je kan gewoon eens binnen lopen.
kiwiwitje schreef:Waar werk je thuis op, en waar werk je op je werk op?
Ik heb wat jij zegt ook. Maar het is heel typisch. Zolang ik op de imac of macbook werk. Heb ik er geen last van. Maar op mijn laptop's (Acer, Toshiba ) Of de computer die thuis staat dan heb ik er vrij snel last van. En ik zit toch vanaf 08.00 tot 18.00 bijna non stop achter dat ding.
Jans schreef:Ik ben 28 en heb inmiddels al bijna 6 jaar een bril voor dichtbij, ik krijg ook hele moeie ogen van beeldscherm en lezen. Het is geen schande hoor! Mijn ogen zijn gewoon niet goed genoeg meer voor dichtbij
Ik draag mijn bril ook permanent trouwens, kan er in de verte gelukkig ook scherp door zien
Het is niet persé je leeftijd, maar je oogsterkte. Even op laten meten!
Arantes schreef:Heb je ook hoofdpijn na een dag op je werk? En zo ja, waar op je hoofd zit deze dan? Is misschien de afstand op je werk tot de computer kleiner/groter dan thuis?
The_Cat schreef:Een computerbril is vaak wat getinte glazen, wat er voor zorgt dat het beeld niet te fel is voor je ogen, waardoor ze minder snel droog zullen zijn of vermoeid van het beeldscherm.
Als je in slaap valt achter je pc, zou ik eens kijken ten eerste naar de verluchting al. Een ruimte waar er niet genoeg verlucht wordt (geen goed werkende airco ofzo) kan er voor zorgen dat je je vaker al moe voelt.
Ashleydk schreef:Ik heb zelf ook een computer bril. Daar zit gewoon mijn normale sterkte in, maar daar bovenop zit een filter (een klein tintje donkerder) zodat het licht niet zo fel is en een blueflex ontspiegeling die het blauwe licht weg filtert waardoor je minder snel vermoeid raakt. Bij mij helpt het echt!
Rawr schreef:Wanneer heb je voor het laatst in de stoel van een opticien gezeten en wat was de gemeten sterkte toen TS?
laraxXxemma schreef:Dan is dit toch wel de reden om je ogen gewoon eens te laten controleren lijkt me.. Controleren kan geen kwaad, ik had ook niet bijzonder veel problemen, bleek toch -0,5 te hebben (wat dus bijna niks is) maar wat kan een bril dan al een verschil maken.
Ik zou als ik jou was gewoon eens een keer je ogen na laten kijken, je zegt zelf waarom wel maar het moet zijn waarom niet? Je zit na de uitslag nergens aan vast..
Janine1990 schreef:Arantes schreef:Heb je ook hoofdpijn na een dag op je werk? En zo ja, waar op je hoofd zit deze dan? Is misschien de afstand op je werk tot de computer kleiner/groter dan thuis?
Ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn (ongelooflijk dat ik nog single ben eigenlijk), een kater en hoofdpijn horen bij mij alleen bij elkaar na een avond flink aan de sterke drank (+40%, nee die avond duurt dan niet lang en is al jaren niet voorgekomen). Laatste keer hoofdpijn is voor mij ruim 3 jaar geleden na een val van een paard en een lichte hersenschudding. Niet te vergelijken met drankhoofdpijn natuurlijk. Maar ik merk wel dat ik tijdens het werk (en dan met name onderweg van en naar toilet/koffieautomaat) wel eens last heb van een 'strakke band' rond het hoofd. Verder resulteert het voornamelijk in nek/schouder klachten, maar dan wederom vraag ik me af: Ligt het niet aan mijn werkplek instelling? (antwoord op die vraag krijg ik donderdag dus)
Janine1990 schreef:Nog nooit, ik heb ook nog nooit een reden gehad om heen te gaan. Met name van veraf zie ik heel erg scherp, dichtbij is ook nooit een probleem geweest. Dus geen enkele reden om een bril te nemen. Alleen wel vaker gedacht aan een computerbril.
Rawr schreef:Mogelijk ben je een beetje verziend, het zal in ieder geval geen spannende sterkte zijn. En je hebt een leeftijd waarbij je dan nog goed moet kunnen accommoderen om met je oogspieren die kleine afwijking te corrigeren. Maar een oogmeting bij een goede opticien is een goed idee.
Bij computerbril denk ik toch automatisch aan een bril op sterkte. Dingen als een blueflex ontspiegeling tegen het schadelijke blauwe licht van een monitor is wel aan te raden maar een filter ben ik zelf niet zo weg van omdat dat ook nuttig licht filtert. Als een scherm dan al erg veel licht geeft kun je beter even met de instellingen van het scherm prutsen.In het thuisgebruik heb ik een handig programma die naarmate de zon zakt en het nacht wordt mijn scherm aangenamer kleurt en minder storend blauw licht uitstraalt. Voor sommigen hier misschien ook wel een tip.