In februari ben ik bevallen van een prachtige zoon alleen niet op de manier waarop ik had gehoopt.
Mijn mannetje had er met 41 weken nog niet veel zin in dus zijn we naar de gynaecoloog geweest en met 41+2 ingeleid.
Dit is mijn verhaal van toen.
Zo even rust hier nu wat lekker, zoals iedereen ondertussen wel weet is eindelijk onze kleine man op de wereld gekomen maar pfoeww het is niet makkelijk geweest!
Vrijdag:
Zijn we naar het ziekenhuis gekomen en hebben ze een ballon geplaatst zodat ik wat ontsluiting ging krijgen zodat ze de vliezen konden breken en de weeën op gang konden gaan brengen,
Savonds de ballon er uit gevallen dus dan verwacht je meestal 3cm ontsluiting ja mooi niet! Krap aan 2cm....
Zaterdag:
Tja had ik eigenlijk 3cm ontsluiting moeten hebben en die was er niet dus kreeg ik pillen om het wat meer op gang te brengen, elke 4u kwamen ze kijken en ik bleef mooi hangen op 2,5 volgende keer krap aan 3cm ook wat weeën gehad door de pillen maar zette niet door uiteraard waarom zou het ook wel, in ieder geval 3cm en savonds eindelijk MN baarmoedermond week.
Zondag: Day of birth
Smorgens om 10u mochten we dan eindelijk naar een suite waar ze vliezen gingen breken en het infuus aan gingen zetten iedere 2 uur kwamen ze langs om te kijken hoe de ontsluiting ging nou schoot dus echt 0,0 op.
Na een paar uur kreeg ik enorme weeen stormen en wilde ik pijnstilling ruggenprik durfde ik niet maar gelukkig hebben ze me om gepraat om het wel te doen! De laatste uurtje ben ik toen gelukkig nog een beetje lachend door gegaan. middags om 2u hadden we een goede 3 cm met de spuit op 12 waarbij de meeste dat niet trekken omdat het veel te hoog is.
Om 4 uur ging het niet goed met yvan die reageerde heel slecht op de weeën en z'n hartslag zakte elke keer te ver weg, de pomp met weeën op wekkers werd uit gezet om eerst yvan te laten rusten en zelfs MN weeën werden gewoon minder en gingen niet eens op eigen kracht verder.
Yvan z'n hartslag begon weer beter te worden en nu eigenlijk te hoog maar wel mooi constant dus toen hebben ze om 20:00u besloten weer op te gaan hogen met weeën op wekkers, als ik om 10u geen 5cm had werd het een keizersnee. Nou om 10u was het net 4cm dus we wisten genoeg OK personeel opgetrommeld, anesthesist er opnieuw bij en hup naar de OK.
Eenmaal op de tafel waarbij alles was verdoofd schoten mijn buikspieren in een kramp die er de gehele tijd niet los is gekomen, extra spierverslappers gehad en lachgas om te proberen de spieren wat losser te krijgen, de Verloskundige die hielp bij de operatie was haar vingers haast kwijt door de kracht van mijn buikspieren en ze heeft zo hard op MN buik moeten duwen dat ze bang was dat ze door me heen zou gaan. Ook hebben ze 1 buikspier in moeten snijden om yvan er uit te kunnen krijgen, en toen eindelijk daar was hij dan om 23:10 onze prachtige vent Yvan Noël Visser met een geboorte gewicht van 3780 gram.
Wat zijn wij trotse ouders en wat hebben we het moeilijk gehad! Ik heb nog flink pijn en mag de komende 6 weken helemaal niks behalve voor yvan zorgen.
Ik heb schreeuwend en krijsend in volledige paniek op tafel gelegen maar het meeste weet ik niet meer.
Ik heb hem niet eens te wereld zien komen tenminste ik heb het wel gezien alleen weet ik er niks meer van ik denk van de 2u in de ok ik me 15 min kan herinneren. En dat is vooral pijn en paniek...
Mijn huisarts heeft er geen tijd voor,
Mijn familie begrijpt me niet en mijn man is druk bezig met een bedrijf opstarten en zijn werk die wil ik er niet mee lastig vallen.
Hoewel ik dat wel doe.
Ik ben bloed chagrijnig de honden moeten het ontgelden en elke keer doet het mij pijn als ik het doe maar het is mijn enige manier om mijn woede kwijt te kunnen.
Ik ben afwezig en wordt steeds afweziger ik praat niet meer met mensen. Zit alleen nog maar in mijn telefoon.
Fysiek en lichamelijk heb ik pijn ik trek het gewoon niet meer.
Ik heb 2 geluks momentjes op een dag. De lach van mijn zoon en op de rug van mijn paard.
Ik weet het gewoon niet meer