Ik ben inmiddels twee jaar samen met mijn vriend, vorig jaar heeft hij met succes nog enthousiast een aantal paardrijlessen gevolgd (gedwongen door mij, natuurlijk

Hij was al allergisch voor katten, maar nu ook voor paarden. Eerst kreeg hij alleen een reactie als hij zélf naar stal was geweest. Dan rode ogen, niezen, snotteren en jeuk. Nu, de laatste weken, lijkt het enorm snel te verergeren. Als ik naar stal ben geweest en bijvoorbeeld mijn paardrijbroek in de woonkamer uitdoe, kunnen we er donder op zeggen dat hij een tijdje later aan het niezen en proesten is. Inmiddels beinvloedt het ook zijn functioneren op werk (een chronisch snotterende fysiotherapeut is gewoon niet zo chique). Ik kleed me nu maar om op stal, maar vannacht is hij tóch allergisch geworden (misschien paardenhaar/stof in mijn haar?)..
Echt ontzettend frustrerend voor ons allebei! Hij voelt zich steeds gewoon echt ziek, antihistamine (allergiepilletje) helpt wel, maar vinden we allebei geen passende langdurige oplossing. Ik begin onderhand bang te worden dat ik moet gaan stoppen met paardrijden, weet niet meer wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat er allergenen bij hem in de buurt komen..
Wie heeft er ervaring met een (paarden)allergie en de oplossing, tips, ideeën?