Gestoken op been, nu enorme rode plek die heet is ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Gestoken op been, nu enorme rode plek die heet is ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 14:38

Zaterdag avond ben ik vermoedelijk gestoken. Kan ook overdag zijn geweest dat t een daas was. Maar... Hij is bijzonder groot!!

De prik plek zelf is een dikke schijf, daarom denk ik een daas. Maar daarom heen zit nu een extreem grote rode plek die echt onwijs warm is. Door m'n broek heen voel je het.

Ik heb t gister avond en vanmorgen geijst (met doek eromheen) vanwege de jeuk en de warmte maar of dat nu goed heeft gedaan?

Voor zover ik weet ben ik niet allergisch voor muggen of dazen steken.

Wat kan ik het best doen? Ben persoonlijk niet van het smeren dat zal overal aan zitten. Wel of niet koelen? Probeer er qua krabben zo weinig mogelijk aan te zitten.

Erg charmante foto..
Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Re: Gestoken op been, nu enorme rode plek die heet is ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:40

Ik denk dat je het gewoon zo moet laten en niet aan moet zitten. Koelen kan wel, maar of het veel helpt?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:42

oooh herkenbaar, zeker een daas... heb ik ook gehad.
Die heeft iets langer gezeten vermoedelijk... ik heb het ook gehad op mijn boven been tijdens het paardrijden... heb 'm niet gevoeld en toen ik 'm wel voelde was het al te laat. Bij dood slaan hele broek rood haha...
De plek is bij mij ook mega dik en rood geworden en voelde ook erg warm aan. Jeukte ook verschrikkelijk.
Denk dat die steek nu maand geleden is, de zwelling/warmte/jeuk is weg, maar heb nog steeds zichtbaar een donkere plek op mijn been van die steek...
Niet aan krabben, koelen kan wel en gewoon geduld hebben... sterkte!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 14:44

Toch een daas! Ik heb helemaal niets gevoelt ... Tijdens t longeren vloog er wel een beest bij me meerdere keren maar had niet in de gaten dat dat misschien een daas was.
Phoe maand is wel lang! Ik hoop iedergeval dat die jeuk snel over is net als die wartme.

Bedankt beide !

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:45

Yes een dazenbeet.. Ik smeer Azaron dat helpt goed, met een week is de ergste jeuk er dan af, maar het blijft nog wel een tijdje een lelijke plek ja.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:46

De jeuk/warmte heeft ongeveer weekje geduurd... de jeuk is ergste vind ik haha
Sterkte!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:46

Heb ik ook gehad! Door een onbekend insect gestoken tijdens het snoeien, het jeukte wat maar deed geen pijn. Advies van mijn buurman die huisarts is, was gewoon afwachten en als je misselijk werd of koorts kreeg naar de ha. Bij mij was het na een week weg.

De dag zelf:
Afbeelding

De avond erna:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Oedi op 06-09-16 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:48

Bij warmte en roodheid moet je alleen zijn op een ontsteking. Ik zou als het blijft even contact opnemen met de huisarts.

Mentol zalf werkt fijn verkoelend op zo'n plek

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:49

Rode ringen doen bij mij wel alarmbellen afgaan! Tekenbeet of ontsteking? Ik adviseer de huisarts...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:54

Ik heb inderdaad jaren geleden een keer aan de AB gezeten door een dazenbeet. Normaal gesproken worden die bij mij ook al enorm groot, rood, dik en warm. Bij de ontsteking werd dit in de loop van de dag nadat ik gebeten werd alleen maar erger.

Goed in de gaten houden dus of al even de huisarts bellen om om advies te vragen! Bij mij helpt afterbite normaal gesproken wel, behalve die ene keer dus.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 14:55

Hartstikke bedankt iedereen.

Phoe Jannaa, jou arm was mooi dik!

Ik wacht het eventjes af, zou heel goed een daas kunnen zijn! Teek op die plek vind ik apart ook de jeuk en de harde schijf lijkt me niet echt van een teek?

Blijf nog wel een paar keer koelen en dan hoop ik dat het volgende week weg is! :D

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:59

Google even op tekenbeet en kies dan 'afbeeldingen'. Ik vind het erg op jouw been lijken, maar goed, sterkte in ieder geval.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 15:07

AEP schreef:
Google even op tekenbeet en kies dan 'afbeeldingen'. Ik vind het erg op jouw been lijken, maar goed, sterkte in ieder geval.

Ik begrijp wat je bedoeld ;) vind zelf persoonlijk niet heel erg overeen komen. tussen de schijf en buiten zit geen witte ronde plek namelijk.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:12

Als ik jouw foto zie (en ook die van Jannaa) dan zou ik zeggen dat het inderdaad een dazensteek is. Zelf ben ik daar ook erg gevoelig voor en ben ik deze zomer ook een aantal keren de sjaak geweest.

Als de jeuk te erg wordt mag ik van de huisarts een anti-histamine tabletje nemen. Bij de drogist kun je geloof ik ceterizine zonder recept krijgen. Verder koelen en niet krabben, maar dat laatst is ongeveer hetzelfde dan zeggen dat je niet aan roze olifantjes mag denken.. ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:13

ik heb inmiddels al meermaals een tekenbeet gehad EN borreliainfectie, nooit zo'n grote schijf gehad en al helemaal niet binnen 24u. Ik herken het toch ook als een dazenbeet.
Koelen verlicht evenals een gel met antihistaminicum in (bv Fenigel). Wel opletten dat het niet gaat ontsteken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:16

Ik vind die van Janaa meer normaal.
Arm is dik en rood, vervelend!

Maar de jouwe...
Zo sterk afgetekend "dartschijf" met meerdere ringen...

Ik zou naar de huisarts gaan.
Dit is niet zonder risico.
Ik heb neuroborreliose overgehouden aan de vele dazensteken van vroeger.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:17

Tip tegen de jeuk. Doe er wat azijn op. Zal wel even prikken, maar de jeuk gaat verdwijnen. En lijkt mij ook een dazensteek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:23

Prachtig al die huisartsen op Bokt... :D Bij twijfel zou ik gewoon laten kijken naar een echte huisarts. Good luck! +:)+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 15:30

Picasso schreef:
Prachtig al die huisartsen op Bokt... :D Bij twijfel zou ik gewoon laten kijken naar een echte huisarts. Good luck! +:)+

Bedankt!

De rest ook bedankt voor het mee denken.

Ik kijk het tot t weekend aan, vertrouw ik t nog steeds niets ga ik wel langs de huisarts :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:35

Oe ik heb wat jij hebt ook maar dan van muggen. Zo ziet het eruit wanneer ik een allergische reactie heb. Ik doe dan altijd goed koelen, stilt meteen de jeuk. Maar beste is nog even langs de ha te gaan als je het niet vertrouwd.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:40

ik had dergelijke reactie nog wat erger,kwam door een daas.
ben naar de ha geweest om een zalfje en was enkele dagen later over.
gloeit idd enorm,is puur een allergische reactie op die beet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:47

Zulke bulten heb ik elk jaar weer van een dazensteek. Inderdaad voelt het gloeiend heet aan door je broeken heen.
Als je er zo min mogelijk aan zit is het met een paar dagen weggetrokken, tegen de jeuk gebruik ik dit:

Afbeelding

Komt een klein schokje vanaf, paar keer klikken(op het kleine bultje waar de mug gestoken heeft) tot de jeuk weg is. Werkt perfect!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:49

Ik heb altijd gigantische warme dikke schijven van een dazenprik.
Wat het beste helpt is gewoon pure azijn.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:54

Ja dat is een dazensteek...

Ik ben drie weken geleden ook gestoken, ook niks doorgehad. En ik zit er nu nog mee, de schijf is wel weg maar er bleef een klein wondje achter wat was gaan ontsteken. De ontsteking is nu gelukkig weg, en het wondje is ook steeds kleiner aan het worden.

Het duurt helaas wel even, sterkte!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:52

Google-image eens op "wondroos". Zodra het daarop gaat lijken: meteen naar de huisarts of de SEH. Zolang het hierbij blijft of afneemt zou ík me geen zorgen maken (maar ik ben geen arts, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt).