Migraine vaak nog onbegrepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoelang houd de migraine bij jou aan

Enkele uren
37 (23%)
Een dag
57 (36%)
1-3 dagen
61 (39%)

Totaal aantal stemmen: 155

AfricanLady

Migraine vaak nog onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 23:44

Hebben jullie dat ook op je werk, school, privéleven dat het vaak onbegrepen is.
Mensen zeggen dat je je niet moet aanstellen want dan nemen je toch even een paracetemol of ibuprofen.
Ze lijken niet te begrijpen dat het toch een zware 'ziekte' is
Ik voel mij erg bezwaard als ik mij moet ziekmelden omdat er veel onbegrip wordt getoond.
En als ik weer aanwezig ben wordt gezegd goh had je weer eens hoofdpijn of maandelijkse klachten.
Dit is echt niet leuk.
Ik ben niet eens in staat naar de toilet te gaan of op te staan als ik een aanval heb laat staan werken.
Hebben jullie dit ook ?

Stukje over mijzelf
Ik ben 23 en heb sinds 8 jaar migraine.
Hierdoor ben ik aan de pil begonnen om de menstruatie te regelen en hopelijk de migraine.
Vaak maar 1x per maand maar het laatste half jaar heb ik 3 A 4x per maand een zware aanval.
Sinds vorig jaar augustus student.
Er is niks veranderd in mijn dagelijks leven.
Ik ben student en werk tussen de 5 augustus 10 uren in de keuken bij.
Het heeft mijn leven zo beïnvloed dat ik mentaal een soort depressief ben geworden.
ik wil van alles doen maar dat kan zo omslaan.
Sporten wil niet meer of studeren.
Op school kan ik mij niet concentreren en ik heb geen zin om te werken.
Het liefst blijf ik de hele dag in bed ook heb ik geen migraine op dat moment.
ik heb nergens zin in.

Ik heb in juli een scan van mijn hoofd gehad en er was niks onbewoonde te zien.
Momenteel slik ik elke dag propanolol dat mijn pols verlaagd waardoor kans op migraine verkleind.
Dit helpt redelijk.
De bijwerkingen zijn er wel weer van
Duizelig bij opstaan en veel zweten.
Tintelingen in voeten en handen.
Daarnaast heb ik sumatriptan als ik een aanval heb.
Als ik de aanval voel aankomen en ik slik de pil dan is het nog vreselijk maar draagbaar.
Voel ik hem niet aankomen en slik ik hem pas als ik de aanval heb, dan heb ik iets minder pijn maar dan is het echt een hel.

Nu ben ik nog steeds onder behandeling en toezicht van de neuroloog.
En ga ik via de huisarts nu 3 maanden stoppen met de pil.
Mischien dat die ervoor zorgt dat het heel heftig is.
Vrijdag is de menstruatie begonnen en ook de migraine tot vanmiddag.

Duizelig, overgeven, zweten, helse hoofdpijn aan 1 kant. enige verschijnselen bij de migraine

Ik hoop medestanders te vinden die ook migraine hebben en elkaar tips geven hoe jullie ermee doorkomen.
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 05-09-16 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:00

Ik herken me heel erg in je verhaal. Je wordt een soort gevangene in je angst. Je weet dat het elk moment kan omslaan, dus je stapt niet alleen in de auto.
De
Propranolol heb ik ook gehad. Maar de migraine brak er dwars doorheen en ik kon op schoolbord meekomen omdat ik vaak duizelig was en flauwviel. Zelfs boodschappen doen en in de rij staan bij de kassa durfde ik niet. Dus toen ben ik daarmee gestopt.

Ik was het zo zat, niets hielp. Ik ben met alle medicatie gestopt en wilde op de opleiding het bijltje erbij neer gooien. Mijn droom opgeven door de migraine.

Ik heb toen een gesprek gehad met een kennis, die gepensioneerd psycholoog is.
Hij zei me dit:

"Wat is eigenlijk het probleem? Iedereen is wel eens ziek.'jij dan misschien wat vaker, maar is dat een ramp? Schooldagen en toetsen kan je inhalen. Als je in de auto migraine krijgt zet je hem langs de kant, bel je een taxi en haal je de auto later toch op? Waarom ben je bang voor datgene wat je niet kan voorkomen? Haal het maximale uit de momenten tussen de aanvallen!"

Dat was echt een eyeopener voor mij. Ik heb op mijn studie een nieuw plan gemaakt (had veel toetsen gemist door de migraine, dus het was een chaos van vakken, toetsen en colleges). Ik heb een extra jaar ingepland om orde op zaken te stellen en 1 vak tegelijk te kunnen volgen. Ik fietste er zo doorheen!
Ik zat min of meer te wachten op de volgende aanval. Ik had ze elk weekend. Maar hij kwam niet. De vakantie begon en dan had ik ook altijd aanvallen, maar ze kwamen niet. Zelfs tijdens mijn tentamens geen aanvallen!

Ik ben toen echt jaren lang vrij geweest van migraine tot het een paar maanden terug mis ging in de privé sfeer. Meerdere aanvallen per dag, iets van 7 in 3 dagen.
Ik moest me de maandag afmelden voor school omdat ik s ochtends wakker werd met migraine, en dinsdag op het station ging het weer mis. Ik heb school gebeld en het uitgelegd en gemeld dat ik wel zou laten weten wanneer ik weer kwam.
Woensdag geen last, dus ik dacht donderdag: zal ik naar school gaan?
Maar ik ben lekker gaan paardrijden en ben pas maandag weer gegaan. Even het hoofd leeg.
En nu ben ik alweer weken vrij van aanvallen.

Voor mij helpt het dus heel veel om rustmomenten in te bouwen. Of in elk geval om te weten dat ik doe momenten kan pakken als ik ze nodig heb.
Momenteel loop ik alweer enkele weken coschappen, 6 dagen in de week van half8 tot ongeveer half 5/half 6. Daarmee wil ik zeggen dat migraine niet perse het einde hoeft te zijn van normaal functioneren op het werk of op school. Je moet er alleen achter zien te komen wat de trigger is.
Bij mij is dat stress. Teveel stress en dan krijg ik gewoon kortsluiting...

Ik wens je heel veel sterkte TS, en ik hoop dat jij ook zon goeie oplossing kan vinden als ik.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:02

Ondertussen alweer 4 jaar geleden dat ik mijn laatste migraine aanval heb gehad.

In groep 8 op de basisschool begon het bij mij. De aanvallen waren heel onregelmatig, soms wekelijks, soms maar 3x in de maand oid.
Tot in de 3e van de middelbare school heb ik er regelmatig last van gehad.

Ik zag een aanval wel altijd aankomen. Ik zag namelijk eerst vlekjes. Dan begon binnen 10 minuten mijn zicht kleiner te worden door de hoeveelheid vlekjes. Ook leek ik totaal geen kracht meer te hebben (kon de rits van mn jas niet eens los maken).
Ongeveer na een kwartier begon de knallende hoofdpijn die niet uit te houden was. En niet lang daarna werd ik kotsmisselijk en moest ik wel 10x in anderhalf uur overgeven.
Meestal duurde een aanval 5 a 6 uur.

Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg ik medicijnen. Een zetpil en een gewone pil. Wanneer ik vlekjes begon te zien moest ik direct de zetpil nemen. Die hield de misselijkheid tegen en zorgde er dus voor dat mijn maag rustig bleef. Dan moest ik een half uur erna de andere pil nemen, tegen de hoofdpijn.
Het hielp zeker! Het werd dragelijker. Werd nog wel misselijk, maar hoefde niet meer over te geven. Ook was de hoofdpijn nog vreselijk, maar verdraagbaar. En de aanval was korter, zo'n 3 a 4 uur ipv 5 a 6 uur.

De pillen heb ik maar 2 of 3 keer hoeven gebruiken. Daarna is de migraine plotseling uit het niets verdwenen en tot op vandaag nooit meer terug gekeerd, en hopelijk blijft dat zo...

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:06

Hier ook een migraine klant. Toch ben ik er achter gekomen dat mijn hoofdpijn geen migraine is. Pijnstillers werken ook echt niet. Ik doe door stress aan kaakklemmen. Hierdoor zijn veel spieren rond mijn kaak, nek en hoofd zo gespannen dat die enorme pijnen opleveren. Google hier eens op, misschien heb je er wat aan... Wil je meer weten, laat je horen!

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:08

Door het stoppen met de anticonceptiepil is mijn migraine van 4-6 keer per maand terug gegaan naar 4-6 keer per jaar!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 00:09

Bedankt voor je verhaal. Eilleen333
Dat gevoel heb ik nu ook ik wil gewoon stoppen met alles niet meer werken of naar school niet omdat ik lui ben.
ik heb er ook aan zitten denken om de psycholoog te benaderen maar durf het aan de ene kant niet
Aan de andere kant wil ik wel maar hoe kies ik er zijn zoveel praktijken. En er zit vaak maanden aan wachttijd.

Maar er is hoop nu ik jou verhaal lees.
Lig vaak tot laat wakker te denken aan alles en nog wat en ik ben het gewoon zat.

Celine_famke
de zetpil heb ik idd ook namelijk de primperan.
Maar ik voel de misselijkheid totaal niet aankomen zoals jij.
Het ene moment voel ik mij goed en 1p seconden erna kan ik bij wijze van boven de pot hangen.
En met de pijn is het moeilijk om in te brengen.
Ik hoop dat het net als bij jou in een keer verdwijnt.
Wat lijkt mij dat fijn

Rabbeltje
Is inderdaad de moeite om te Google bedankt

Manifesto
Hopelijk gebeurt het hier ook

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:16

Ik had vanaf groep 6 tot en met de tweede klas heel vaak migraine aanvallen. Het begon bij mij met verminderd zien, ik kreeg allemaal happen uit mijn beeld.
Dan moest ik gelijk sumatriptan nemen. Soms brak de aanval dan niet eens meer door. En vaak ook de pech dat het wel doorbrak, dan lag ik huilend in bed van het pijnlijke gebonk in mijn hoofd.

Tegenwoordig heb ik bijna nooit meer aanvallen. *klopt af*
Maar als ik ze heb zijn ze nog heftiger dan toen qua pijn.. de aanvallen breken door de sumatriptan heen, en daarna voelt het alsof mijn hoofd tussen een draaibank zit en steeds strakker word aangedraaid.
Het was een keer zo erg dat ik me naar de huisartsen post heb laten brengen. Ik kreeg ook hartkloppingen.

Ik merk inderdaad ook ontzettend veel onbegrip. Met 'ach met een beetje hoofdpijn kun je toch wel werken'
Dan denk ik altijd was het maar een béétje hoofdpijn..

Door de pil is het bij mij wel zeker weten minder geworden. :j

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:18

Heel erg herkenbaar helaas... Ik heb sinds groep 5/6 van de basisschool last van migraine. Bij mij zijn de uitvalsverschijnselen heel erg. Soms zicht volledig weg, aan één kant verlammingsverschijnselen en soms niet meer in staat zijn om mijn gedachten om te zetten in gesproken woorden. Daarna verschrikkelijke hoofdpijn die meestal een dag of meer aanhoudt. Vaak ook misselijk.
Ik heb nu al een tijdje geen last meer gehad omdat ik geprobeerd heb om zo veel mogelijk stress te vermijden, maar als er dan weer veel spannende dingen samen komen gaat het weer mis. Ik heb ook sumatriptan gehad maar daar werd het alleen maar erger van. Ik werd er benauwd en duizelig van en ik had echt het gevoel dat ik niet meer normaal kon ademen.

Een vriendin van mij had laatst voor het eerst een aanval en die zei tegen mij dat ze nooit had verwacht dat het zo erg zou zijn als ik zei dat ik weer eens thuis bleef omdat ik migraine had.

Ik weet dat als ik weer een aanval heb dat ik het dan los moet laten en dat ik moet proberen te slapen omdat de tijd dan het snelst voorbij gaat. De angst voor een nieuwe aanval maakt de kans alleen maar groter dat ik er weer een krijg dus dat heb ik ook los gelaten, al is dat niet makkelijk.

tante_trien

Re: Migraine vaak nog onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:48

Ik had voorheen wel eens migraine. Tijdens stressvolle periodes wat vaker, 1x in de 2 weken ongeveer. Tijdens rustige periodes ongeveer 1x per maand. Per toeval kwamen we er achter dat mijn bloeddruk véél te hoog was. Daarvoor medicatie gekregen en sindsdien nooit meer migraine. Voor degene die nog niet onder behandeling zijn oid voor migraine, laat je bloeddruk eens controleren, wie weet.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:57

Ik ben nu juist tussen mensen die mij eindelijk begrijpen. Mijn ex vond dat ik me niet aan moest stellen, mijn huidige vriend weet helaas zelf ook wat migraine is.

Ook mijn vorige baas snapte het niet. Tja, daar heb je toch pillen voor? Als ik hem in de ochtend vroeg opbelde, euh ja.... Als jij pillen hebt die het accuut weg haalt, kom ze aub brengen! En mijn nieuwe bazin (zelfde bedrijf nieuwe eigenaar) heeft zelf ook helaas migraine en weet dus ook wat het in houdt en we delen soms zelfs tips uit bij elkaar hehe!

Ik gebruik bij een aanval ook sumatriptan.

Voorheen zelfs dagelijkse medicatie gehad omdat ik 2x per week migraine had.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:59

Mensen denken dat migraine niets meer dan fikse hoofdpijn is. Het wordt ook vaak te pas en te onpas gebruikt om normale hoofdpijn te omschrijven. Niet gek dus dat er weinig begrip is.

Mijn migraine komt vaak zonder hoofdpijn. Het heeft jaren geduurd voordat ik de juiste diagnose kreeg. Maar ook zonder de hoofdpijn ben ik volledig uit de running, zo heftig zijn de andere symptomen.

Tegenwoordig heb ik het enkel als ik wat ongezonder leef. Als ik een week niet sport, toch maar die vierde kop koffie neem of veel te laat ga eten bijvoorbeeld.
Van mijn 21e-27e had ik het 6 van de 7 dagen per week. Zo heftig dat ik nauwelijks kon functioneren. Tel daar bij op dat ze dachten dat het psychisch was en het waren heftige jaren!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:09

Ik ben nu 29 weken zwanger en al 29 weken compleet aanvalsvrij. Heerlijk! Daarvoor ging het ook al een stuk beter, door de Dry Needling die ik kreeg. Ik ben van 3 aanvallen in de week naar 1 per maand gegaan. Dit heeft mij echt geholpen. Ik heb zowel spanningsmigraine als hormonale migraine, ik slikte de pil dus ook door, een stopweek houden was hel. De Immigran deed daar ook niets tegen.
Bij de spanningsmigraine hielp de Immigran wel, echter wordt ik zo beroerd van dat spul, dat ik alsnog plat lag omdat alles draaide.

Ik heb mijn leven er nooit door laten beïnvloeden, hoe ongelegen het ook kwam. Het enige wat ik heb aangepast is dat ik tegenwoordig lange stukken met de trailer altijd iemand meeneem met een E rijbewijs. Dit nadat ik een keertje midden in de nacht 2.5uur lang heb staan wachten op mijn vriend, die aan de andere kant van de snelweg in de file stond. Had wel iemand met een rijbewijs bij me, maar geen E. En er stonden 2 paarden achterin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:12

Ik heb altijd heel zwaar migraine gehad. Sinds ik eigen baas ben en dus zelf mijn leven in kan richten is het echt veel beter :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:14

Ik heb 't heel licht. Wanneer het warm is / ik het te warm krijg en me dan inspan (al is het een paar minuten te lang paardrijden) dan zie ik vlekken en moet ik maken dat ik iets paracetamol achtigs inneem en op bed ga liggen, daar lig ik eerst rustig het is 1 keer gebeurd dat het snel over ging, maar dan ga ik slapen en slaap ik toch flink wat uren, en ven ik wakker dan slaap ik zo weer verder, doodop ben ik dan. Heb soms daarna nog 1/2 dagen dat ik moe ben en me dan heel naar voel wanneer ik ook maar iets anders doe dan eten, drinken, liggen en op de pot :')
Gelukkig niet zo vaak, laten we zeggen 4 keer per jaar, zoiets.

Het niet begrepen worden herken ik met de momenten dat ik ziek ben, ik pik elk virusje op en doe lekker aan alle griepjes mee en meestal in de winter duurt dat extreem lang. Dan wil niemand met je samenwerken en kom je met de rotte appels samen, gelooft men je niet en vinden ze je stom omdat je een paar toetsen mag overslaan wanneer je op vwo 10 dingen hebt gemist...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:21

Ik heb het ook. Tijdens mijn studentenperiode sowieso na iedere tentamenperiode. En na mijn studie een stuk minder (hooguit 1 aanval per jaar), maar geleidelijk aan werd het weer erger. Tot 2 jaar geleden wel iedere maand tijdens mijn menstruatie (slik geen pil), en tussendoor na spanningen. Ook na een flinke huilbui (hé, we zijn vrouwen hè) komt een aanval. Ik ben nooit zo ziek dat ik moet overgeven, maar wel kotsmisselijk, en ik kan dan niks anders meer doen dan een Nurofen nemen, naar bed gaan, gordijnen dicht en vooral niet bewegen. Slapen en daarna gaat het wel weer.

Wat mij heeft geholpen is mijn voedingspatroon aanpassen. Dat heeft het al enorm verbeterd. Nu heb ik het alleen nog na spanningen/stress-periode. Er kan iets in je voeding zitten wat een aanval triggert. Als je er voor open staat, zou ik eens gaan praten met een orthomoleculaire arts.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:25

Ik was ook altijd het zwarte schaap op school inderdaad :+ Ik had het vaak 2 keer per week, niet zo onwijs heftig (in migraine begrippen ;) ). Ik zie vlekken of het beeld wat je hebt als je goed zat bent in combinatie met flinke hoofdpijn en vaak ook overgeven. Toevallig heb ik vorige week nog een aanval gehad, maar de keer daarvoor kan ik me niet eens meer herinneren!

Maar eigenlijk geldt het voor alles wat mensen niet kunnen zien. Ik heb nog niet zo heel lang geleden een flinke hersenschudding gehad en dat begrijpen ook maar weinig mensen hoor. Ze hebben liever dat je doorgaat en dat het chronisch wordt dan dat je gewoon je rust neemt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:26

Bedankt voor jullie verhalen.
Mischien dat het hier ook komt door weinig sporten.
Ik ging als vaste prik 3 A 4x per week sporten.
Toen ik deze opleiding ging volgen werd het minder.
En als ik dan een avondje vrij was pakte ik liever mijn rust.
Mijn voedingspatroon kan ook veel beter.
ik eet te weinig en als ik eet moet het even snel tijdens het werken.
Mischien een diëtiste benaderen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:33

Ik heb ook migraine. Gelukkig maar heel licht. Als ik een aanval krijg moet ik zo snel mogelijk in bed gaan liggen, gordijnen dicht en 2 paracetamol nemen. Na een uur of 4 is de hoofdpijn weg.
Ik ben wel de rest van de dag nog zo wazig als de pest. logisch denken gaat dan niet. Iets onthouden al helemaal niet.

Loop ik door na de eerst signalen dan is het bal. Dan ga ik overgeven en wow....wat een hoofdpijn.

Stress, slecht eten(te laat) te weinig drinken op de dag en hormonale schommelingen kunnen een aanval uitlokken. De pil maakt het bij mij niet erger voor mijn gevoel.

Meeste mensen begrijpen wel dat het niet zo is dat je een pijnstiller neemt en hop je kan wel weer.
Heb ook een leidinggevende gehad die het niet snapte. En met name het stukje dat ik dan niet meer echt kan nadenken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:34

Wat ontzettend rot! En dat is zacht uitgedrukt..
Ik heb hormoonmigraine, een dag rond mijn eisprong en een paar dagen rond mijn menstruatie. En dat is al bijna niet te doen, laat staan hoe het bij jou is..
Ik heb sinds een paar maanden ontdekt dat magnesium slikken bij mij enorm helpt. Ik slik 2x per dag 400mg. Eentje 's ochtend en eentje 's avonds. De migraine is enorm verminderd, sowieso qua heftigheid. Ik kan tenminste aan het werk..
Google maar eens op migraine en magnesium. Werkt niet bij iedereen, maar wellicht het proberen waard.
Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:35

Mijn migraine is sinds de mirena gelukkig afgenomen tot een paar keer per jaar een paar uur ipv iedere menstruatie twee tot drie dagen. Het is bij mij vooral hormoon gerelateerd. Een heel enkele keer is het stress gerelateerd maar dat is dan meer oogmigraine dan mijn hoofd dat ontploft.

Ben er veel voor ziek geweest en gemeld ook. Maar gelukkig altijd wel begrepen door school of baas.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:36

Oei TS, dat lijkt me echt heel heftig (en anderen hier ook). :( Ik kan er ook niet bij dat mensen er geen begrip voor hebben; het wordt toch immers echt migraine genoemd, dat is een ander woord dan hoofdpijn en heeft dus ook een andere betekenis. Je zou toch denken dat symptomen van echte migraine wel algemeen bekend zijn..

Ik heb zelf ook last van migraine, alleen niet de "standaard" vorm zoals jullie hem hebben. Ik heb eens in de zoveel tijd auramigraine, dan krijg je vlekken voor je ogen die bewegen en gekke kleurtjes hebben. Die vlek wordt steeds groter waardoor je na 30 minuten bijna niks meer kunt zien. Soms heb ik er meerdere achter elkaar, waardoor het uren kan duren. Nadat de vlek weg is volgt er meestal nog enkele uren fikse hoofdpijn.

Dat is dus ook zoiets wat overal kan gebeuren, maar je echt belemmert om dingen te kunnen doen. Ik kan niet veilig de straat op als ik migraine heb, of werken, eigenlijk kan ik het beste alleen maar zitten en wachten tot het over is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:39

Hierboven (Isa) dat heb ik ook, denk een soort combi van 'normale' migraine en wat jij hebt. Is echt naar. Zulke vlekken hebben ooit m'n hele gezicht bedekt toen ik echt op 99% van flauwvallen stond, maar da's een verhaal apart.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:41

Ik heb ook al jaren last van migraine.
Meestal krijg ik het als ik oververmoeid ben of te veel stress heb.
Ik kan vaak zelf ook wel aanvoelen wanneer er weer een aanval op komt zetten.
Ik moet eerlijk zeggen dat de meeste uit mij omgeving geen idee hebben hoe het moet zijn om migraine te hebben, maar hebben er wel begrip voor.
Pijnstillers werken voor mij niet, ik ga op bed liggen en net zo lang slapen/ogen dicht tot het over is. De ergste aanval die ik heb gehad heeft 3 dagen geduurd. Ik had 3 dagen alleen maar op bed liggen slapen.
Bij mij kan het ook heel erg verschillen of het meevalt of juist erge aanval is. De ene keer is het na paar uurtjes slapen heel wat minder, de andere keer lig ik minimaal een dag op bed en ben ik dan ook erg misselijk.
Eerder at ik ook veel suiker (Snoep, chocolade, frisdrank, suiker in de thee, etc.) Dit ben ik gaan minderen en moet eerlijk zeggen het helpt wel een beetje.
Mijn broer heeft vroeger ook migraine gehad, die heeft er nu bijna geen last meer van.
Bij mij gaat het nu ook erg goed, de laatste aanval had ik in mei.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:42

xniieeenke schreef:
Hierboven (Isa) dat heb ik ook, denk een soort combi van 'normale' migraine en wat jij hebt. Is echt naar. Zulke vlekken hebben ooit m'n hele gezicht bedekt toen ik echt op 99% van flauwvallen stond, maar da's een verhaal apart.

Is het echt zo'n bewegende vlek, vaak in de vorm van een maan, die steeds groter wordt en uiteindelijk verdwijnt in je ooghoek? Of zijn het gewoon zwarte vlekken? Want wat ik heb heeft niet met inspanning of flauwvallen te maken, dit komt puur door stress, en het komt vanuit je hersenen, niet je oog zelf.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:45

Ik ken het. Ik heb 3 jaar geleden een flinke val van mijn paard gemaakt, met een lichte hersenbeschadiging tot gevolg. Een van de restverschijnselen is migraine.

Ik moet bekennen, ik heb me voor die tijd echt nóoit gerealiseerd dat het zo heftig kan zijn. Overigens heb ik nooit gedacht dat mensen zich aanstelden hoor, maar ik kon me er gewoon geen voorstelling van maken. En vroeg me ook altijd af of er echt geen medicijnen voor waren. Dat onbegrip of onwetendheid kom ik nu ook tegen. En leg ze ook altijd uit hoe het voelt en dat ik dat ook nooit heb geweten.

Inmiddels ben ik erachter dat je gewoon echt niet kunt functioneren met migraine en ook al heb je medicijnen, je je hier ook beroerd van voelt. Ook al wordt de hoofdpijn minder. Het enige dat echt helpt is inderdaad een donkere, stille kamer en slapen.
En dan de dagen erna... alsof alles binnenkomt door een berg watten of gelatine.