Alweer ziek, welke vitamines?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Alweer ziek, welke vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 19:53

Hoi.

Dit jaar ben ik nog nooit zoveel ziek geweest als nu.

Ik word altijd in de winter ziek, dat is standaard en dit weet ik ook. Dus werd ik in januari ziek met een flinke buikgriep. Week naar school geweest en daarna weer buikgriep. Dus 2 x buikgriep op 3 weken tijd.

Nu werd ik vorige week dindag verkouden, dus wat hees en wat gesnotter. Woensdag nacht heb ik dus griep gekregen.

Maandag 5 sep moet ik weer naar school en dat wil ik wel fit zijn.
Zelf zat ik te denken aan extra vitamine ondanks dat ik 2 stuks fruit eet en groeten.

Wat raden jullie mij aan?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:02

Ik heb hetzelfde, word om de minste dingen ziek. Hetgene wat mij goed helpt is vitamine C1000 (van die bruistabletten bij de appie of etos oid), vitamine B en in de herfst/winter vitamine D.

tanjaatjuhh

Re: Alweer ziek, welke vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:03

Vitamine D en B12 hebben wij het meeste een tekort aan. D wel een capsulevorm van nemen.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:11

misschien even bloedonderzoek laten doen? Anders zou je inderdaad vitamine D en B12 kunnen nemen, vitamine C helpt ook tegen je weerstand en sneller herstel.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:11

D in druppelvorm op de tong is nog beter. Vooral D3 is belangrijk. B12 werkt voornamelijk goed in smeltabletten. En inderdaad C1000.
Maar beter laat je je even checken bij een orthomoluculair therapeut, soms hangen tekorten samen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:29

Heb laatst nog bloed laten prikken. Was niks mis mee. Maar ik merk dat ik eigelijk amper weerstand heb.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:33

heb je je amandelen nog en zoja hoe zijn die?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:34

....maar idd: was dat bij de huisarts of bij zo iemand als een orthomoleculaire arts?

De huisarts kijkt voornamelijk naar een aantal basiszaken en of er maligniteit vermoed kan worden.
Orthomoleculair kijkt men gericht naar vitaminen, mineralen, darmflora en de samenhang tussen je verhaal en je bloedbeeld.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:36

Goede vitamine C slikken,niet van de appie oid,maar van een goede winkel zonder synthetische rotzooi erin.
Krijg je ieder jaar de griepspuit? Zoja,daarmee stoppen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:38

Nee krijg geen griepspuit

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:40

misschien wat homeopatisch om je darmen even op te peppen

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:55

Heb je vaker buikgriep klachten?

Heb je eventueel nog andere vage lichamelijke klachten?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:56

Laat je vitamines eens testen.
Zijn bloedtesten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 21:32

Nivada schreef:
Heb je vaker buikgriep klachten?

Heb je eventueel nog andere vage lichamelijke klachten?

Ik heb wel vaker last van maagzuur maar dat komt omdat ik dan mijn maagbeschermer ben vergeten in te nemen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:35

Ik zou zeggen, naar de orthomoluculair arts, of klassiek homeopaat.
Die kunnen je hele systeem nakijken en oppeppen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:45

Veel mensen worden nu verkouden omwille van het warme weer in combinatie met airco.

Ik zou niet zomaar vitaminen gaan slikken zonder dat je weet of het daaraan ligt. Er kan iets anders zijn, het kan ook toeval zijn, of wie weet zijn het net niet die vitaminen die je in zou nemen, waar je een tekort aan hebt.

Nu, mij lijkt dat je dit best kan opnemen met de huisarts. Of die nu met die verkoudheid veel gaat kunnen zeggen, daar twijfel ik aan. Maar vragen kan natuurlijk nooit kwaad.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:46

Als je medicijnen slikt, zoals antibiotica zou je ook eens iets van Yakult kunnen gaan gebruiken dat zorgt ervoor dat je darmflora beter gaat werken en daar vanuit kan ook je algehele gezondheid beter worden!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:50

Vit d zorgen dat je die op oliebasis slikt. En vit v12 even goed zoeken ik geb een mondspray met actieve b12 anders kan je lijf er niet zoveel mee.
Mesoloog kan je ook goed helpen die kan daadwerkelijk meten of je tekorten hebt. Of bioresonantie. Ik was mega vaak ziek nu ik daar in behandeling loop bijna nooit meer. Ideaal

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 22:04

kally schreef:
Als je medicijnen slikt, zoals antibiotica zou je ook eens iets van Yakult kunnen gaan gebruiken dat zorgt ervoor dat je darmflora beter gaat werken en daar vanuit kan ook je algehele gezondheid beter worden!

Ik slik alleen iburofen ivm pijnklachten in knie en rug.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:30

Ook pijnstillers hebben dus invloed op je darmflora!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 01:09

En veel maagklachten hebben hun oorsprong in te weinig maagzuur.
En een minder werkende maag is een minder goede vertering is een minder gezond darmstelsel is een minder fit immuunsysteem.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:56

Ik zou niet zo zeer vitamines slikken, maar liever wat meer vers fruit en meer gevarieerde verse groentes en peulvruchten eten. Een multivitamine waarin van elke vitamine 100% van de adh in zit kan nooit kwaad. Bij de action hebben ze die bv als bruistablet. Oveedoseren is nergens goed voor en kan (behalve Vit C) zelfs slecht zijn en klachten veroorzaken.. Maar er komt meer bij je afweersysteem kijken dan alleen vitamines, en al die stoffen haal je vooral uit verse voeding. In plaats van wat snoep tussendoor kun je bv ook paprikareepjes maken, dat zit bomvol vit C. En als je brood eet met zoetigheid, kies dan bv eens voor een bruine boterham met appelstroop, vanwege het ijzer wat er in zit. Ik denk dat een goed voedingspatroon heel veel kan schelen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 07:00

8nnemiek schreef:
Ik zou niet zo zeer vitamines slikken, maar liever wat meer vers fruit en meer gevarieerde verse groentes en peulvruchten eten. Een multivitamine waarin van elke vitamine 100% van de adh in zit kan nooit kwaad. Bij de action hebben ze die bv als bruistablet. Oveedoseren is nergens goed voor en kan (behalve Vit C) zelfs slecht zijn en klachten veroorzaken.. Maar er komt meer bij je afweersysteem kijken dan alleen vitamines, en al die stoffen haal je vooral uit verse voeding. In plaats van wat snoep tussendoor kun je bv ook paprikareepjes maken, dat zit bomvol vit C. En als je brood eet met zoetigheid, kies dan bv eens voor een bruine boterham met appelstroop, vanwege het ijzer wat er in zit. Ik denk dat een goed voedingspatroon heel veel kan schelen.

Ik denk dat je slecht gelezen hebt. Groenten en fruit eet is tussen door . Maar even goed bedankt voor je reactie.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:11

Mijn weerstand was ook waardeloos. Slik nu sinds een jaar iedere dag chlorella (daar las ik wel pauzes bij in om de paar maanden) en spirulina (slik ik continu). Ik ben sindsdien niet meer ziek of echt verkouden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:12

Saskia9 schreef:
Goede vitamine C slikken,niet van de appie oid,maar van een goede winkel zonder synthetische rotzooi erin.
Krijg je ieder jaar de griepspuit? Zoja,daarmee stoppen.

Mag ik vragen waar je dit advies op baseert? Bij mijn weten wordt de griepprik met een reden aangeraden aan een aantal kwetsbare groepen.