Botnecrose, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Botnecrose, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 16:26

Ik vraag me af of er lotgenoten zijn. Na vijf jaar dokteren en RX'en en echo's waarop ze steeds zeiden dat ik gewoon een peesontsteking had, zelfs de revalidatie-arts zei 'gewoon kine, je enkel zit gewoon vast.' Gelukkig geloofde die niet dat er niks was en kreeg ik eindelijk een MNR van mijn enkel die steeds meer pijn deed. Mijn rechter enkel en heupen begonnen ook pijn te doen dus we begonnen met links. Het resultaat was niet zo mooi, collaps van de enkel. En geen enkel gewrichtje is nog gezond. Mijn het kraakbeen is volledig weg. Artrotische schade, avasculaire necrose en botinfarct-letsels. Die letsels maken opereren onmogelijk. Er zit geen goed bot meer om vast te zetten en een prothese durven ze ook niet aan. Ik ga nog voor een second opinion maar deze zag geen mogelijkheid tot slagen van een operatie meer omdat mijn scheenbeen (sprong?) ook aangetast is. Behalve dat hij niet weet of hij 'm vast gezet krijgt vreest hij dat het er bovendien voor zou zorgen dat de beperkte functie die ik nog heb in rap tempo zal verdwijnen omdat het dan nog minder kan afrollen.

De andere gewrichten gingen ook op de MNR na deze uitslag en de andere enkel is al uitslag van. Zelfde verhaal helaas als links..... :\
De dokter begon met 'het is niet goed meisje...'
Ja dat vreesde ik al... Ik voel ook wat ik voel en die pijn is onmiskenbaar.

1 september gaat mijn bekken onder de MNR en 7 sept. Ga ik dan naar de dokter. Voor de uitslag.

Zij beweren dat het van de cortisonen is maar die had ik nog nooit genomen toen het begon. Pas twee jaar er na heb ik cortisonen genomen. Die zullen niet geholpen hebben maar kunnen dus ook niet de enige oorzaak zijn..

Zijn er nog mensen met deze problemen die hun ervaring willen delen?

Ik heb sinds twee maanden een prothese in mijn hoofd waar bot doorheen moet groeien... Ben nu bang dat dat er invloed op gaat hebben.... Dat zou op z'n zachts gezegd rampzalig zijn..

Grapjasjes12

Re: Botnecrose, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:34

Allereerst: wat moet dat pijn doen joh :(:)

Ik heb geen ervaring, maar is het niet logisch dat er een achterliggende oorzaak is voor zowel je herseninfarct als deze botnecrose? Beiden worden veroorzaakt door verstoorde doorbloeding, als ik het goed begrijp.

Hebben ze met je gesproken over hoe dit mogelijk de prothese in je schedel gaat beïnvloeden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 10:32

Ja, daar gaan mijn gedachten nu dus ook meteen naar uit, infarct, vervolgens het niet aannemen van mijn eigen botluik (ook omdat er geen bloedtoevoer naar toe ging waardoor het is gaan afsterven) en dan maak ik me ook meteen zorgen om die prothese natuurlijk. Die zat vast met draadjes en botlijm (zo'n soort gips van bot) maar de bedoeling is wel dat ie onderhand vast staat door mijn eigen schedel die er wat doorheen groeit..

Ik ben door mijn huisdokter (die wel goed is) doorverwezen naar een ziekenhuis in Genk, nu ben ik daar normaal niet graag omdat ze daar niet echt doortastend zijn maar ik dacht aan iets van artrose oid dus ben gewoon daarheen gegaan. Zij hebben daar nog niet over gesproken en ik had daar nog niet meteen naar gevraagd omdat het links was, aan die kant heb ik een lichte verlamming, maar nu ik weet dat het rechts ook zit (en het dus niet meer om alleen om de verlamde kant gaat waar je bloedvaten sowieso ook slechter worden van kwaliteit als ik het goed begrepen heb) wil ik dat wel vragen. Sowieso ga ik ook nog naar het ziekenhuis waar ik normaal ben met mijn kwaaltjes. :j

Het doet helaas inderdaad best pijn. :\ En omwille van epilepsie en mijn darmen mag ik een hoop pijnstillers niet nemen. :+ Gaat dus lekker zo. Ik probeer het nu te doen met 's avonds een dafalgan voor te slapen maar dat haalt amper de scherpe randjes er af. Door de dag loop ik er gewoon doorheen, weinig andere keuze ook, al beperk je je lopen vanzelf wel zo veel mogelijk. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 10:09

Ik zal maar even updaten. Inmiddels zijn de uitslagen van mijn bekken ook terug. Beide heupen zijn helaas ook flink stuk. In principe kom ik in aanmerking voor en volledige heupprothese (beide kanten dus) maar daar wil ik zelf zo lang mogelijk mee wachten. Ik ben nog maar net geopereerd.

Gisteren ben ik voor een second opinion gegaan. Mede omdat, als er geopereerd moet worden, ik liever in dat ziekenhuis geopereerd wordt omdat ze daar mijn hele dossier hebben. Daar kunnen ze ook makkelijker overleggen met mijn andere dokters enz. Kreeg daar een hele leuke chirurge te spreken die ongeveer hetzelfde zei als de vorige dokter maar wel meer uitleg gaf. Links kunnen ze dus idd simpelweg niet meer opereren omdat mijn omliggend bot te slecht is. Rechts had nog gekunt maar is, nu ze weten dat mijn heupen ook aangetast zijn, eigenlijk ook geen goed plan meer. :)

De diagnose is nu dus dat ik door necrose "pijnlijk verstijfde enkels heb".
En blijkbaar ken ik ook het kocher manoeuvre (dat zou iets te maken moeten hebben met een schouder terug in de kom trekken) van mijn linker schouder.
Plan van aanpak nu is extra calcium bij nemen en alendronate 1x per week (dat zou kunnen helpen om het langer in de staat te houden dat het nu is, bruikbaar zonder operatie dus.) en over drie maanden gaan ze nog eens MNR's maken om te kijken hoe het zit. Vooral van de heupen gezien de enkels soort van opgegeven zijn.

Volgens hen zou het mijn schedel niet mogen beïnvloeden, het is iets typisch voor de gewrichten en dan nog het meest heupen, enkels en knieën. :) Maar mogelijk bij mij dus ook mijn schouder al kan het ook de verlamming zijn waardoor mijn schouder soms niet 100% er in blijft.

Ben dinsdag ook voor de controle geweest van mijn prothese en hoewel het nog wel even nodig gaat hebben voor het helemaal ingegroeid is, ziet het er voorlopig goed uit. Chirurg was iig tevreden en gaf me weer toestemming om te rijden. In december gaan ze dat ook nog eens nakijken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:03

Jeetje Ayasha wat heftig weer! Het lijkt jou de laatste tijd ook maar veel en flink tegen te zitten. Ik heb er geen ervaring mee maar wens je ontzettend veel sterkte toe. Hebben ze gezegd wat de prognose is met dir proces?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:10

Wow, ik schrik best van je verhaal. Alsof het allemaal nog niet genoeg geweest is.
Is het verstandig te wachten met die heupprothese?

Ik bewonder wel hoe je ermee omgaat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:20

Kan je wel rijden als je heupen zo slecht zijn dat je een protese moet?Bij mij schiet mijn heup door atrose regelmatig op slot.Ik kan net een rondje uitstappen ,maar draven of wat langer rijden zit er voor mij niet meer in.
Fijn dat het met je botprotese wel de goede kant uit lijkt te gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 11:25

Voorlopig is de prognose vrij simpel (in theorie.): beter wordt dit niet. Ik weet sowieso nu al hoe mijn rechter enkel over een tijd gaat zijn gezien die gewoon dezelfde weg gaat "bewandelen" ( :D lekker ironisch) als links. :)
De operatie die ze met enkels kunnen doen bij jonge mensen zonder verdere complicaties is vast zetten van de enkel. Alleen is het met de operatie pijnloos eenmaal hersteld. Mijn enkels zullen uiteindelijk allebei zodanig vergroeien dat ze eveneens "verstijfd" zijn. Alleen zal het niet pijnloos zijn. Maar je leert er in zekere zin doorheen lopen al overweeg ik wel (ook voor mijn heupen te ontlasten) om richting een wandelstok te gaan nu. :) Op de ergste dagen gebruik ik om te kunnen slapen zaldiar. Dan is de pijn niet 100% weg maar de scherpe randjes zijn er wel af. :)

Wb mijn heupen is de prognose dat daar hoe hoe dan ook op redelijk jonge leeftijd in gegrepen zal moeten worden. Nu moet ik even testen (drie maanden) met alendronate (fosamax) 1x per week om te kijken of dat mijn heupen ondersteunt icm calcium. Op die manier willen ze de heupprotheses zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Het is niet meer zo dat die dingen per definitie versleten zijn na 15 jaar, volgens de arts zijn er inmiddels op de markt die 20 jaar mee gaan. Maar ik heb gelukkig een hele realistische arts (ik heb sinds vorige week een proffessor in mijn pitcrew. :D ) die ook zei "maar we spreken natuurlijk wel van gemiddeldes. Dat betekent dat er uitzonderingen naar boven zijn maar ook naar onder".

En dan komt mijn leeftijd erbij natuurlijk. Ik ben erg jong en stél dat ik die uitzondering ben (en gezien mijn track record ....) dan kan het ook zijn dat ie op 5 jaar al los komt te zitten. En hij zei dat ze in principe maar 2x een prothese kunnen plaatsen... Dus eigenlijk maar 1x vervangen... Wat maakt dat zolang het dragelijk is, ze het zouden willen uit stellen.

Tis, zoals de chirurge zei "kiezen tussen twee kwaden"... Ze gaan nu wel blijven opvolgen zodat de heupkom niet beschadigd raakt. Dat zou nl. een groter probleem zijn. Maar wat ze dan precies doen hebben ze eigenlijk niet gezegd.. :=

Ben vandaag dus ook begonnen met die alendronate en jeetje dat brand... Ik snapte binnen 5 min. waarom je een uur recht op moet blijven met dat spul.... :x

beatje: Ik kan en mag gewoon paardrijden. :) Chirurge raadde me eigenlijk zelfs aan dat te blijven doen omdat ik mijn heupen zo soepel houdt. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij "smalle" paarden heb. Niet al te groot en niet extreem breed. :) Maar op een springzadel kan ik bv niet fijn zitten. Dat doet pijn. :) Maar met mijn dressuurzadel heb ik nergens last van eigenlijk. Wel ben ik helaas minder flexibel in die heupen natuurlijk... Dus dat is wel aanpassen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 23:38

Ik ga een beetje monologen vrees ik. Vandaag wil mijn druppel me geen verlichting brengen en ik kan er niet door slapen.
Na wat PB'en met een bokker besloten om een hele hoge drempel te overwinnen. Ik ga voor een wandelstok. Ze had me een site gegeven met leuke stokken (kleurrijke printjes) maar die heb ik moeten mailen want hij lijkt geen verzending naar Belgie optie te hebben.

Balen is het wel... Ik weet nog zo goed dat mijn kinesist zei 'je ziet er helemaal niks meer van, normaal zien we dat patienten altijd iets afwijkend blijven stappen maar ik zie niks..' En nu loop ik alsnog te manken... :\ dit schiet ook niet op zo. (Ja ik heb even een baal dag.)

Heb eergisteren nog een draadje uit mijn hoofd gehaald van de operatie. Dat is het tweede dat er nog in zat. Daar was/ben ik ook al pissig om. Er zit nl nog een onverklaarbare 'bobbel' langs mijn litteken... Het zou zen schroefje kunnen zijn want er zitten er nog drie in die ze er niet uit kregen maar hij zit aan de verkeerde kant daar voor... Als ik goed voel zit ie nl 'op' de prothese en daar kunnen geen schroefjes zitten. Dus zou zomaar nummer drie kunne zijn. Zolang hij, als ie er zit, er niet een stukje uit komt, kan toch niemand wat.

Misschien heb ik herfst-blues. Dat kan ook. Mijn man heeft gisteren het litteken na gekeken. Op de bobbel en een ingegroeid haartje na leek alles in orde. Zodra ik wat voel kijkt hij opnieuw. Mijn haar doet nl dappere pogingen om ook dicht naast het litteken te groeien maar de huid is daar na drie keer niet meer zo fijn natuurlijk dus dan komen ze er niet door en gaat 't pijn doen. (Ja, mijn man is zijn gewicht in goud waard.)

Maar ik heb last van mezelf. Letterlijk en figuurlijk. Ik wil ook veel te veel en saboteer mezelf zo natuurlijk.
Ik zag op foto's dat mijn houding beroerd is. Logisch omdat mijn lijf enorm afgezien heeft en ik die spieren weer moet op bouwen maar ik wil dat gisteren al voor mekaar hebben en dat gaat niet. (Duh) en dan ben ik boos op mezelf.

Mijn heupen doen wél minder pijn sinds ik weer kan rijden. Voelt weer soepeler dan voorheen. Sam heeft gelukkig veel gedult met zijn excuus voor een ruiter. <3

En inmiddels heeft mijn lijf de rust gevonden en maken mijn druppels wat kans. Ik 'forceer' mijn gewrichten door te lopen en in bed duurt het dan ook altijd even eer dat 'weg trekt' maar door dit bericht te schrijven was ik af geleid...

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 00:04

Heftig allemaal zeg. Ik had alwel uit eerdere posts van je begrepen dat je lichaam niet optimaal functioneert maar nooit eerder je problemen en uitdagingen gelezen.
Wil je veel sterkte wensen en hoop dat de medicijnen die je nu krijgt een operatie zolang mogelijk helpen uitstellen.

Is zoiets een aangeboren aandoening of stomme vervelende pech na een ongeluk.

Gelukkig dat het rijden nog zo goed gaat. Soms kan ik na het rijden balen van hoe mijn lichaam doet maar dat stukje ontspanning op een paardenrug maakt zoveel goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:50

Het is een goed idee om een stok te nemen. Je beperkingen omarmen gaat je verder brengen dan er tegen te vechten. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het allemaal zwaar ruk is :(

Kunnen ze niet met één of andere dure machine in je litteken kijken om te zien wat er aan de hand is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:31

Ayasha: doen die wandelstok, kan jou het schelen! En verder wijffie: heel veel sterkte! Denk aan je, maar dat weet je wel. :*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:48

Je bent ongelooflijk sterk en zo te lezen heb je een geweldige man. Ik denk ook aan je :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 10:47

nuscaniels schreef:
Heftig allemaal zeg. Ik had alwel uit eerdere posts van je begrepen dat je lichaam niet optimaal functioneert maar nooit eerder je problemen en uitdagingen gelezen.
Wil je veel sterkte wensen en hoop dat de medicijnen die je nu krijgt een operatie zolang mogelijk helpen uitstellen.

Is zoiets een aangeboren aandoening of stomme vervelende pech na een ongeluk.

Gelukkig dat het rijden nog zo goed gaat. Soms kan ik na het rijden balen van hoe mijn lichaam doet maar dat stukje ontspanning op een paardenrug maakt zoveel goed.

Dat is allemaal een beetje onduidelijk. In de meeste gevallen van avasculaire necrose komen ze volgens de dokter nooit echt achter de oorzaak. Heel vaak is het na trauma maar dat heb ik nooit gehad aan mijn enkels. Ik heb een afwijking op de Factor V Leiden wat simpel gezegd in houdt dat ik een veel hogere kans heb op het aanmaken van klonters. Colitis Ulcerosa heeft ook de neiging om die kans ietsje te verhogen dus die twee zullen zeker factoren zijn. Mijn hersen-infarct hebben ze toen ook op die factor V leiden gestoken. En ook deze dokter wees weer erg naar die afwijking. En die is genetisch bepaalt. Dus de hoofdverdachte kwa oorzaak is wel erfelijk... Avasculaire Necrose op zichzelf (dus door trauma bv) is dat niet.

Het rijden gaat op mijn vreselijke houding na erg goed. (ik heb er vannacht zelfs over gedroomt. :oo ). Dat is eigenlijk één van de weinige momenten dat ik geen pijn heb. Afstappen is ok niet mijn favoriete moment... := Sammie is inmiddels zo trouw geworden dat als ik af stap en ik houd mezelf nog even overeind aan de beugel/het zadel dat ie dan gewoon rustig blijft staan. (Sam is best een neurootje dus hij is normaal niet zo van het rustig blijven als er iets gebeurt dat niet in het normale protocol past.). Hij kijkt dan even om, deels om te kijken wat ik aan het doen ben en deels omdat ie nog op zijn snoepje aan het wachten is. :')

Tieneke: ik heb een pracht-man :+: en dat niet alleen, mijn schoonbroer en zus zijn ook zulke super mensen. We hebben een tijdje samen gewoond en ik heb enorm moeite met aardappelen schimmelen omdat ik ze dus niet goed kan vast houden. Mijn lontje wat betreft die beperkingen is ook gewoon weg dus als het dan twee keer mis gaat (of ik snijd mezelf met de dunschiller of die aardappel schiet uit mijn handen. :x ) dan pleur ik dat ding van woede in de vuilbak. :o Toen mijn schoonbroer dat dus zag (en ook het doekje dat ik vervolgens op de snee moest drukken gezien ik bloedverdunners neem en vingers sowieso al erg bloeden) heeft ie me even een hand op mijn schouder gelegd, mij een frappocino gegeven (hij nam na een week spontaan vrijwel elke dag een koude koffie voor me mee als hij een redbull ging halen :+:) en me aan de tafel geplaceert met die koffie terwijl hij verder ging met aardappelen. We hadden een beurtrol, mijn schoonzus en ik, als het mijn beurt was stonden de aardappelen standaard al geschild klaar. :+:
Het zit daar dus wel een beetje in de genen! <3

Picasso schreef:
Ayasha: doen die wandelstok, kan jou het schelen! En verder wijffie: heel veel sterkte! Denk aan je, maar dat weet je wel. :*

Meer dan ik dacht. :o Ik heb zelf nooit stil gestaan bij jongere mensen met een wandelstok, voor mij was het altijd gewoon "als ze het nodig hebben, hebben ze het nodig". Maar nu ik er zelf voor sta is het een stukje moeilijker. :o

phormicola schreef:
Het is een goed idee om een stok te nemen. Je beperkingen omarmen gaat je verder brengen dan er tegen te vechten. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het allemaal zwaar ruk is :(

Kunnen ze niet met één of andere dure machine in je litteken kijken om te zien wat er aan de hand is?

Ik vrees dat er geen machine is die het materiaal van draadjes doet oplichten. Als er bv een metaaldraadje in zat, dan wel, dan licht het op als een kerstlichtje onder vrijwel elke scanner. (alleen MNR's zijn dan geen goed idé tenzij het titanium is. Hoewel, dan zijn ze er ook ineens uit.... ) maar dit materiaal licht niet op. Op de RX van mijn prothese toen de draadjes er nog in zaten zie je ook enkel de haakjes.
Als ik de draadjes goed bekijk dan gok ik dat ze bij een paar draadjes per ongeluk enkel het knoopje af gesneden hebben en dan verdwijnt de rest onder de huid en kunnen ze er niet meer aan tot het uit gedrukt wordt natuurlijk...

Na een goede nachtrust zijn de gewrichten momenteel weer een stuk liever gelukkig. Ik hoop snel antwoord te hebben, de enige manier om het een beetje te ontlasten was een kruk of een stok (gezien ik wel in beweging moet blijven omwille van mijn heupen) volgens de dokter maar een kruk zie ik écht niet zitten. := Ik weet wel van mijn revalidatie dat een kruk eigenlijk beter is omwille van de steun aan je arm maar nee...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 00:53

Wat een verschrikkelijke diagnose en ellende zeg. Ik lees je verhaal nu omdat je vernoemd staat en dacht, huh, Ayasha? Pittige keuzes die je moet maken en ook nog eens veel pijn. ;( Ik vind dat je er heel sterk mee om gaat zo op het oog, kan me voorstellen dat je ook verdrietig wordt van zoiets.
Is al die pijnstilling niet ook ellendig voor je maag? Maar ja, je moet iets natuurlijk.. -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 10:59

Ik heb gelukkig een vrij goede maag (want ik pak dagelijks redelijk veel medicatie.) momenteel red ik het op CBD druppels. :) Dat is nu de enige pijnstilling die ik neem. Daarmee is de pijn niet geheel weg overigens maar de scherpe randjes zijn er af. En ik word toch nog wat geremd door de pijn zodat ik niet te ver over de grenzen heen ga. :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:31

Dat is ook belangrijk. Wat is CBD?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 13:16

CBD olie is een wietolie maar met heel beperkt tot geen THC (de stof waar je high van wordt). :) (het hangt een beetje van olie tot olie af hoeveel THC er in zit. Sowieso is het gehalte laag. Het doel van de olie is nl pijnstilling zonder high te worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:32

Helpt dat echt, cbd? Ben er ook over aan het denken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:36

Jeetje wat heftig zeg Ayasha!
Wat betreft een loopstok, kijk eens bij krukkenexpert. Die hebben zulke leuke! Heb mijn krukken er vandaan, maar ze hebben ook gewoon loopstokken :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:11

Jeetje wat een verhaal Ayasha, wat een pech heb jij :(:)

Klagen mag hoor, kan me goed voorstellen dat het op jouw leeftijd lastig is om toe te geven dat je een kruk nodig hebt..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:20

Het is moeilijk om zoiets te aanvaarden, zeker op een jonge leeftijd. Maar misschien proberen te denken aan dat het beter is voor u, zodat je toch nog wat mobiel bent.

Heb voor mezelf ook de knoop doorgehakt, dat ik een rolstoel ga huren aangezien ik echt weinig kan stappen. In het dagelijks leven op het moment is dat nog niet handig omdat mijn vriend niet zowel mij als de buggy van ons zoontje kan duwen.
Maar in november gaan we een weekendje onder ons 2 weg en dan gaat het wel. Liever in de rolstoel als het niet meer gaat, dan maar 100 m kunnen stappen en eigenlijk niet kunnen gaan doen waarvoor we gekomen zijn.

Veel sterkte nog met alles.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 20:51

Tieneke schreef:
Helpt dat echt, cbd? Ben er ook over aan het denken.

Ik ben er niet pijnvrij mee, maar dat ben ik met zaldiar ook niet. Het helpt wel als ik in bed kruip dat mijn gewrichten minder pijn doen. Waardoor ik er niet meer van wakker lig. :) gisteren heb ik nog eens zaldiar genomen maar had ook zenuwpijn. Was beetje veel van't goeie. Voor de 'gewone' pijn helpt CBD goed genoeg voor mij. Hoef iig geen dafalgan meer te nemen. Ik zou wsl meer drupjes kunnen nemen maar dat vind ik niet nodig. Wil gewoon niet wakker liggen van de pijn. :)

Chanel: stok is er al inmiddels. :) tis niet de eerste beperking waaraan ik toe moet geven... T wordt niet makkelijker maar ik word er wel 'gelatener' over op een of andere manier. :)

Vanillia: je schiet er alleen zo weinig mee op he... Met dat klagen :D

Knabbelgirl: ga eens kijken! :) heb nu wel eentje maar je weet nooit he! ;)

Maandag is mijn lesgeefster geweest. Dat is zo'n prachtig positief en energiek mens... Ben weer opgeladen en de twijfel aan mezelf is weer beetje de kop in gedrukt. :+: lesgeefster is super. Ze leeft mee maar zonder medelijden. En ze vindt ontzettend snel een weg om de beperkingen heen. :+: niet alles is te ontwijken natuurlijk maar wat te ontwijken is maken we gewoon een bochtje omheen. :D
Natuurlijk verdient Sammeke ook een bloemetje (snoepje heeft ie liever gok ik.) wat een prachtig paard is het ook... Hij blijft een neuroot maar gaat wel door het vuur voor me. :+: hij wijst me heus op fouten maar hij brengt me nooit in gevaar :+: ben zo trots op 'm..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:57

Ok dat klinkt goed! Had altijd het idee dat voor echt voelbaar effect je toch bij de THC moest zijn, maar mooi dat ik daar dus verkeerd in was, ik ga het dan toch ook proberen. Ben geen pillenpakker, alleen als het echt moet.

Zo te lezen ben je wel omringd door de juiste mensen: je man, lesgeefster, zus en schoonbroer... Echt fijn voor je :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 21:05

Denk dat ik er anders al lang mee op gehouden zou zijn :o
ik denk dat een klein percentage THC de pijnstillende werking wel zou versterken. :) maar omdat het voor mij ook de eerste keer is ben ik nu voor CBD met geen/verwaarloosbaar thc gegaan. (Of er echt niks in zit durf ik niet te garanderen.)
Misschien dat ik bij een nieuw flesje wel kijk voor een laag percentage THC maar ben ook nog erg aan het zoeken en lezen en aant laten informeren. Wat ik sowieso veel hoor is dat het uiteindelijk ook proberen is en kijken waar je de gewenste resultaten mee bereikt. :) ik weet dat het online zo 'anoniem' mogelijk verzonden wordt en dat je goed moet letten op betrouwbaarheid. Maar in principe kan je het gewoon onafhankelijk laten testen natuurlijk... :)