Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelucydan schreef:Valt dit niet gewoon onder de ziekte wet?
Ik bedoel je werkgever die is toch verantwoordelijk voor dit soort ongevallen. Waarom heb je ontslag genomen zonder dat je weet of je je volgende baan aankan? Volgens mij heb je nergens recht meer op nu je ontslag hebt genomen
rumay schreef:Na een scheuring van mijn enkelbanden heeel lang geleden ging het na een operatie prima tot een jaar of wat geleden ik ineens niet meer op mijn voet kon staan en er ook geen bewegelijkheid meer zat in het gewricht. Na enige tijd op krukken met speciaal tape ben ik naar een speciale fysio gegaan, deze man heeft een andere benadering dan de meeste fysio's en door middel van oefeningen (en geloof me hele rare oefeningen) ben ik weer mobiel geworden en is mijn enkel sterker en met veel minder tot geen pijn meer na 2 jaar. Nou zit je niet echt bij mij in de buurt dus geen optie om bij mijn fysio te komen maar kijk eens of je een ander type fysio kan vinden.
O ja in het ziekenhuis hadden ze geen verklaring waarom ik ineens van het ene op het andere moment niet meer op mijn voet kon staan en geen bewegelijkheid meer had, het enige wat werd gezegd was leer er maar mee leven.
ingvdh schreef:@ TS Zo gemakkelijk komt de werkgever er niet vanaf, je was bij hun in dienst en werkzaam op een van hun locaties. Dat heeft niets met gladde vloeren of trappen te maken. Zij moeten zorgen voor een veilige werkomgeving en als er een bedrijfsongeval gebeurd zijn zij verantwoordelijk en dat kan heel ver gaan.
Bijv het vergoeden van dingen die de verzekering niet vergoed maar wel het gevolg zijn van dit ongeval.
Ik zou zeker een keer langs een juridisch loket gaan als ik jouw was en ze aansprakelijk stellen. Je moet het er echt niet bij laten zitten, je snijdt je zelf enorm in de vingers hiermee.
ewonnen geven hoor!
ingvdh schreef:@ TS Zo gemakkelijk komt de werkgever er niet vanaf, je was bij hun in dienst en werkzaam op een van hun locaties. Dat heeft niets met gladde vloeren of trappen te maken. Zij moeten zorgen voor een veilige werkomgeving en als er een bedrijfsongeval gebeurd zijn zij verantwoordelijk en dat kan heel ver gaan.
Bijv het vergoeden van dingen die de verzekering niet vergoed maar wel het gevolg zijn van dit ongeval.
Ik zou zeker een keer langs een juridisch loket gaan als ik jouw was en ze aansprakelijk stellen. Je moet het er echt niet bij laten zitten, je snijdt je zelf enorm in de vingers hiermee.
ewonnen geven hoor!
@ rumay, waarom mogen we TS niet op de verantwoordelijkheden van de werkgever wijzen? Mogelijk loopt ze veel mis doordat ze de werkgever er mee weg laat komen en zij er de rest van haar leven misschien last van blijft houden met alle gevolgen van dien.
Miji schreef:Ja letseldesk is ingeschakeld dus qua verzekering en kosten laat ik mij goed informeren. De verzekering van de cliënt heeft toegekend dus in dat opzicht is het tot op heden 'goed' geregeld. Ik maak me alleen zorgen omdat ik heel graag mijn normale leven weer een beetje op wil pakken. Dat lukt nu niet omdat ik niet normaal kan lopen, sinds kort heb ik zo nu en dan geen gevoel meer in mijn tenen en doordat ik verkeerd loop krijg ik last van mijn onderrug. Als de fysio en orthopeed het niet meer weten en een mri niets schokkends meer uitwijst weet ik het zelf ook niet meer zo goed..
Iris82 schreef:Miji schreef:Ja letseldesk is ingeschakeld dus qua verzekering en kosten laat ik mij goed informeren. De verzekering van de cliënt heeft toegekend dus in dat opzicht is het tot op heden 'goed' geregeld. Ik maak me alleen zorgen omdat ik heel graag mijn normale leven weer een beetje op wil pakken. Dat lukt nu niet omdat ik niet normaal kan lopen, sinds kort heb ik zo nu en dan geen gevoel meer in mijn tenen en doordat ik verkeerd loop krijg ik last van mijn onderrug. Als de fysio en orthopeed het niet meer weten en een mri niets schokkends meer uitwijst weet ik het zelf ook niet meer zo goed..
Heb je dat ook overlegd met je letselschadebehandelaar?
rumay schreef:ingvdh ik zeg niet dat het niet mag maar dat het niet haar vraag was en dat het naar voren komt prima maar behandel dan eerst haar vraag voor je afwijkt.
En geloof me ik weet wat het is niet normaal te kunnen lopen, altijd pijn te hebben of bang te zijn dat je door je enkel gaat of dat mijn enkel uit de kom schiet (wat niet zou kunnen maar toch gebeurt)
Je wordt er heel onzeker van en dan kan alles goed geregeld zijn met de verzekering maar dat geeft niet je normale functioneren terug, gezien ts ook al diverse orthopeden heeft gezien en de fysio het ook niet meer weet.
En als je jong bent en er wordt gezegd, ja we weten het niet nou daar word je niet vrolijk van en gaat het restje zelfvertrouwen dat je had helemaal weg.
oomens schreef:Bedrijfsongeval? Dit is toch gewoon mishandeling? Is er al aangifte van gedaan?
charmante schreef:Mijn dochter heeft met hockey een enkelblessure opgelopen. Terwijl de ene verdedigster haar pootje haakte met haar stick heeft een andere verdedigster haar voorover naar de grond geduwd. Met als gevolg ook al geruime tijd heel veel pijn in haar enkel. Er was niets gebroken maar de banden waren behoorlijk uitgerekt en het gewricht was zwaar gekneusd. Ook langdurige fysio behandeling gehad maar de enkel blijft dik worden en pijnlijk, zeker na sporten of lopen op hakken. Orthopeed heeft uiteindelijk een CT scan laten maken en volgens hem zat er bloed in het gewricht en dit kan dus vrij slecht oplossen en dus blijven de klachten. Volgens hem kon er met een operatie een heel dun gaatje gemaakt worden in het gewricht waardoor het bloed weg zou kunnen. Maar ook dan moet je wel weer revalideren en dus heeft mijn dochter maar besloten er mee door te lopen. Nu na vier jaar gaat het steeds beter maar helemaal klachtenvrij is ze nog steeds niet.
AmyII schreef:Hoi TS, over het verhalen kan ik je niks zeggen, ik denk dat je je voldoende laat informeren en dat daar weinig aan toe te voegen is..
Over je enkel kan ik wel mijn ervaring delen. Ik heb twee jaar geleden tijdens tikkertje op nat gras een misstap gedaan. Mijn onderbeen ging door naar voren terwijl mijn voet bleef staan.
Na drukverband bleef ik last houden, met name van een valse stijfheid (zelf de enkel stijf houden) door het 'gevoel' dat mijn enkel uit de kom schoot.
Dat de enkel uit de kom schiet kan inderdaad niet, maar je hebt achter de knobbel van de enkel aan de buitenkant twee pezen lopen.
De ene loopt van halverwege je kuit achter de enkel langs naar je grote teen en de ander loopt vanaf je knieholte achter je enkel langs naar je kleine teen.
Deze schoten bij mij uit de kom (dus over de enkelknobbel heen).
Op zich is op een MRI niet te zien dat hij uit de kom gaat/ is geweest als op moment van de scan de pezen op hun plek zitten.
Wel kun je het uit de kom gaan onder begeleiding van ervaren fysio of orthopeed uitlokken.
Vraag je fysio of orthopeed eens naar een peroneuspees-luxatie. Dit is een weinig voorkomende blessure. Echter komt hij wel vaak voor maar wordt het niet altijd herkend.
Je kan voor jezelf ook googlen, voor mij werd een hoop duidelijk toen nog niemand wist wat ik had en ik wel symptomen ging googlen. Dankzij mijn gipsverbandmeester ben ik toen bij de juiste orthopeed terecht gekomen die er veel ervaring mee had.
Sterkte!
Miji schreef:oomens schreef:Bedrijfsongeval? Dit is toch gewoon mishandeling? Is er al aangifte van gedaan?
Het is niet de eerste keer dat ik in aanraking komen met fysiek geweld. Dus om eerlijk te zijn weet ik dat ik risico loop bij een dergelijke baan. Wat gewoon heel zuur is is dat ik niet doorhad dat de cliënt boos/gefrustreerd was. Ik werkte ook nog niet zolang met hem.