Ik rijd nu zo'n 2/3x per week paard. Om daar te komen moet ik in totaal ongeveer 40 minuten lopen (huis --> bushalte, bushalte --> stal, stal --> bushalte, bushalte --> huis). Verder probeer ik wat vaker met de fiets naar afspraken te gaan. Dan fiets ik in totaal ongeveer een half uurtje, zo'n 2x per week.
Ik kamp helaas ook met lichamelijke klachten, waardoor ik niet alles kan doen. Zo heb ik fibromyalgie, waardoor ik eigenlijk altijd wel ergens pijn heb. Voornamelijk in mijn knieën. Daarnaast heb ik vorig jaar maart een kruisbandreconstructie gehad, waar ik nooit helemaal van gerevalideerd ben. Ik heb sinds die tijd wel heel voorzichtig en rustig wat heen en weer gerend in de gang bij de fysio, maar ik heb nooit meer écht gerend. Wanneer ik verkeerd neerkom krijg ik ook echt last van mijn geopereerde knie. Dat maakt het niet echt makkelijker om een sport te vinden die ik leuk vind.
Mijn fysio heeft het liefst dat ik minstens 2x per week in de fitnesszaal sta, maar inmiddels zijn we op een punt gekomen dat elke vorm van beweging al goed is

Ik heb al fitness geprobeerd, maar dat vind ik zo ontiegelijk saai dat ik er gewoon echt geen motivatie voor kan vinden. Ik heb geprobeerd met vriendinnen te gaan, maar dat is ook maar een paar keer echt gelukt. Ik heb ook een tijdje aan wedstrijdzwemmen gedaan. Was op zich wel leuk, maar ook daar raakte ik op ten duur op uitgekeken. Het was 1x per week en ik merkte dat ik conditioneel gewoon nauwelijks vooruit ging, juist omdat het niet zo vaak per week was. Ik heb nog een paar weken wandklimmen geprobeerd, maar dat was hem ook niet helemaal. Ook leek polefitness me erg leuk, maar dat was een te zware belasting op mijn knie. Ik kreeg daar echt goed last van.
En verder rijd ik dus, zoals eerder gezegd, 2/3x per week paard.
Maar goed, dan een sport kiezen. Rennen heb ik dus echt al heel lang niet meer echt gedaan. Ik ben ook bang dat ik mezelf gewoon goed bezeer als ik ongecontroleerde bewegingen maak. Sporten als voetbal bijvoorbeeld durf ik gewoon echt niet aan met mijn knie (ik vang trouwens de bal ook altijd met mijn gezicht op, maakt het ook niet per se leuker

Dus mijn vraag aan jullie is; hebben jullie een idee wat voor sport ik zou kunnen doen. Alle suggesties zijn welkom, er zullen vast dingen tussen zitten waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb.
Alvast bedankt!