Juli 2016, ik wil mijn paard tegenhouden, knakt mijn schouder weer naar achter uit zijn kom. Opweg naar de auto om naar het spoed te rijden, schiet die er vanzelf weer in ( oef

Augustus 2016, val van mijn paard en ja je hoort me afkomen, schouder weer uit de kom. Spoed binnen en daar kregen ze dat onding niet direct op zijn plek dus met man en macht uiteindelijk die weer op zijn plaats gekregen.
Daar gingen ze mij houden voor een operatie, de pezen wat aanspannen. Mij niet gezien hoor!

Ik wil er dus alles aan doen om dit te voorkomen, mijn vraag was dus : welke versterkende oefeningen kan ik doen om dit te voorkomen? Ikzelf dacht aan de oefeningen van mijn kine te herhalen thuis maar het is al bewezen dat dit niet helpt te voorkomen dat mijn schouder zijn eigen gang gaat.
Momenteel kan ik niet erg veel doen. Tijdens mijn laatste val ook erg veel pijn in de rug en nek waardoor ik echt geen schouder oefeningen zie zitten. De pijn in mijn schouder vermindert naar mate het meer gebeurt, wellicht omdat de boel slapper wordt.