Ik had enkel aangegeven dat wij huisdieren hebben en ze dus beter geen allergische of bange kraamzorg konden sturen.
Nou werd mijn dochter geboren tijdens de nucleaire top (+/- 2,5 jaar geleden) en moesten ze halsoverkop een zzper sturen omdat alles was afgesloten rond de randstad. Deze dame was dus wel allergisch. Dat was echt sneu voor haar.
Ook was ze wat minder getraind volgens de regeltjes van het kraamzorgbureau. Na een paar dagen nam de officiële kraam het over en die deed veel dingen anders en was meer gericht op het ons echt leren hoe het allemaal hoort.
Ik vond de combi eigenlijk wel ideaal.
Vorige keer wilde ik ook geen stagiaires, maar nu voor de volgende lijkt het me eigenlijk juist wel handig. Ook omdat we dus al een peuter rond hebben lopen.
Ik denk idd niet dat er veel kramen zijn die roken, wij roken ook niet, maar als ze gewoon op het balkon gaat staan en haar handen wast (dat staat ongetwijfeld ook in hun richtlijnen) vind ik het ook weer geen ramp.
Verder maak je de meeste afspraken over (huishoudelijke) taken met de kraamzorg zelf wanneer die voor het eerst komt na de bevalling.
Met die intakemevrouw is het meer echt de basisdingen even doornemen. Bij een tweede is het vaak zelfs telefonisch.
Ik was idd blij dat ze er was. Je kan echt nog niet zelf je huishouden draaiende houden en vooral met de eerste moet je ineens zoveel leren. Maar na een week was ik ok wel weer blij dat ze ging. Prima meid (en de dame die we de eerste dagen hadden ook), maar ook weer heerlijk om het huis voor jezelf te hebben en alles zelf weer te gaan doen op je eigen maniertjes. Precies goed dus die week.
Ik heb nu via de aanvullende verzekering op een paar uur extra kraamzorg, maar weet niet eens of ik daar gebruik van ga maken...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 04-08-16 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt