Mij valt op dat wij meiden nu echt sterker aan het worden zijn dan de gemiddelde man. Delen jullie deze ervaring en krijgen jullie ook complimenten over de spierballen ?
Je kan beter zeggen; Strong is the new skinny. Niet een heel positieve trend als je het mij vraagt. Het wordt tijd dat vrouwen anno 2016 hun lichaam eens gaan accepteren zoals het is.
Prima dat je werkt aan jezelf, maar ik zie vooral veel vrouwen die het doen om een vorm van zelfacceptatie te krijgen en naar mijn idee ga je dat niet vinden door constant op zo'n manier met jezelf bezig te zijn. Het schiet meer dan eens, door in een obsessie. In plaats van Anorexia Nervosa het je straks Sportivia Nervosa. Daar is al veelvuldig voor gewaarschuwd, toch zie je het zich overal ontwikkelen. Liefde voor jezelf begint in je hoofd.
Ik ben van mezelf breedgeschouderde en gespierd, biceps duidelijk aanwezig als ik een topje aan trek. Vind het toch wel erg fijn als dat meer geaccepteerd gaat worden, ik voelde me hier voorheen super onzeker over!
Sonja_vR
Geplaatst: 03-08-16 23:43
Beetje jammer om bij een gegeven mening direct op de persoon te gaan spelen
Kweet niet wat ik er van moet vinden verder... Ik vind erg gespierde vrouwen niet aantrekkelijk als ik heel eerlijk ben ... Fit en Healthy ja... Maar wasborden en spierballen aan alle kanten ? Neuh,
Edit: en daar bedoel ik dus niet gewoon gespierde armen mee of bredere rug Zelf heb ik gespierde armen en een brede rug en kan flink wat tillen etc, heb in het verleden hier wat agrariërs de ogen uit doen kijken met hooi en stro laden en lossen Sterk zijn is in mijn ogen echt niets mis mee Ik ben alleen niet Zo van het compleet afgetrainde lichaam ,
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 03-08-16 23:48, in het totaal 2 keer bewerkt
YamaSaki
Geplaatst: 03-08-16 23:44
Valt mij ook op inderdaad! Nu ben ik zelf echt niet bezig met spieren kweken of iets, maar merk wel dat ik gemotiveerd wordt om meer in vorm te komen door de aandacht overal Ik doe nu de 30 day plank challenge bijvoorbeeld en ga beginnen met yoga En nee, af vallen doe ik het ook niet voor, dat zou in mijn geval ongezond zijn. Maar juist door wat krachttraining, zal het makkelijker worden om op gewicht te blijven en niet snel af te vallen. Aangezien ik niet echt vet heb en spieren meer wegen dan vet. Wie weet kom ik dan eindelijk weer 1kg aan, wat me niet lukt zonder krachttraining. (wil er graag 1kg bij, maar met mn stofwisseling is dit een drama).
Wat voor trainingen doen jullie allemaal? Ik wil sterker en flexibeler worden (dus niet van dat bodybuilder gedoe hoor hier ieder zn eigen smaak)
Dat inderdaad Sonya_vR, die manlijke looks en de lage vetpercentages, brrr ik ril er van as ik het zie. Niet alleen omdat ik het niet mooi vind. Vooral omdat ik het zo sneu vind dat iemand zo ongelukkig is met zichzelf en dat op die manier probeert te compenseren. (Dat is het in mijn ogen namelijk.)
YamaSaki
Geplaatst: 04-08-16 12:30
Maar @Barbalala, dat kan je dan toch ook zeggen over mannelijke bodybuilders? Ik denk dat er ook gewoon mensen zijn die het mooi vinden, mannen en vrouwen en het zelf ook graag willen. Tja die trainen er dan voor. Ieder zn eigen keus Persoonlijk zou ik het niet doen, maar het is dan ook niet mijn smaak. In mn turnjaren was k in goede vorm, maar niet enorm gespierd, dat zelfde wil ik nu weer een beetje bereiken en dan op een andere manier. Dus ben ik bijvoorbeeld rustig aan weer begonnen met trainen.
Mn zus heeft van nature een hele andere bouw, breder en snel gespierd. Nu heeft zij, in tegenstelling tot mij, wel wat vet ook, dus valt het minder op. Maar die spierballen, zegt menig kerel U tegen En dan doet ze er niet eens wat voor...als die zich een paar keer opdrukt, hoppa weer sterker (iets met iets meer mannelijke hormonen ofzo, oh well )
Hou ik ook niet van, dat extreme. Sowieso gebruiken bodybuilders 9-10x steroiden. Bij mannen is het manlijk, bij vrouwen past dat niet. Vrouwen die zo extreem gespierd zijn worden ook niet meer ongesteld, krijgen een lagere stem, borsten verdwijnen, en wat al niet meer. Verre van natuurlijk en gezond.
YamaSaki
Geplaatst: 04-08-16 13:04
Bij mannen vind ik dat extreme ook niet mannelijk meer hoor (vind mannelijke top turners soms al extreem en daarbij is er echt niks raars gebruikt).
Maar ken een vrouw die op natuurlijke wijze echt traint voor spieren enz, zij voelt zich daar goed bij en let erop dat ze nog wel "vormen" behoudt zeg maar (wel zo handig, ook aangezien ze met haar vriend aan stijldansen enz doet ). Mijn ding is het niet en zal t niet worden, maar heb wel respect voor de toewijding die ze ervoor heeft
orion456
Geplaatst: 04-08-16 13:09
er zit nog wel een hele wereld tussen de professionele bodybuilders (die waarschijnlijk wel steroïden oid gebruiken, mannen en vrouwen) en tussen gewoon wat afgetraind in de sportschool rondlopen. Je kunt namelijk heeeel veel met voeding doen en ik denk serieus dat veel vrouwen er zelfverzekerder door worden, maar wat is daar mis mee? Je krijgt het gevoel dat je aan jezelf kan werken en iets kan creëren (spieren of vetverlies). sommigen gaan een andere hobby uitoefenen om zelfverzekerder te worden (judo oid), dus ik zie niet in wat er mis mee is als het jou helpt positiever en beter in het leven te staan. zelfs al zou het een obsessie worden, als mensen er blij mee zijn en daar graag tijd in steken, waarom niet. het zou pas slecht voor je worden als je er lichamelijke problemen of psychische problemen van krijgt, maar dat hoeft lang niet altijd. ik ben ook best obsessief met mijn paard bezig, (wie niet hier op bokt), omdat we er een passie voor hebben en alles voor over zouden hebben. dat is toch ook gezond? Ik doe sinds april mee aan PBP, en volg dus krachttraining 4x id week en krijg schema in wat voor verhoudingen ik kcal, kh, eiwitten en vet kan eten. daarnaast krijg je gedragslessen en leer je doelen stellen en hoe die te halen. Ik eet met een kcal tekort, dus ik kan niet aankomen in spieren. er gaat vet vanaf, waardoor je de spieren beter gaat zien. en doordat je veel eiwitten eet, verlies je geen spieren, maar vet. Ik ben er erg enthousiast over, omdat het een half jaar project is en je ontzettend veel over jezelf leert.
Precies dat @orion456, dat doet degene die ik ken dus ook En ik vind het ook wel leuk om die vooruitgang te zien, dingen die zij nu tilt en doet, wow ik vind t knap hoor!
Sonja_vR
Geplaatst: 04-08-16 13:16
Extreme spieren bij mannen vind ik ook niet mooi Maar dat is het , fit en sterk? Of opgepompt ? Fit en sterk kan ik echt wel waarderen, En gespierdere onderdelen ook, dus iemand met gewoon pittige armen of wat dan ook Maar er zit voor een grens aan zeg maar
Maar uiteindelijk is het heel simpel Word je er blij van? Vooral doen dan , ik zal er echt geen waarde oordeel aan hangen of denken dat iemand onzeker is en compensatiegedrag vertoond Echt niet Maar als een ander dat wel doet, wat zou je het in vredesnaam kunnen schelen? Als iemand die je totaal niet kent en geen flauw idee heeft van je beweegredenen er een negatieve mening over heeft boeit dat totaal niet lijkt me
biesje
Geplaatst: 04-08-16 13:25
@orion456 ik ben het helemaal met je eens. Ik vind spieren bij een vrouw mooi. veel mooier dan slank zijn en alles is slap. het geeft je zelfvertouwen want je vind jezelf gewoon mooier, zie daar ook niks fouts in. En het in aan jou zelf tot hoever je wilt gaan. sommige vrouwen vinden een vet % van onder de 10 pas mooi, die willen hun aderen zien. andere nemen al genoegen met een 15-20%. aan ieder voor zich om te bepalen. En als je aan wedstrijden mee wilt doen ja dat moet je erg laag zitten maar ook dat in een eigen keuze!
Ik zit 6 x per week op paard en 6 x per week in de sportschool. en ja ik vind het heerlijk! zit net zo graag op paard als dat ik met gewichten in de weer ben. Ik heb ook een strak voedingsschema en wil daar ook liever niet van afwijken ook niet voor een etentje of iets wil dan nog steeds de juiste keuzes maken (weinig koolhydraten, veel eiwitten en weinig vetten) en nee ik ben geen konijn. eet niet alleen sla Ik doe dit nu al bijna 2 jaar. eerste jaar enorm afgevallen. diet en training aangepast en afgelopen jaar erg gegroeid in spier (ook wel iets in vet). nu weer de taak om aftevallen met behoud van de spiermassa die ik heb opgebouwd het afgelopen jaar.
Mannen zijn vaak geintimideerd door een gespierde vrouw maar dat weer houd me niet om voor in mijn ogen een mooi lichaam te trainen. en voor een ieder is dat anders. en respecteer een andere mening als ze mijn mening ook accepteren
maximuss
Geplaatst: 04-08-16 13:27
Er zit een heel verschil tussen opgepompt en krachtig, het is ook een heel andere manier van trainen. Massa is veel reps met laag gewicht, kracht is weinig reps met hoog gewicht... Ik ben een fan van functional fitness a la CrossFit (ik vind crossfitlijven dan ook een veel fijner beeld geven dan bodybuilders), veel leuker dan uren in de fitness. Jammer genoeg moet het hier nu in combinatie met een paar uur cardio per dag om mijn Vo2-max nog tien punten omhoog te krijgen maar krachttraining is veel leuker .
Ja valt me ook op dat steeds meer vrouwen krachttraining doen ik doe sinds een maand ook aan hardlopen en aan krachttraining en ik vind het fijn om te zien dat ik meer spieren krijg. Ik ga niet voor een opgepompt lichaam, maar wat meer spieren en kleine spierballen vind ik niet erg, maar juist mooi. Ik merk ook dat het met paardrijden ook fijner gaat
De ontwikkeling van "strong is the new sexy" vind ik in eerste instantie goed. Het promoot als het goed is dat je goed voor je lijf zorgt, voldoende eten, gezond eten, sporten enz. Ook daarin wordt weer doorgeschoten, wat ik jammer vindt, maar ik juich het meer toe dan het extreme lijnen dat jaren het uitgangspunt was. En tja, ook hierin heb je weer gradaties. De "fit girls" die gespierd zijn zonder meteen een blokjesbuik en gespierde armen te hebben, de bikinifitness en alles daar bovenop. Ik denk dat je moet doen waar jij als persoon blij van wordt, niet wat de rest van de wereld goed vindt. En eerlijk blijven tegenover je lijf...
Zelf doe ik aan crossfit en daarnaast aan krachttraining en herken inderdaad dat ik ontzettend veel zelfvertrouwen heb gekregen, een kick krijg als ik weer wat meer kilo's omhoog til. Veel prettiger dan een uur lang zelfmedelijden hebben met mezelf als ik op de loopband sta.
Kuggur
Geplaatst: 04-08-16 14:22
boeder schreef:
girlpower
Mij valt op dat wij meiden nu echt sterker aan het worden zijn dan de gemiddelde man.
Keep on dreaming.
Gianti
Geplaatst: 04-08-16 14:27
Kuggur schreef:
boeder schreef:
girlpower
Mij valt op dat wij meiden nu echt sterker aan het worden zijn dan de gemiddelde man.
Keep on dreaming.
met de gemiddelde shape van mannen die ik tegen kom, is het helaas de waarheid
@Barbalala: jij veroordeelt een grote groep vrouwen die krachttraining doen meer, dan zijzelf zichzelf
De vrouwen die echt helemaal droog getraind op gepompt raakt, is nog steeds maar klein deel, ja er wordt veel fanatieker getraind, en vrouwen zijn veel meer in krachthoek te vinden en dat vind ik een goed iets ^^
Ik vind het niets, zie veel mensen doorslaan Maar het is natuurlijk gewoon het "te" verhaal, gewoon goed voor je lichaam zorgen zou meer de standaard moeten zijn
Een getrainde vrouw gaat niet sterker zijn dan een getrainde man maar een getrainde vrouw kan zeker een pak sterker zijn dan een ongetrainde man.
@ azmay: dat is dan weer heel persoonlijk: ik vind dat ik goed zorg voor mijn lichaam door het dag na dag op de proef te stellen en het sterker te maken.