Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:mijn ervaring:
Valdispert ,rust extra sterk, krijg ik hoofdpijn van,branderige ogen,doet niks tegen angst.
Magnesium/calcium, geen verschil gemerkt
Lto3 en dan deze variant:
https://www.adviesdrogisterij.nl/gezond ... 0-capsules
Had ik het idee van dat ik me er beter bewust van was dat die hele angst die ik voelde maar onzin was en ik wel gewoon naar de winkel kon gaan zonder dat er iets heel naars gebeurde.
Bach rescue, deed ook niks
En heb nog thee geprobeerd, weet de naam er niet meer van
Maar koop geen middelen, doe je dat wel dan maak je er dus echt een probleem van terwijl een paniekstoornis best te behandelen valt
Ga naar een goede psych met ervaring er in, ik heb ook van alles geprobeerd, helpt allemaal niks, ben er nu van af, in behandeling en gaat super goed
frensje schreef:Mijn paniekstoornisen of aanvallen kwamen voort uit verkeerd ademhalen dus chronische hyperventilatie. Ik heb ademhalingstherapie gevolgd via hyperven. ik heb nu geen paniekaanvallen meer.
Verder helpen volgens mij alleen anti depressiva maar beter kan je wat aan de oorzaak doen ipv symptoombestrijding.
ellepel schreef:Ik kan het denk ik niet goed uitleggen,maar mijn therapeut zegt dus dat hoe meer je er op in gaat hoe groter je je angst maakt.
Citaat:Terwijl je er juist niet op in moet gaan.
Citaat:Maar met die theanine had ik gewoon wat minder angst, dus kun je er beter mee omgaan
alleirbag schreef:Bedankt voor jullie reacties.
@Sita_xx; Mijn ervaring is echter dat Valeriaan alleen iets rustgevend werkt, maar zeker geen paniekstoornis onderdrukt, is jouw ervaring anders? En magnesium helpt bij depressie soms, maar ook bij paniek?
@esje01; Bach Rescue, ga ik nog eens naar kijken!
ellepel schreef:Ik kan het denk ik niet goed uitleggen,maar mijn therapeut zegt dus dat hoe meer je er op in gaat hoe groter je je angst maakt.terwijl je er juist niet op in moet gaan.
Dus haal je er een middel voor dan ben je teveel bezig met er angst zeg maar, ik kan het niet anders uitleggen.
En je moet het niet onderdrukken,je moet er mee leren om gaan
Ik kreeg het advies om alles weg te doen, ook de reguliere medicatie(oxazepam) , dat heb ik gedaan en dat helpt.
Maar met die theanine had ik gewoon wat minder angst, dus kun je er beter mee omgaan
Succes verder
Arabesk schreef:Gezond eten en gaan hardlopen.... en hou jezelf voor dat een paniekaanval ALTIJD weer weggaat (ja het is lastig). Er zijn diverse engelstalige apps om je bij een aanval te helpen. Het is als het ware je instinct dat zich klaar maakt om te vluchten.