Loslatende nagels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Loslatende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 02:10

Na behoorlijk heftige virale infectie is mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid... nagels beginnen los te laten... op dit moment 4 sowieso en ik denk ook dat 4 andere ook los zullen laten.. 8 in totaal aan mijn handen dus...

Ik werk in de bediening en is echt een vereiste dat ik er zeer representatief uit zie.. nou vindt ik nagelloze vingers een van de walgelijke dingen om te zien.. maat ook 8 pleisters geen porum...

Nu zit ik te denken om nep nagels te zetten als de eerste paar echt eraf zijn gevallen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het zeer af te raden omdat je nagelbed er beschadigt van raakt? Zijn er evt andere oplossingen?

jwl

Re: Loslatende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 02:20

Je kan geen nep nagels Zetten op huid voor zover ik weet
Je kan wel nagel protheses nemen heb ik ooit op tv voorbij zien komen maar die blijven niet heel lang zitten geloof ik
Daarnaast dank ik dat het beter is om er niet te veel mee te willen rotzooien maar je je beter kunt richten op het stimuleren van nieuwe nagel groei

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 03:28

Wat jwl zegt klopt, je kunt geen kunstnagels laten hechten aan huid, de huid is altijd iets vettig en dan laat het meteen los.

Gaat je hele nagel eraf, inclusief de nagelwortel? Als dat zo is, komen ze niet meer terug. Zit er nog wel een nagelwortel, dan groeien je nagels wel weer aan, maar dat heeft tijd nodig.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 03:35

Wat zegt je huisarts ervan? Lijkt mij dat buiten dat het niet mooi is, ook niet helemaal normaal is? Is het een reactie op de infectie en waar zat die dan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 06:22

Heb je een fotootje? Zat de infectie in je nagels? Of was het iets anders? Of komt het van de medicatie dat de nagel loslaat.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 11:24

Jennyj01 schreef:
Heb je een fotootje? Zat de infectie in je nagels? Of was het iets anders? Of komt het van de medicatie dat de nagel loslaat.

Afbeelding
Geen idee of het duidelijk is maar aan onder kant lijkt die nu los gebrokkelt.. de infectie zat in mijn huid en behoorlijk diep. Ook mijn nagelriemen waren aangetast met blaasjes

@chocobroodje.. ik ga nog contact opnemen met huisarts. Maar had al op internet gevonden dat het een complicatie is van het virus. Normaal kan je wel een nagel verliezen maar heb helaas dit virus extreem gehad..

@kleinvosje: mag hopen zonder nagelwortel ander space ik hem :oo

@jwl: hé bah was ik al bang voor:( wil liefst ook zo min mogelijk kloten maar ik wil wel beetje toonbaar zijn :( ga eens die prothese opzoeken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:31

Bediening maakt werken met handschoentjes aan ook lastig denk ik?

Inderdaad je huisarts/medisch onderlegde manicure vragen voor advies.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:49

Je nagelriem is nog steeds geïrriteerd. Ik zou het toch even met je huisarts overleggen en of de apotheek. Of dat van de medicatie komt en of je er nog wat mee moet doen. Maar kunstnagels lijken me nu even uit den boze. Zal nog eens even voor je in mijn (vieze) boekje kijken. Daar staan allemaal nagelaandoeningen in wat die er van zeggen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:52

Jeetje wat balen! Ik weet dat LadyMadonna hier op Bokt goed is met nagels, misschien die eens vragen?

Spoiler:
Ben ik stiekem ook wel nieuwsgierig wat voor horror-virus dat is geweest

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 12:01

@tamary: handschoentjes gaan idd niet werken
@jennyj01: ooh nog steeds geïrriteerd? Hoe kan ik dat zien? Ik heb geen medicijnen gehad ervoor omdat het een virus was en heb gelukkig geen ontsteking erbij gehad

@vanillia: thx voor de tip! Dat is dus banketstaaf het is gewoon een kinder virus, coxsackie virus.. Maar voor eerst dat als ik naar plaatjes van Google kijk dat ik besef dat ik ergere variant te pakken had :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:16

Dat zie je aan de lijnen en rimpels die langs de nagelriem lopen. En de rand niet mooi aansluit aan je nagel. Heb er even een foto bij gedaan om het verschil te laten zien. Verder vond ik in m'n boekje wel een foto met dezelfde aandoening veroorzaakt door een virale infectie. Maar helaas niet het verloop ervan. Echter is mijn ervaring vaak wel dat het wel weer over gaat wanneer je weer gezond bent. Alleen duurt dat bij je nagels iets langer. Mest het moet uitgroeien.
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:20

Op fb is een groep: anatomie en veel probleem nagels.
Hier zitten zeer ervaren stylistes waarvan een aantal ook een medische achtergrond hebben.
Ik zou je vraag daar eens neer leggen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 12:32

Super bedankt voor het meedenken!! Ben gelijk lid geworden van de fb :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:32

Je zegt dat handschoentjes geen optie zijn, maar je hebt ook van die mooie witte katoenen handschoentjes. In deftige sterrenrestauranten draagt de bediening dat soort handschoenen. Ze kosten ook niet veel.
Ik heb ze zelf 10 jaar geleden regelmatig gedragen toen ik een huidinfectie had, ook in de bediening. Het is even wennen en je moet écht even wat handigheid krijgen (en het is onmogelijk om papieren onderzettertjes op koffieschoteltjes te leggen :') ), maar het werkt prima.
Het is alleen voor jezelf even omdenken. Maar als jij doet of het de normaalste zaak van de wereld is, doen je klanten dat ook. Er is er echt geen één die wat tegen mij heeft gezegd. Ja, hoogzomer wel eens, maar dat kun je dan ook prima uitleggen, "wegens herstellende handen". En aan je baas en collega's kun je het natuurlijk prima uitleggen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 12:36

Ik ben ook verantwoordelijk voor de bar en dus drankjes.. denk zelf dus dat dat nogal een natte kliederzooi wordt :)

Vrijdag even langs de huisarts

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:46

Ah ja, achter de bar is dat wat lastiger. En latexhandschoentjes staat meteen zo... tsja :') . lastig

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:47

Latex handschoentjes... mondkapje erbij _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:50

Vergeet je haarnetje niet!

Mijn tante heeft dit ook gehad, die ging aan de pleisters. Ik weet alleen niet hoe lang het duurde voordat alles weer hersteld was...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:09

Trouwens... die katoenen handschoenen kunnen prima tegen vocht en kunnen ook best in de was.
Maar goed... ik kan me ook voorstellen dat je het zelf niet ziet zitten.
Ik ga er nog eens over nadenken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:08

@lieveli: hahahaha _O-

@assie: dan ruik ik de hele tijd naar bier :=

ik heb een spoed verwijzing gekregen voor de dermatoloog :( dit omdat mijn voeten ook nog niet rustig zijn...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:10

Jemig, poedersuiker zeg. Misschien heeft de dermatoloog nog tips? Sterkte en beterschap!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 23:52

dank je wel :) hoop het echt dat hij/zij mij iets kan helpen.. er is volgende week gelukkig al een plekje voor me!

als iemand nog tips heeft voor de pijn is het welkom, alles wat tegen mijn nagels aan komt geeft een vervelend/pijnlijk gevoel, typ nu ook met 3 pleisters _O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:46

Blugh mag pas 23ste komen bij derma ;(

Weet niet hoe ik die 2 weken moet overbruggen... tikte net zachtjes mijn teen aan en nagel tot bloedend toe voor helft los gelijk ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:19

Vraag je zorgverzekering of ze wachtlijstbemiddeling toe kunnen passen

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:12

Jeetje da's wel heel heftig.. Zou inderdaad even met je verzekering bellen, misschien kun je in een ander ziekenhuis al veel eerder terecht. :(:)