Nachtmerrie Haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Nachtmerrie Haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 14:59

Bokt, ik leg mijn laatste hoop bij jullie. _/-\o_

Jullie hebben mij al geholpen met zoveel vragen over mij paardje etcetera, dat ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen met wijsheid met een probleem wat mij al super lang dwarszit.

Mijn haar. -O-

Het schijnt dat er nog meer mensen op de wereld zijn met haar zoals ik. Alleen het enige wat ik zie is altijd wapperende krullen en zwoele gouden lokken en dan kom ik ineens aangelopen als een mislukte hooibaal. |(

Ik ben echt zorgzaam voor mij plukjes! Föhn niet, stijl niet, geen hitte, gebruik een voedend masker, conditioner en shampoo.

Tot nu toe heeft zelfs elke kapper die ik heb gehad me verteld dat ik echt waardeloos terror haar heb en dat ze niet weten wat ze ermee aan moeten, behalve medelijden met me hebben. Ik kan het ze geeneens kwalijk nemen.

Of het krult of stijl is kan me niet eens boeien, zolang het maar niet een of andere pluishoop is die alle kanten op staat.
Help me, asjeblieft :')

Ik heb het over deze nachtmerrie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanwege het pluis prop ik het dus altijd maar in een staart.
Afbeelding

Had overigens geen makeup op, dus een beetje een doods gezicht.. XD

Zeg asjeblieft dat er meer mensen zijn met zulk terrorhaar die mij een gouden tip kunnen geven. :o?
Ik zou eeuwig dankbaar zijn!

(hoop overigens dat dit topic goed staat)

Anoniem

Re: Nachtmerrie Haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:01

Hier ook terrorhaar. Ook geen levensreddende tips, behalve inderdaad een stijltang erin en vooral niet borstelen als het droog is/bijna droog is.

Verder heb je wel heel veel anti pluis spul en van John Frieda ook anti pluis/ anti frizz (?) shampoo. Heb k een hele tijd gebruikt en dat werkte toch wel enigzins.

Maar nu ben ik dus dikke vrienden met m'n stijltang. :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:02

Ik heb ook van dat fijne pluishaar.. Ik ben ook dikke vrienden met mijn stijltang en dan is mijn haar gewoon pluisvrij en blijft goed stijl. Ik was het dan ook maar 1 a 2 keer per week zodat ik het niet elke dag hoef te stijlen als het weer droog is.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:03

Yeah, hier ook nog een. Wat bij mij helpt is de care en repair van andrelon 1 minuut masker. Bij het douchen. En daarna gewoon helemaal niks meer met mijn haar doen. Ook absoluut niet kammen of borstelen als het droog is.

En mocht het wel pluizen, dan heb ik een goud kleurig flesje (naam kwijt ga even zoeken) die ik erin spray, en dan alleen even een beetje kneden.

Edit: Deze https://www.google.nl/search?q=hair+spr ... 88HdoHM%3A
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 02-08-16 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:06

Ik kan je hand schudden, ik heb hetzelfde haar als jij. Een droog bosje stro dat enorm pluist.
Ik kan er weinig mee als ik er niks 'aan doe'. Dus ik doe er conditioner in en daarna een flinke dot serum na het wassen. Dan föhn ik het droog en daarna ga ik er met een ronde warmteborstel doorgeen om het glad te maken en naar binnen te krullen. Dat werkt goed maar er moet geen bui regen op vallen want dan schiet de pluis er meteen weer in.
Het blijft redelijk zitten als ik gedurende de dag nog 2 keer wat serum in smeer.
Ik was het om de dag, en de tweede dag gaat het standaard in een staart om de pluis.
Stijltang heb ik wel eens geprobeerd maar dan wordt het heel dun en lijzig van. Krulborstel is veel makkelijker in gebruik.
Ik heb ook wel eens kokosolie geprobeerd, volgens veel mensen een wondermiddel, maar het deed weinig voor mijn bosje stro.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:09

Je hebt juist super mooi haar! Wat een stomme kappers zeg.. Ik denk dat jouw haar echt super mooi kan krullen. Ik zou toch proberen om een goede kapper te zoeken, er zijn zelfs speciale krullenkappers!

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde haar (maar een stuk dunner, dus ik ben jaloers op jouw haar haha) Ik gebruik zelf geen conditioner. Na het wassen kam ik mijn haar en doe ik er full again thickening lotion in van Kevin Murphy. Dan eventjes een föhn met diffuser er op (föhn op een lage stand) al onderstebovenhangend met mijn hoofd (volg je me nog haha) Net niet helemaal droogföhnen en blijven kneden in je krullen, ook na het föhnen nog. Met nat haar gaan slapen werkt nog veel beter. Even de lotion er in kneden (in nat haar) en gaan slapen. Volgende dag hoef ik er nauwelijks iets aan te doen!

Nooit je haar kammen als het droog is in ieder geval!
Ik heb ook een tijdje schuim gebruikt ipv de lotion, dat ging net zo goed! Maar weet dat merk even niet.
Laatst bijgewerkt door Suusje1986 op 02-08-16 15:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:10

Hier nog 1...
De bovenste helft van mijn haar en de onderste punten zijn prachtig glanzend en normaal. Maar het stuk daar tussenin is standaard pluizig,alsof het statisch is.
Veel mensen zeggen dat ik 'dooie punten' heb maar verschillende kappers hebben me verzekerd dat dit gewoon de structuur van mijn haar is,en dat het verder goed gezond is.
Ik hou het enigszins onder controle met gühl pluiscontrole en veerkracht (donkerroze fles). Ik was mijn haar om de drie dagen,draai het in een handdoek en smeer daarna een beetje serum in mijn haar voor het droog is. Dan haal ik enkel de ergste klitten eruit met mijn vingers en laat het dan langzaam opdrogen.
Als ik een borstel pak of het te snel laat drogen,is het een en al drama en terror.
En dan nog heb ik dagen dat m'n haar wel aardig zit,en nog meer dagen dat ik het gewoon maar opgeef -O-

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:11

Ik volg. Heb ook zo'n pluizenbos, vooral bovenop. En daarbij ook nog eens dun haar dat snel breekt. Eigenlijk zou ik gewoon niet moeten borstelen/kammen oid, want als ik zie hoeveel er dan los laat / breekt... maar ja, ik wil toch wel een béétje toonbaar op m'n werk kunnen komen. Ik heb van nature gelukkig wel een slag er in, zodat het niet helemaal als een vodje om mijn hoofd hangt :+

Edit:
Die Guhl die hierboven genoemd wordt gebruik ik ook, en regelmatig een maskertje. Maar 't blijft behelpen. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook vaak te ongeduldig ben en niet veel tijd kwijt wil zijn (dus dan pak ik toch "even snel" een kam of borstel...)
Laatst bijgewerkt door Roadracer op 02-08-16 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:12

Borstel je je haar als het al droog is? Collega met krullen weet me te vertellen dat als zij het borstelt er precies zo uitziet, maar als ze dat niet doet het gewoon mooie krullen zijn. Ze fohnt het ook niet trouwens, borstelen als het nat is en dan gewoon aan de lucht laten drogen en niet borstelen/kammen, en genoeg conditioner gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Vanillia op 02-08-16 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:13

Ik zou gaan voor een Keratine behandeling... 1tje voor krullen.
Je hebt ook thuis behandelingen. Ga je maar eens in verdiepen.

Kost wel iets.. maar doe je paar maand mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:15

Dit soort haar is gewoon niet geschikt om op één lengte te dragen. laat het door een echt goede kapper in lange lagen knippen en koop goede verzorgingsmiddelen. Daarnaast kun je ook een beetje (heel weinig) cowboy magic gebruiken.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:15

Ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar ik vind je haar echt prachtig! !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:16

Vanillia schreef:
Borstel je je haar als het al droog is? Collega met krullen weet me te vertellen dat als zij het borstelt er precies zo uitziet, maar als ze dat niet doet het gewoon mooie krullen zijn. Ze fohnt het ook niet trouwens, borstelen als het nat is en dan gewoon aan de lucht laten drogen en niet borstelen/kammen, en genoeg conditioner gebruiken.

Ik borstel mijn krullen ook niet, dan ziet het eruit zoals hierboven.

Ik was het met Say Yes, doe er een beetje shaper in van HEMA en beachspray van welk merk voorhanden is en fohn het met een diffuser bijna droog. Zo doe ik het 2 keer per week, de rest van de tijd maak ik het een beetje vochtig, beetje shaper en weer even de diffuser er op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:18

Dat is toch prachtig! Mijn dochtertje heeft het tegenovergestelde haar. Heel steil, geen slag en neigt altijd naar vettig. Het hangt gewoon recht naar beneden te hangen, helemaal plat.
Dit is toch prachtig? Geef het een oliemaskertje en borstel het eens nat door met een cremespoeling. Dan weet je niet wat je ziet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:19

bigone schreef:
Dit soort haar is gewoon niet geschikt om op één lengte te dragen. laat het door een echt goede kapper in lange lagen knippen en koop goede verzorgingsmiddelen. Daarnaast kun je ook een beetje (heel weinig) cowboy magic gebruiken.

Ik heb het twee keer in lagen laten knippen,dan weet je helemaal niet wat je ziet :=
Mijn kapper zegt juist dat ik daar geen baat bij heb. M'n haar is ook weer veel handelbaarder nu het weer op 1 lengte is (en weer veel voller).

Keratine behandeling twijfel ik nog steeds over. Het resultaat lijkt me heel mooi maar het schijnt dat wanneer je er mee stopt,je haar uitgedroogd en beschadigd eindigt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:22

Ik zou er een mooi en passend model in laten knippen bij een kapper die dat ook echt kan. Dan heb je al 75% gewonnen. Voor de rest is het dan een kwestie van je haar correct behandelen en daar kan die zelfde kapper je over adviseren.

Ik vind je haar trouwens prachtig!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:22

bigone schreef:

Pluizend haar in lagen knippen zorgt voor een soort pyramide op je hoofd. Dan gaat het helemaal zo naar buiten staan.

Ik vlecht mijn haar altijd vochtig in, zodat de krullen grover zijn en goed gepositioneerd. Geen idee of dat bij jou helpt.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 15:25

Ik logte net in en ineens zoveel antwoorden! :D Maakt me echt blij! Ik ziet hier al zo veel jaar mee, en elke dag maakt het me weer ongelukkig...

@Ivy_ en Gast3289, als ik het stijl word het wel mooi, alleen daar ben ik ook zeker 2 uur mee bezig.. :')

@Storm, zo'n krulborstel heb ik ook wel eens geprobeerd, ging het helaas recht overeind van staan.

@Suusje1986, dit ga ik zeker een keertje proberen! Dankje!

@Tivoli en RoadRacer, die van gühl heb ik weleens gebruikt, werd alleen nog pluiziger (wel superglad) van, vond het ook erg duur voor zo'n klein flesje.

@Nivada, dat heb ik wel eens zien staan ja, misschien ga ik dat een keertje proberen, zou dit alleen liever bij een kapper doen, ben zelf niet zo'n haargenie.

@bigone, heb het 1x in mijn leven in lagen laten knippen, doe dat nóóit meer, was een drama! Stond recht overeind en er was met geen mogelijkheid een borstel doorheen te krijgen. Moest toen een klit ter grote van een vuist uit mijn haar knippen!

Ik zie bij iedereen staan dat ik het niet mag uitkammen als het droog is, ik kam het momenteel 3x per dag, dus dan zal ik daar sowieso verandering in brengen. :j Als ik het in de handdoek heb laten drogen zijn het wel allemaal pijpenkrullen, kan daar beter mee dealen dan dat pluis.
Hoe halen jullie het s'ochtends uit de klit dan? Bij mij zit het s'ochtends altijd helemaal door de war!

Ik heb zelf ook wel dun haar, maar het is echt enorm veel haar, dus dan valt dat niet zo op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:26

Ik heb ook vrij pluizig haar, al is t wel iets minder pluizig dan jouw haar..
Tegenwoordig boeit het me allemaal niet meer zo.. staartje of vlecht erin en klaar.
Vroeger deed ik meestal wat mousse in mijn haar (krulmousse van andrelon bv) en daarna krulspelden erin. Lekker laten drogen, wat haarspray erop en dan voorzichtig de krulspelden eruit halen, nog wat extra haarlak, en dan zat het de rest van de dag prima :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:26

Ik heb ook zulk haar.
Als ik er niks in doe dan pluist het als een schaap.

Sinds een tijdje heb ik een vriendin met kapsalon en mocht ik mee naar de groothandel. Daar heb ik diverse producten uitgezocht en uitgeprobeerd.
En ik heb nu een product wat voor mijn haar geweldig is.

Het heet Weho Curl Extreme van Vitelity's.

Ik was m'n haar elke ochtend (of maak het enkel nat onder de douche), borstel het terwijl het nog nat is met een tangle teezer en vervolgens doe ik dat spul er in.
Natuurlijk laten drogen.

In de ochtend nat haar is echt een must voor mij, want m'n haar pluist in de nacht en m'n krullen worden lelijk. Slaap met een vlecht of losse knot.

Absoluut niet borstelen/kammen wanneer haar droog is.
Ik gebruik ook zeer weinig conditioner, wordt het veel te zacht (lees pluizig) van.

In lagen knippen gaat denk ik niet oplossen. Want bovenop blijft de pluis.
Ik heb wel net zoals jij, dat m'n haar aan de achterkant maar dan de onderste laag minder krult dan de rest. Die laat ik iets korter knippen zodat hij er niet onder uit piekt.

Stuur anders via pb je adres, dan stuur ik je er wat van op. Kan je het proberen.
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 02-08-16 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:27

Ik had drama haar
Vergelijkbaar met het jouwe maar net even andere krullen denk ik qua model

Ik ben gestopt met borstelen , was het twee keer per week hooguit met shampoo die Sls vrij is en liefst ook vrij van parabenen en silliconen (maar Sls mijd ik echt als de pest, is veel te ruw voor het meeste krul haar, krullend haar is vaak vrij droog van zichzelf en Sls droogt alleen maar harder uit )
Gevolgd door conditioner
Als de conditioner in mijn haar zit ga ik het op. Mijn gemak uit de knoop halen (met mijn vingers voorzichtig kammen en ontknopen)
Na het uitspoelen draai ik het in een handdoek en na een 15 minuten laat ik het verder aan de lucht drogen
(Keer headbangen na het uit de handdoek halen om het wat uit elkaar te krijgen)
En Thats it
Uit de knoop halen doe ik met mijn vingers
Zo ook in model brengen etc
Als ik ga borstelen of kammen dan is het 1grote pluis bende
Eventueel doe ik nog wat olie in de punten tussendoor of een drupje conditioner
En mocht ik extra moeten wassen dan gebruik ik alleen conditioner en geen shampoo

Sinds ik het op deze manier doe is mijn haar weer handelbaar

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:30

DreamGuide schreef:
Ik zie bij iedereen staan dat ik het niet mag uitkammen als het droog is, ik kam het momenteel 3x per dag, dus dan zal ik daar sowieso verandering in brengen. :j Als ik het in de handdoek heb laten drogen zijn het wel allemaal pijpenkrullen, kan daar beter mee dealen dan dat pluis.
Hoe halen jullie het s'ochtends uit de klit dan? Bij mij zit het s'ochtends altijd helemaal door de war!

Ik heb zelf ook wel dun haar, maar het is echt enorm veel haar, dus dan valt dat niet zo op.

Veel kammen beschadigd je haar ook waardoor je juist extra pluis krijgt.

De eerste tip voor 's ochtends minder klitten: Niet met je haar los gaan slapen. Doe er een grove knot in of een losse vlecht. Dan schuurt je haar minder over je kussen, krijg je dus minder klitten en ook minder pluis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:32

Idd vlecht snachts wil echt goed helpen
Ik moet eigenlijk ook weer want het word inmiddels weer vrij lang
Maar dat scheelt heel dik meer dan de helft qua knopen en klitten.
Smorgens haal ik dan de vlecht er uit . schud het los. eventuele knopen met de hand ontwarren en gaan

(Ik vlecht mijn haar dan 1kant op , meestal links )

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:32

Hier ook pluis krullen.

Ik was sinds enkele weken met elvive reinigende conditioner en geen shampoo meer dat scheelt.

En dan nat doorkammen, klein beetje hema krullen creme (2 euro) er in en niet meer borstelen. Nu een mooie bos krullen en weinig pluis.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:34

Ik ben sinds kort overgestapt op een shampoo bar van Lush met kokosnoot.
In de winkel vroeg ik om iets tegen snel droog en pluizig haar en ik kan alleen maar zeggen:
het ruikt heerlijk en mijn haar heeft voor het eerst echt natuurlijke glans en simpel, vol, golvende slag <3

Kan het echt aanraden. Mijn haar is na het wassen niet echt glad dus het is wel even voorzichtig doorkammen, maar daar hebben ze evt ook nog een conditioner bar voor.

droog haar niet kammen heb ik ook vaak gehoord maar ik vind dat zo lastig :o vaak ziet het er gewoon echt niet uit na een fietstocht of hele dag in een staart, dan gaat er echt een kam doorheen ook al weet ik dat het funest is |(
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 02-08-16 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt