Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus slik je iets van medicatie waardoor je depressieve gevoelens kan krijgen?
Nee, ik gebruik geen anticonceptie waar hormonen in zitten.
) - want dan creeer je meteen een flinke extra druk voor jezelf. Als je je rot voelt, dan is dat zo, je hoeft het niet leuk te vinden alleen maar omdat je naar Canada bent gegaan. En je mag helemaal zelf weten wat jij denkt dat het beste is: blijven, daar een paar rigoreuze maatregelen nemen om de druk te verminderen, terugkomen. Geen van alle is falen! Het zijn gewoon jouw keuzes, die jij maakt om het beste te doen voor jou. En dat is prima. Kendra schreef:Wat knap dat je wel bent afgestudeerd - en zo te horen niet eens trots op jezelf. Dat moet je natuurlijk wel zijn...
Wat je nu moet doen? Tijd nemen voor jezelf en hulp zoeken. Ga naar huis....het helpt niet dat je naar Canada bent gegaan en het wordt daar ook niet vanzelf beter. Ik heb dit vaker gezien bij stagiaires (ik weet dat jij aan het werk bent) die het moeilijk hadden en naar het buitenland vluchtten. Niemand kwam beter terug dan hij/zij wegging. Want helaas neem je je problemen met je mee, die laat je niet achter op Schiphol. En dan ben je in het buitenland wel erg alleen met je ellende.
Ik ken ook heel wat meer mensen die erg zijn verbeterd na hun reis.. Misschien ligt het aan de plek waar je naar toe gaat.
Spruit schreef:Ik heb vroeger vaak genoeg te horen gekregen dat ik mij niet moest aanstellen, ook tijdens het adstuderen dat ik mijzelf een schop onder de kont moest geven en door moest pakken. Als ik dan aangaf hoe ik mij voelde moest ik mijzelf niet zo zielig vinden. Dat heeft zeker niet geholpen.
Dit klinkt inderdaad als een fikse burn-out, en ik zou dan ook proberen om wat meer rust te (durven) nemen, ook tov je baas. Desnoods ga je, in plaats van werken, een tijdje op een rustgevende plek zitten (in het buitenland of thuis). Een therapeut of psycholoog kan ook helpen met leren omgaan met stress-gevoelens, dus zo iemand contacteren en een keer een intake-afspraak maken lijkt mij handig.
Ik hoor van veel mensen met soortgelijke problemen dat het al fijn is om gewoon ongegeneerd met iemand over alles te kunnen praten. Je leert dan ook technieken om met stress/onzekerheids-situaties om te gaan.Kendra schreef:Wat knap dat je wel bent afgestudeerd - en zo te horen niet eens trots op jezelf. Dat moet je natuurlijk wel zijn...
Wat je nu moet doen? Tijd nemen voor jezelf en hulp zoeken. Ga naar huis....het helpt niet dat je naar Canada bent gegaan en het wordt daar ook niet vanzelf beter. Ik heb dit vaker gezien bij stagiaires (ik weet dat jij aan het werk bent) die het moeilijk hadden en naar het buitenland vluchtten. Niemand kwam beter terug dan hij/zij wegging. Want helaas neem je je problemen met je mee, die laat je niet achter op Schiphol. En dan ben je in het buitenland wel erg alleen met je ellende.
lief dat je een eventueel ander bedrijf weet, maar ik durf het hier nog wel even aan. Reden heb ik in mijn vorife post genoemd