De titel zegt het al. Sinds een week of 2-3 ben ik ziek. Het begon eigenlijk met het simpele niet lekker zijn, momenten met koorts, weinig eetlust, veel zweten, misselijk, buikpijn, hoofdpijn... Dit duurde ongeveer een weekje. Belangrijk om te vermelden is wel dat ik sinds een maand of 2 zo vreselijk moe ben.
Na die week werd ik pas echt beroerd. Het begon met mijn linkerschouder die vreselijk veel zeer deed. Dit trok verder op de dag door naar mijn ribben, rug en arm. Op een gegeven moment kon ik mijn arm niet hoger krijgen dan mijn buik, hij tintelde en werd koud.
Ik had flinke steken in mijn buik, hartkloppingen, mijn ademhaling sloeg min of meer op hol of stokte, m'n kaken deden zeer, gevoel alsof ik ieder moment flauw kon vallen, hoofdpijn en ik had het zo vreselijk koud.
Ik ben die avond naar de huisartsenpost gegaan, die de klachten erg vreemd vonden. Ze hebben m'n schouder bekeken en ik ben naar huis gestuurd met diclofenac. Deze heb ik niet genomen, omdat ik al zo'n last van mijn maag had durfde ik dit niet.
De maandag erna naar de huisarts gegaan. Zij vond het ook vreemd. Ik moest een bloedonderzoek laten doen; vitaminengebrek (oa vit B6 en B12), testen op de ziekte van Lyme, BSE omdat ik met koeien en schapen werk, en Pfeiffer. Dat laatste heb ik gehad toen ik 15-16 was.
Vandaag heb ik gebeld voor de uitslag, waar helaas niets uitgekomen is. Ja, ze konden zien dat ik Pfeiffer heb gehad en wellicht waren dit restverschijnselen, dat kon tot een jaar erna nog voorkomen. Uitgelegd dat ik nu 21 ben en dat ik dit totaal niet herken als Pfeiffer.
Maar wat nu? Ik zit al 3 weken thuis, ik heb mijn stage en werk af kunnen bellen want ik kan werkelijk níets. De pijn zit nu in beide schouders, ik krijg m'n armen niet omhoog. Ik heb constant spierpijn in mijn benen terwijl ik niets doe. Ik eet slecht, ik ben vreselijk misselijk, ik heb pijn in mijn buik. Ik ben ontzettend moe, kortom; alle klachten die ik had worden alleen maar erger...
Ik heb zelf zitten lezen over de ziekte van Lyme en herken mijn klachten hier behoorlijk in. Of ik een teek heb gehad de afgelopen tijd? Geen idee. Ik werk met dieren (schapen, koeien, wildopvang met oa egels, etc) en ik krab weleens een korstje weg, ook op mijn hoofd. Kan altijd een teek zijn natuurlijk... Ik heb een tijd terug wel een vreemde rode plek met een kring eromheen laten zien aan mijn moeder, maar ik dacht er verder niets bij.
Afgelopen tijd wel lek gestoken door muggen, geen idee of dat ermee te maken kan hebben. Las dat muggen ook lyme over kunnen brengen.
Morgen bel ik sowieso opnieuw naar mijn huisarts, al heb ik het idee dat zij het totaal niet weet en ik zal wel weer naar huis gestuurd worden met "slik maar paracetamol", iets wat ik al die tijd al doe.
Herkent iemand dit, of heeft iemand nog tips/advies? Ik weet het echt niet en ik voel me zo beroerd, boos en gefrustreerd.