Meegemaakt ? Pijn in borst en rug ademhalen ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Meegemaakt ? Pijn in borst en rug ademhalen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 11:55

Hallo allemaal!

Gisteren was alles goed, geen pijn nergens...

Gisteravond aan het eind van de avond ineens een hoest bui, droge kriebel hoest alsof ik iets scherps in mijn keel had. Ook echt diep hoesten, kon het goed voelen in mijn longen.

Toen ik naar bed ging had ik helemaal een rauwe keel en stem, wat last tussen mijn schouders en raar "schurend" gevoel in mijn longen. Dacht dat het wel over zou gaan.

Echter werd ik vanmorgen wakker met pijn in mijn borst en boven in mijn rug, aan de rechter kan. Arm omhoog houden doet pijn maar het lukt met, adem halen doet pijn en kan dus ook moeilijk diep in ademen. Als ik rechtop sta valt het mee maar liggend of zittend is heel pijnlijk.

Af en toe kriebeld het nog in mijn keel maar probeer niet te hoesten, dit doet te zeer. Moest net niesen en toen stonden de tranen me in de ogen ...

Zelf dat ik eerst aan mijn ribben maar daarvoor zit het te hoog (ter hoogt van schouder en oksel en dus bij mijn rechter schouderblad), als ik voel op die plek is het ook wat gevoelig maar meer als een blauwe plek pijn, en je ziet ook niks verder.

Dus denk nu eerder dat ik mij iets verrekt heb met hoesten, of in mijn slaap, ik weet het niet ...

Graag hoor ik van jullie of jullie dit al eens mee gemaakt hebben ?

Bedankt voor de reacties

Maureen_M

Re: Meegemaakt ? Pijn in borst en rug ademhalen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:57

Ik heb wel eens gehoord dat je door overmatig veel en hard hoesten een rib kan kneuzen en dan blijft het bij iedere ademhaling pijn doen

Ik ben geen dokter maar ik zou je lekker wat rust nemen. Een kopje thee met honing en veel keelsnoepjes :)

Niet iets om je al te veel druk om te maken denk ik

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:59

Er heerst momenteel een flink virus. Zo begon het vorige week bij mij ook, dag later de typische griep symptomen en nu ruim een week een luchtweginfectie en ontstoken bijholten.
Maar flink rustig aan, veel water drinken en bij twijfel de huisarts bellen. Sterkte!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:01

Door flink hoesten kan je ook echt flinke spierpijn krijgen. Ik heb ook wel eens gehad dat echt alles pijn deed en stijf was omdat ik me rot hoestte.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:40

Jarenlang meerdere keren per jaar verkouden geweest en me "de longen uit het lijf gehoest", inderdaad met vervelende spierpijn tot gevolg. Op een gegeven moment stuurde een huisgenoot me naar de huisarts, met de boodschap dat dat echt niet normaal en absoluut niet goed is omdat je longen steeds meer beschadigd raken. Antibioticakuurtje gekregen en sindsdien ook nooit meer zo ernstig verkouden geweest. Omdat jij aangeeft dat het hoesten echt veel zeer doet, zou ik toch even naar de dokter gaan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:02

Klinkt precies als wat ik heb. Ik heb via de huisarts antibiotica gekregen, acute bronchitis. Ben nu op de 2e dag van de kuur en ik voel me echt al weer een stuk beter :)

Door het hoesten (ik liep er al 1,5 week mee) heb ik nu gekneusde ribben, niet heel prettig, maar met dank aan de kuur wordt het hoesten nu echt minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:04

Het heeft vrij weinig met het hoesten te maken, maar ik zou voor de zekerheid toch even de HA bellen. Druk op je borst icm pijn in de buurt van je schouderbladen en moeite met het optillen van een of meerdere armen kan op hartproblemen wijzen.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:10

Ik ken het gevoel.
Heb het zelf een paar maand terug gehad. Een raspend/knetterend gevoel in de longen bij het ademen, bij dieper inademen het gevoel alsof ze een mes tussen mijn ribben staken en het gevoel alsof er een grote blauwe plek zat op die plek als ik erover heen wreef.
Alles deed pijn, liggen, bewegen alles... Alleen als ik stil zat en niet te diep ademhaalde zakte de pijn af, maar oh wee als ik moest hoesten of in beweging komen: helse pijn!
Ik had een longvliesontsteking (goed te diagnosticeren als je naar de longen luistert waar het pijn doet en je de longvliezen over elkaar hoort schuren) oftewel; een pleuritis.
Ik had een virale pleuritis, dus daar was niets aan te doen behalve een hoge dosis ibuprofen innemen tegen de pijn en de ontsteking en wachten tot het over ging.
De huisarts kan je vertellen of jij ook een pleuritis hebt en wat jij er aan kunt doen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:13

Ik zou even naar de huisarts zijn. Kan ook een longembolie zijn. Mijn vader had dit van de week. En die had dezelfde klachten als jij.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:21

Kan het geen klaplong zijn? Stekend gevoel, ben je ook benauwd?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 14:10

Ben wel iets benauwd maar adem gewoon heel voorzichtig in, dan gaat het.

Ik ben overigens niet verkouden geweest de afgelopen tijd. Dit was ergens in maart (weet het niet precies meer).

Begin zelf nu te denken dat er een zenuw bekneld zit. Als het vanavond niet beter gaat, omdat ik dan meer ga beweging weer (zit nog op kantoor) ga ik even bij de dokter langs.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:15

Lijkt me inderdaad niet geheel onverstandig om vandaag nog even langs de huisarts te gaan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:16

Vanavond moet je dus naar de huisartsen post. Dat is voor spoed, terwijl je er nu ook last van hebt......als je dan gaat zou ik nu gaan

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 14:32

Ik woon in Frankrijk ;) Kan tot 7 uur vanavond terecht bij de dokter

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:13

dan heb ik niets gezegd :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:22

Kan van het hoesten zijn. Maar zou het wel laten controleren

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:53

Ik zou ook bang voor een longembolie zijn.
Laat even weten wat het was, en hopelijk ben je er snel weer vanaf.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:54

Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de dokter. Was eigenlijk geen plek meer maar toen ik zei waar ik last van had toch maar een spoed afspraak er tussen geschoven. Dus ga zo heen.

Heb het gevoel dat het nu toch wel erger word en steeds meer moeite krijg met ademen.

Hopen dat het niks is

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:00

Hoe is het gegaan bij de dokter?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:10

Hoe zijn je benen? Of kuiten vooral? Heb je daar wat last van of zwaar gevoel?

Ik herken t namelijk heel erg, maar dan als longembolie. Ik had ook trombose been, maar niet de typische trombose klachten. Alleen wat zwaar been (spierpijn achtig) en been was verder niet rood of warm, juist eerder wit/grauw en koud.

Hoe was t bij de huisarts?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:13

Het kan ook een geknapt longblaasje zijn?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 10:20

Ben bij de dokter geweest en die dacht zelf dat ik een spiertje verrekt heb. Wat ik wel wat raar vond omdat hij niet echt zeer deed als hij drukte daar waar het gevoelig was als ik ademhaalde. Dus voor bij mijn oksel en achter bij mijn schouder blad. Hij heeft me naar huis gestuurd met pijnstillers..

S'avonds erge last, kon niet liggen of zitten zonder dat ik het benauwd had, alleen staan was te houden. Pijnstiller genomen en toen was het iets beter, maar nog steeds wat benauwd.

Volgende dag geen "pijn" meer maar nog steeds benauwd gevoel met ademen, en mijn rechter arm was heel zwaar, geen kracht niks. Als ik mijn arm, mijn hand, omhoog hield was het iets beter.. Ook raar.
Toen begon ik ook te hoesten en kwam er wat rotzooi omhoog.

Detail : Als ik niet hoest heb ik een piepende adem en een "rochelend" gevoel in mijn luchtpijp ..

Maar goed. Vandaag voel ik me goed. Wel zwaar op de borst en hoesten om de zoveel tijd. Misschien dat het toch een virusje was, ik weet het niet ..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:54

Klinkt idd als het virus wat nu rondvliegt. Ik heb twee weken rochelend rondgelopen en is nu nog niet helemaal weg

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:32

Zoek evt eens op de ziekte van tietze. Mochten de klachten vaker voorkomen. Misschien komen er daar wat symptomen van overeen

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:45

Syndroom van Tietze geeft m.n. pijn bij het borstbeen, niet zozeer de schouderbladen. Twee mensen in mijn directe omgeving hebben daar last van (waarschijnlijk, weet niet zeker of die diagnose vast staat). Bij hen wordt de ontsteking en pijn getriggerd door het aanspannen van de borstspieren, bijvoorbeeld bij het sporten (push-ups) of klussen (schroef indraaien). Neemt niet weg dat het de moeite waard kan zijn om je in te lezen en eventueel te laten onderzoeken.

Ts, vervelend dat je nog geen uitsluitsel hebt, beterschap nog!