Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ik doe het wat losser, ik eet tussen 08.00 en 20.00.
Twee of drie maaltijden en verder niet.
....het is een plezierige manier om vet te verbranden.
Janneke2 schreef:Och, noem het zoals je het noemen wil...
(Ramadan is vele malen zwaarder.)
Piekosjj schreef:Nee ik bedoel dit echt uit pure intresse en nieuwschierigheid! Waar is de grens van vasten en gewoon... het leven leiden waarin je een aantal uur niks eet? (bij gebrek aan betere verwoording) Ik ontbijt namelijk om 8 uur, om wel eens pas om 4/5 uur te lunchen. Wordt dat dan ook vasten genoemd?
cissy schreef:Laat mn dietiste dit maar niet horen. Ik at al jaren geen ontbijt en alleen lunch en avond eten. Dit was compleet verkeerd volgens haar. Ik moet afvallen maar dat lukt me nog niet en dat is 1 vd redenen volgens haar.
Nu eet ik op 6 momenten per dag.... dus kom ik aan. Wat klopt hier niet....
Zij zegt maar nu komt je stofwisseling wel op gang! Ja leuk maar het heeft niet zo'n best effect.
cissy schreef:Laat mn dietiste dit maar niet horen. Ik at al jaren geen ontbijt en alleen lunch en avond eten. Dit was compleet verkeerd volgens haar. Ik moet afvallen maar dat lukt me nog niet en dat is 1 vd redenen volgens haar.
Zij zegt maar nu komt je stofwisseling wel op gang! Ja leuk maar het heeft niet zo'n best effect.
Janneke2 schreef:cissy schreef:Laat mn dietiste dit maar niet horen. Ik at al jaren geen ontbijt en alleen lunch en avond eten. Dit was compleet verkeerd volgens haar. Ik moet afvallen maar dat lukt me nog niet en dat is 1 vd redenen volgens haar.
Om vet te verbranden heeft je lichaam voldoende zink, B6, magnesium, carnitine en ijzer nodig, dus enige controle kan geen kwaad.
6 eetmomenten is prima voor hen bij wie bijna diabetes II aanwezig is. Het is dan nog omkeerbaar, dus van 6 afbouwen naar 2 of 3.
Stofwisseling is wat er in je cellen gebeurt - spijsvertering zit in je darmen. Als je stofwisseling iss plat dreigt te gaan is dat wel iets om beleid op te maken. Middagdip is in principe bij ieder mens een moment van weinig energie, maar als je er last van hebt is het aanpakken geblazen.