Voor zo ver ik weet is mijn schouder nooit helemaal uit de kom geweest maar volgens de fysio 'probeert' hij het wel steeds. Ik liep op dat moment bij de fysio omdat ik last van mijn rug had dus hij kon ook meteen naar mijn schouder kijken.
De spieren rond mijn schouder beginnen enorm te branden als ik mijn bovenarm iets op til. Ik kan bijvoorbeeld niet met mijn arm om iemand heen lopen, op mijn linker zij liggen, de hondenriem in mijn linkerhand dragen en ook paardrijden lukt nu niet zonder pijn omdat ik mijn linker arm niet van de hals af kan doen. Als ik heb gelegen of tegen mijn schouder heb aangezeten moet ik 'm even bewegen en dan kraakt er van alles. Als ik mijn arm boven mijn schouder op til kraakt het enorm.
De fysio heeft het gekraakt, gemasseerd en behandeld met dry needling. En dat nu al bijna een jaar lang. Ik ben langs de huisarts geweest en die adviseert alleen maar een ontstekingsremmer, maar de vier fysios waarmee ik heb overlegd raden dit absoluut af. Er hebben nu vijf verschillen de fysios naar gekeken en allen hebben ze geen oplossing of snappen ze niet waarom er geen vooruitgang is.
Ik doe elke dag braaf al mijn oefeningen (af en toe vergeet ik een dagje, maar dat kan het niet zijn) maar de pijn wordt niet minder.
Volgens de fysio is het ondertussen zelfs zo dat de supraspinatus bijna 'weg' is (een spier kan natuurlijk niet verdwijnen). Aan de linker kant van mijn schouder kun je daar mijn botten zien, en aan de rechterkant absoluut niet.
Wie oh wie heeft advies en weet raad met mijn probleem...?
Edit: ik heb ook al bloed laten prikken en heb geen verhoogde ontstekingswaardes of wat er ook maar een bloed te zien valt op dat gebied