Willen afvallen, laag suiker en benauwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Willen afvallen, laag suiker en benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 21:03

Geen idee of het hier goed staat, anders sorry modjes.

Je kent het wel. Zomer, jurkjes, bikinietje,..
Nu ben ik totaal niet summerproof en ben het een beetje beu.

Ik wil best sporten en letten op eten en drinken maar op dagen zoals vandaag lijkt het onmogelijk.
30 graden, benauwd en geen zuchtje wind.
Ik hou water drinken en leven op appels en gezonde salades best vol tot de namiddag enndan word ik dus zo flauw dat het zwart word.
Ik moet op zo een momenten dus echt een blikje cola of iets met suikers hebben. Helaas is een blikje niet genoeg en moet ik de hele namiddag cola hebben om overeind te blijven.

Hoe lossen jullie dat op met zulk weer? Ik ben nu dus ook gestopt met gezonde salades want ja.. Flauwvallen heeft niemand wat aan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:04

Nou, niet proberen af te vallen met alleen appels en salade. ;)
Dat is helemaal niet nodig joh. Geen koekjes/snoepjes, mager beleg op brood en gezond avondeten met voldoende groente, mager vlees en geen vette sausjes. Daarmee kan je prima afvallen zónder dat je halverwege de dag omvalt van de honger.

Ierpier

Re: Willen afvallen, laag suiker en benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:08

Je kunt ook niet leven op appels en salades. Jezelf uithongeren is geen goede manier om af te vallen. Drie keer per dag eten en dan gewoon echt etenj yoghurt, eieren etc. Je eet ze normaal gesproken niet voor niets. Verder heb ik geen ervaring met wat je precies wel moet eten, maar eet wel iets met voedingstoffen en calorieën.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:24

Ik zou je aanraden om gebruik te maken van de app MyFitnessPal. Dit is een app waarbij je je calorieën bij houdt. Je kunt aangeven hoeveel kg je per week af wilt vallen (0,25/0,75/1 kg) en dit werkt heel goed! Je moet natuurlijk wel gezond eten om goed af te vallen. Als je het doet op een appeltje en een salade keldert je metabolisme naar beneden waardoor als je gewoon gaat eten dat je direct weer heel veel aankomt!!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:27

Bovenstaande gebruik ik ook. Ben ondertussen 5 kilo kwijt. Als je niet genoeg hebt gegeten krijg je een waarschuwing en als je genoeg hebt gehad dan krijg je in beeld wat je over 5 weken zal gaan wegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:57

Je eet toch niet serieus alleen maar appels en salade? :?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:07

En dan daarna cola drinken :+

Ga naar een dieetiste, is duidelijk dat je niet goed snapt hoe het werkt met afvallen,suikers,koolhydraten en vitamines en mineralen, en hoe je lichaam werkt en wat het nodig heeft
Een dieetiste kan je daar perfect mee helpen en vaak word het nog vergoed ook.
Dus beter daar een afspraak maken.

Van cola krijg je een suikerpiek, je voelt je even goed,maar dat zakt weg, neem je weer cola en blijf je bezig.
Beter gewoon normaal eten en die appel als tussendoortje in plaats va cola.
Maar ga naar een dieetist! :j

Ik ben er ook geweest,heb hoog cholesterol en heb ontzettende goede tips gekregen,dus echt de moeite waard

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:09

Sorry had een beetje beter moeten verwoorden.
Ik eet gewoon ontbijt/)middag en avond eten maar in plaats van boterhammen een salade. En inderdaad mager beleg.
Helaas heb ik hier geen genoeg aan.

Doe app heb ik gehad maar ja, een blikje cola telde al direct zo hard door..

Cola is een snelle suiker, inderdaad goed om me uit de piek te halen. Daarna een trage suiker maar die hebben vaak niet genoeg effect. Is wat een diëtiste ook zou zeggen

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:20

Ik denk dat een handje, of zelfs een iets groter portie aan noten, gedroogd fruit op den duur beter werken tegen je suikerdips. Cola heeft in ieder geval een averechts effect en dan zou ik er eerder voor kiezen om je gewoon vol te eten aan brood bij de lunch, inderdaad veel calorieen en niet perse een slankmaker, maar de keuze voor cola begrijp ik echt niet. Waarom eet je niet gewoon een banaan?
Als je nu iedere middag meerdere blikjes cola drinkt denk ik sowieso dat je lichaam minstens een paar dagen nodig heeft om dat als 'misbaar' te beschouwen.
Ik ben ook nog niet wakker voor ik een grote sloot koffie drink.. Maar dat is ook gewoonte en gewenning, want na een paar dagen thee kan ik ook wel zonder functioneren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:30

In sla zit nauwelijks voeding dus ik snap dat je daar niet genoeg aan hebt. Ik eet sla iig als bijgerecht en nooit als complete maaltijd.

En cola snap ik ook niet echt wat dat in je dieet doet... Alleen maar loze suikers en je lichaam heeft daar niks aan. Een diëtiste zou je dit niet aanraden, ook al zeg jij van wel :=

Ik zou op zoek gaan naar een diëtist, want ik denk dat je zelf niet veel kaas hebt gegeten ( :+) van een geschikt eetpatroon om af te vallen.

JinteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:38

Ik ben ook bezig met afvallen d.m.v. gezond eten en sporten. Ik drink zelf aanmaaklimonade ipv water, puur omdat ik water niet lekker vind. Verder smoothies met vers fruit, yoghurt met fruit. Helpt mij in ieder geval echt de dag door :j Ook als ik op een dag als vandaag moet werken in de hitte met een lange broek en veel vracht in de winkel.

Wat Ikeje zegt vind ik ook een goede, noten of gedroogd fruit. Wel zorgen dat de noten ongezouten zijn!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:53

We hebben hier onlangs een dietiste op vakantie gehad, zij meende dat je het beste s ochtends gewoon volop kan eten, als je zoet wilt eten (waaronder dus ook fruit valt) dan ook het liefst s ochtends, voor de lunch ook of brood, pasta, rijst bijvoorbeeld maar na de lunch geen koolhydraten meer, voor je diner het liefst enkel groenten en vlees/vis/vleesvervanger.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:57

_mexx_lady_ schreef:
Sorry had een beetje beter moeten verwoorden.
Ik eet gewoon ontbijt/)middag en avond eten maar in plaats van boterhammen een salade. En inderdaad mager beleg.
Helaas heb ik hier geen genoeg aan.

Ik zou ook geen genoeg hebben aan salades hoor. Zelfs niet als ze goed gevuld zijn. Voor sommige mensen is dat prima maar ik heb echt iets meer nodig, anders ben ik ook flauw halverwege de dag. Kan dus best dat jij stomweg niet genoeg hebt aan een salade en dat je beter kunt kiezen voor boterhammen of yoghurt of zo.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:10

Neem een hond!
Wij hebben sinds kort een hond, waarmee we minimaal 4 keer per dag wandelen.
en serieus volgens mij ben ik 20 kg lichter:P Ook stuk minder tijd om me te vervelen (en dus te eten/snacken).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:14

LZP > MWS

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:28

Als je voor een salade gaat, vul het dan op met noten of koude volkoren pasta en andere groente. Alleen wat sla blaadjes red zelfs een konijn het niet op.

Het is oke om brood te eten als ontbijt hoor, brood is niet je vijand. Liever een boterham dan aan de cola ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:37

Je hebt de suikers niet nodig, dat is een verslaving die je jezelf hebt aangeleerd. Zorg dat je voedzaam eet en verder is het ontwennen van de suikers. Dag of vier en dan is het ergste geweest. Zorg dat je de suikers wel afbouwt als je gewend bent veel suikers binnen te krijgen, dan is het makkelijker vol te houden. Drink bijvoorbeeld ranja en limonade siroop als vervanger voor je cola.

Varieer in fruit, bananen en druiven bevatten best veel suikers en gaat je lichaam snel herkennen als 'snoep' waardoor die drang ook minder wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:39

Zitouna schreef:
We hebben hier onlangs een dietiste op vakantie gehad, zij meende dat je het beste s ochtends gewoon volop kan eten, als je zoet wilt eten (waaronder dus ook fruit valt) dan ook het liefst s ochtends, voor de lunch ook of brood, pasta, rijst bijvoorbeeld maar na de lunch geen koolhydraten meer, voor je diner het liefst enkel groenten en vlees/vis/vleesvervanger.

De bekende:
Ontbijt als een keizer
Lunch als een koning
Diner als een bedelaar

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:52

Mij werd door de diëtiste aangeraden om ook tussen de 3 maaltijden door 1 keer wat te eten. Wel gezond zoals fruit of een handje noten. Of yoghurt. En mocht ik echt zin hebben in wat lekkers dan extra pure chocolade of eierenkoek of plakje ontbijtkoek of 1 speculaasje.

Ik zou idd stoppen met de cola zou niet in 1 keer stoppen maar afbouwen.
Ik dronk ook veel cola. Heb het ook echt moeten afbouwen. Zelfde met energiedrank gehad. Daar wel vrij snel mee gestopt omdat ik zwanger was.

Bij mijn zusje werkt het als ze energie nodig heeft om een banaan te eten. (Bij mij weet ik niet lust geen banaan)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:54

...en de functie van tussendoortjes is in feite ook : afbouwen.

Als je lichaam goed met voedsel kan omgaan (wat je afleert bij veel suiker , maar wat botweg niet kan zou je bijvoorbeeld gebrek aan magnesium hebben)
...dan 'ontbijt je als een keizer, luncht als een koning - en daar heb je dan voor de verdere dag in feite genoeg aan.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:08

De reden dat mij juist wel tussendoortjes (wel gezonde)werd aangeraden is dat je daardoor juist je spijsvertering op gang houd waardoor je afvalt.
Maar dan heb ik het echt over gezonde en kleine tussendoortjes. Dus ontbijt dan rond een uur of 10 of 11 afhankelijk hoe laat je ontbijt. Dan lunch. Dan rond 3 uur half 4 weer wat kleins. Dan dinner en dan rond 20 uur weer wat kleins. Of dan een bakje yoghurt.
Bij mij werkt dit erg goed.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:11

Ik gebruik de app my fitness pall. Daarin schrijf ik op wat ik wil afvallen per week en mn gewicht enzo en dan hou ik elke dag bij wat ik eet. Daardoor krijg ik inzicht in welke artikelen gezond zijn en welke absoluut niet zoals bijvoorbeeld kaas. Ik ben in twee weken al een kilo afgevallen gewoon door gezond en regelmatig eten. Echt top!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:15

conejo schreef:
De reden dat mij juist wel tussendoortjes (wel gezonde)werd aangeraden is dat je daardoor juist je spijsvertering op gang houd waardoor je afvalt.
Maar dan heb ik het echt over gezonde en kleine tussendoortjes. Dus ontbijt dan rond een uur of 10 of 11 afhankelijk hoe laat je ontbijt. Dan lunch. Dan rond 3 uur half 4 weer wat kleins. Dan dinner en dan rond 20 uur weer wat kleins. Of dan een bakje yoghurt.
Bij mij werkt dit erg goed.

De Britten zeggen 'never change a winning team'.

Maar laat het duidelijk zijn : ik heb het ook over kleine tussendoortjes en ik geloof niet dat je een echt gezonde spijsvertering op gang moet houden.
(Kan je lichaam door gebrek aan zink, magnesium en noem het hele verhaal maar op niet goed met eten omgaan, dan zijn tussendoortjes nuttig om flauwvallen te voorkomen.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 00:02

Je spjsvertering hoef je niet op gang te houden, dat doet je lichaam vanzelf :)
Voor sommige mensen werkt tussendoortjes, het zorgt dat je niet uitgehongerd aan je lunch begint en dus 2x zoveel opschept. Voor andere werkt het niet, want daardoor worden je porties kleiner. Ik behoor tot de tweede groep en wordt bloedchagrijnig van de hele dag kleine beetjes eten. Liever 3x een flinke portie.

W.b. TS, klinkt alsof je niet echt lekker bezig bent zo. Allereerst een doel stellen dat haalbaar is, 0,5kg per week is echt al een mooi doel. Je geeft aan MFP geprobeerd te hebben, hoeveel kcal was je doel?
Dan komt op een nette manier eten, dat doe je niet zomaar. Je moet je lichaam leren kennen. Cola is snelle suikers, met als gevolg dat je snel daarna weer in een dip stort, weer cola nodig hebt en zo door. Belangrijk dus om dat te voorkomen door flauw worden ruim voor te zijn en niet te verhelpen met suikerrijke frisdranken.
Start je ochtend eens met een goede portie havermout, gebakken of gekookte eieren, dat soort dingen. Voorkom daar al een dip te bereiken. Hetzelfde bij je lunch. Salade is prima, maar wel een goede salade met wat rauwkost en dan veel eiwitten asl vulling: een kipfiletje, een avocado, noten, eieren zijn allemaal prima. Wel belangrijk niet alles tegelijk in een salade te kiepen, uiteindelijk tellen de kcal voor je energiebalans. Laat 's avonds de aardappels staan, eet mager vlees met veel groente zodat je goed gevuld bent.

W.b. Sporten met deze hitte: beter begin je volgend jaar een paar maanden eerder met je doelstelling, dan kun je met normaal weer sporten en je lichaam daar aan helpen wennen. Voor nu zou ik je aanraden de sportschool met airco op te zoeken als je wil gaan sporten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:46

Mexx_Lady, je doet maar wat. Het klinkt alsof je (nog) niet de kennis in huis hebt om zo rigoureus aan het diëten te slaan. Het is begrijpelijk dat je trek krijgt in suikers op een bepaald punt van de dag want je aanpak is niet haalbaar, hoe hard je het ook probeert.

De my fitness pal app kan je helpen om op een verantwoorde manier af te vallen. Dan kan je zorgen voor een goede balans in koolhydraten, vetten en eiwitten. Cola tikt inderdaad behoorlijk aan, dus het is zaak om een goede balans te vinden zodat je de blikjes cola niet meer nodig hebt op deze manier. Ik adviseer je om je goed in te lezen of hulp te zoeken van een diëtist als dat een mogelijkheid is qua geld.
Op deze manier verpest je helaas meer dan dat je je doel haalt.