Plotselinge ongesteldheidspijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Plotselinge ongesteldheidspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 12:03

Althans, ik denk dat dat het is.

Ik menstrueer sinds mijn 14de, een stuk vroeger dan mijn moeder en zus.

Ik slik nu ongeveer 4 jaar de pil waarvan de laatste tijd best ongeregelmatig. Ik kreeg veel doorbraakbloedingen en ben sinds enkele dagen gestopt.

Nu ben ik ongesteld geworden maar ik heb ineens zo'n absurd pijnlijke steken. Ik heb nog nooit in mn leven last gehad van ongesteldheidspijn en daarom baat het me een klein beetje zorgen.

Ik hoor het jullie al roepen, afspraak maken bij de huisarts. Maar ik zit momenteel op het werk en kan ook niet meer eerder weg.

De steken zijn ongeveer om de 5 minuten. Heb net mn telefoon uit mn handen laten vallen van de pijn...

Moet ik me nou zorgen maken of...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:07

Blindedarm, zwanger..as je er niet gerust op bent kan een bezoekje aan de ha(post) nooit kwaad :)

Joanne1987

Re: Plotselinge ongesteldheidspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:08

Mijn ervaring is dat een menstruatie zonder invloed van hormonen vele malen pijnlijker en heviger is
Sterkte

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 12:08

Blindedarm kan wel, die is 2 jaar geleden geirriteerd geweest en ze hebben me toen naar huis laten gaan omdat het niet nodig was deze te verwijderen

Zwanger.... ik hoop het toch van niet. Ben tussendoor toen ik stopte met de pil wel altijd ongesteld geworden?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:13

Ik ben sinds kort ook gestopt met de pil en ik merk meteen waarom ik die vervloekte pil altijd heb geslikt. Het doet 10x zoveel pijn als met de pil, over de hoeveelheid nog maar niet te spreken.

Neem een naproxen tabletje/aleve en dat werkt heel erg aardig tegen de pijn. Verder zou je nog eens naar de huisarts kunnen gaan als deze pijn voor jou niet als normaal voelt. Bokt kan niet in je lichaam kijken wat er aan de hand is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:14

Ongesteldheid van de pil is een 'neppe' ongesteldheid. Had ik ook gewoon de eerste maanden van mijn zwangerschap. Maar goed, hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk. Genoeg andere dingen.

Zoals hierboven ook gezegd wordt.. een natuurlijke menstruatie is vaak heftiger en pijnlijker.

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:17

Ik had voordat ik de pil slikte ook altijd heel veel menstruatiepijn. Lag ook altijd 4 dagen op bed. Toen ik met de pil ben begonnen ging het een stuk beter. Ben tussen door een tijdje 2 maanden met de pil gestopt en toen was de menstruatie pijn nog heftiger als voordat ik met de pil begon. Dus het kan zeker dat je nu meer pijn hebt door de menstruatie.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:25

Kan inderdaad door het stoppen met de pil komen.
Ik had altijd heel veel last van menstruatiepijn op de eerste dag (lees: met opgetrokken knieën huilend in een hoekje onder een hete douche liggen wachten tot het overgaat)
Toen ik de pil slikte ging ik elke keer fluitend door m'n stopweek en nu ik de pil inmiddels al een tijdje niet meer slik is het weer net zo'n drama als daarvoor.

Zijn inderdaad ook hele gemene steken om de zoveel tijd. ('t gevoel alsof iemand met een spijkerhandschoen je baarmoeder probeert uit te wringen)
Paracetamol of ibuprofen innemen als je dat bij de hand hebt en dan moet het met een uurtje in ieder geval wat dragelijker zijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 12:40

Nu spookt dat idee van zwanger zijn door mn hoofd :') ik hoop toch echt dat ik nu echt ongesteld ben en niet iets anders

De steken zijn nu eventjes gaan liggen. Zodra ik merkte dat het even wegbleef heb ik meteen flink wat gegeten en nu voel ik momenteel even niks

Dus zou het misschien honger geweest zijn :Y) _O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:43

ik hoop het voor je :)

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:08

Wat bij mij trouwens goed werkt tegen de pijn is een warme kruik tegen mijn buik. Dat is ook het enigste wat werkt, ibuprofen of paracetamol helpt bij mij niet.

Hoop dat de pijn nu iig weg blijft. :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:13

Wat naar TS!
Ikzelf ben vanaf mijn 11de ongesteld en altijd natuurlijk, gebruik geen pil oid. Ik lig de eerste 2 dagen krom van de pijn en kan daardoor bijna niets doen, ben er letterlijk ziek van! En dat elke maand weer. Dus het kán wel van de menstruatie komen. Maar bij ieder is dat verschillend en als je het gewoon echt niet vertrouwd naar de dokter!
Mijn darmen zijn die twee dagen ook altijd volledig van slag. En ontzettend veel darm krampen en pijn ook. Leuk he, vrouw zijn? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:21

Ben sinds mijn 11e ongesteld. Ik was er altijd echt 2/3 dagen ziek van, zo veel pijn dat ik eten niet binnen kon houden.

Omdat ik ook nog bloedarmoede kreeg (mede omdat ik dus heel heftig ongesteld was) ben ik over gegaan op de pil.
Vorig jaar ben ik hiermee gestopt, na 4 jaar slikken. Ik merkte dat ik heel anders was, zat niet lekker in mn vel, kon het ene moment boos zijn en een minuut later vrolijk.
Gestopt, en sindsdien ben ik heel anders, veel constanter.
Wel merk ik dus ook gelijk dat ik weer veel heftiger ongesteld ben en er ziek van ben.
Wat ik doe is meestal een dag van te voren al preventief ibuprofen en paracetamol slikken. Misschien niet gezond, maar dan heb ik geen pijn en ben ik niet misselijk...
Ook een tip voor jou misschien :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 13:32

Haha ja kwas liever een man

Ben net even naar het toilet gegaan... sorry voor the dirty details maar kweet niet goed wat ik ermee aan moet

Het bloed is echt felrood dit keer... normaal is het wat bruinig van kleur maar nu is het echt fel rood, en veel joh my god

Sorry voor degene wat nu met braakneigingen aan hun pc zitten :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:35

Oh nee heb helemaal geen braakneigingen, als we toch in detail gaan.
Ik zeg altijd tegen DAan 'Het slachthuis is weer open!'.
Ik bloed ook altijd als een geslacht beest en heb niet eens de tijd om mijn onderbroek naar beneden te doen en op de wc te gaan zitten zonder dat alles eronder zit..... :P
En ik moet eerlijk toegeven dat ik toen ik Daan leerde kennen aan de pil ben gegaan en het lang niet zo erg was! Maar de pil werd ik echt een monster van en ben ik mee gestopt. En sindsdien alles weer op de natuurlijke manier gaat... Nou... slachthuis dus :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 13:40

Trouwens Chasey nu dat je hier toch reageert. Van harte proficiat met Nick. Echt genieten dat nieuwe topic van je :)

En ja het is momenteel inderdaad een slachthuis... vreselijk. Mijn moeder zegt om toch maar even een afspraak te maken bij de huisarts. Als het morgen niet verbeterd is ga ik eventjes bellen

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:40

Maureen_M schreef:
Haha ja kwas liever een man

Ben net even naar het toilet gegaan... sorry voor the dirty details maar kweet niet goed wat ik ermee aan moet

Het bloed is echt felrood dit keer... normaal is het wat bruinig van kleur maar nu is het echt fel rood, en veel joh my god

Sorry voor degene wat nu met braakneigingen aan hun pc zitten :')

Dat felrode had ik ook voor ik mijn inplanon eruit liet halen, misschien denkt je lijf nu zonder de hormonen dat je ongesteld 'moet' worden maar is er geen nestje gebouwd voor een eventuele baby door de hormonen, als je begrijpt wat ik bedoel :Y)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:41

Als de pil niet werkt, zou een spiraaltje een optie voor je kunnen zijn. Veel minder of helemaal niet ongesteld en veeeel minder hormonen dan in de pil. Bovendien niet gevoelig voor diarree/overgeven/andere medicatie.

Voor nu denk ik dat je wrs gewoon ongesteld bent. Aleve feminax wil nog wel eens helpen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:46

Maar ik lees dat TS pas een paar dagen gestopt is. Dan zit r lijf toch nog gewoon in een normale pil modus imo. Die weet niet dat je vanaf nu geen pil meer gaat slikken. :+
Pas de volgende ongesteldheid zal meer natuurlijk zijn.
Als je het niet vertrouwd gewoon ff huisarts bellen en vragen. Vragen staat vrij en hoef je ook niet voor van je werk.
Als zij het ook niet vertrouwen kan je altijd nog afspraak maken. Sterkte!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:46

Chasey schreef:
Maar de pil werd ik echt een monster van en ben ik mee gestopt.

Dit kan liggen aan het type pil wat je geslikt hebt.
Ik slik altijd Microgynon.
Opeens kreeg ik van de apotheek de goedkope vervanger. Die werkte ook zo ontzettend in op mijn humeur. Ik werd er agressief van..... Snapte er helemaal niets van. Voelde mijzelf zo boos.
Toen weer mijn oude pil terug gevraagd. En nu gaat het weer gewoon goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:47

Joanne1987 schreef:
Mijn ervaring is dat een menstruatie zonder invloed van hormonen vele malen pijnlijker en heviger is

Dat is onmogelijk. Een cyclus is altijd onder invloed van hormonen. Synthetisch of echt. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 13:51

Ik heb de levonorgestrel mylan 0.3 (ofzoiets :') )

Ik slik deze al jaren. Heb sowieso altijd wel last gehad van mn humeur maar dit komt volgensmij niet door de pil.

Ik vind de pil ook gewoon een prettig anticonceptie middel, heb er ook nooit bijwerkingen van gehad alleen die doorbraakbloedingen van de laatste tijd

Nu moet ik wel eerlijk toegeven. Vroeger slikte ik hem echt netjes, optijd maar de laatste 2 jaar doe ik ook vaker paar maanden doorslikken en dat is niet goed..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:53

Dat je helderrood bloed hebt lijkt mij vrij normaal hoor, bij mij is het vaak net als een bloedneus, die kleur :') Maar dat duurt een dag of 2-3, daarna wordt het weer wat donkerder en minder

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:54

Ik slik ook zo vaak paar strips door. Nooit problemen.
Merk het meestal wel als het tijd wordt voor een stopweek. Dan gaat m'n buik toch een beetje zeuren.
Maar 2 of 3 strips doorslikken doe ik zonder problemen iig.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:38

Sammie schreef:
Joanne1987 schreef:

Dat is onmogelijk. Een cyclus is altijd onder invloed van hormonen. Synthetisch of echt. :)

Kunstmatig dan :roll: